پروپوزال بررسی علل عدم تمایل دانش آموزان به یادگیری درس تاریخ

دسته بندي : علوم انسانی » علوم اجتماعی
پروپوزال بررسی علل عدم تمایل دانش آموزان به یادگیری درس تاریخ در حجم 21 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش و با قسمتی از متن زیر:

مقدمه :

تاريخ سرگذشت گذشتگان و عبرت آموز آيندگان است . هر كشوري متعلق به تاريخ و گذشته خود است و حوادث رخ داده در آن ، پشتوانه فرهنگي آن كشور محسوب مي شود. فردي كه از گذشته تاريخي خود مطلع است ، از فرهنگ جامعه خويش دور نيست و در بطن آن زندگي مي كند و با كسب تجربه زندگي را براي خود هموار مي سازد.

عموماً كتب درسي تاريخ ، هميشه مملو از نام ها و اسامي پادشاهان ، وزيران ، سلسله ها و وقايعي است كه دانش آموزان بايد آنرا بخوانند و حفظ نمايند. در نتيجه عملاً در كلاسهاي تاريخ كاري جز بالا بردن سطح محفوظات انجام نمي گيرد و نقش معلم ، در حد داستان گويي و نقالي خلاصه مي شود.

دكتر صادق زيبا كلام در كتاب « سنت و مدرنيته» نحوه آموزش تاريخ را در جامعه ايران و اروپا با يكديگر مقايسه مي كند و مي گويد : در نظام آموزشي و پرورشي ما به مشتي حفظيات ، القائات و تحريفات سياه و سفيد ، بدون آنكه چراغي فرا روي نسل جوان ما ، براي شناخت و درك گذشته اش قرار دهد و كمكي در جهت ايجاد هويت براي زمان حالش بنمايد تقليل يافته است. در اروپا و امريكا ، آموزش تاريخ عبارت است از ايجاد و پرورش استعدادها و قوه تجزيه و تحليل گذشته
دسته بندی: علوم انسانی » علوم اجتماعی

تعداد مشاهده: 1943 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 21

حجم فایل:801 کیلوبایت

 قیمت: 8,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    پروپوزال بررسی علل عدم تمایل دانش آموزان به یادگیری درس تاریخ در حجم 21 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش

  • محتوای فایل دانلودی:
    پروپوزال بررسی علل عدم تمایل دانش آموزان به یادگیری درس تاریخ در حجم 21 صفحه و در قالب word و قابل ویرایش