ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم)

دسته بندي : عمومی » مبانی نظری
دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم) در 44 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی
خودنظم بخشی رفتار

طبق نظر بندورا اگر اعمال تنها بوسیله پاداش و تنبیه  بیرونی تعیین می شدند، مردم شبیه بادبادک عمل می کردند و هر لحظه تغییر جهت می دادند تا خود را به عواملی که بر آنها تأثیر می گذارد وفق دهند. با مردم غیر اصولی رفتار به دور از اخلاق و با مردم درستکار رفتار شرافتمندانه داشتند. حال اگر تقویت کننده بیرونی و درونی رفتار را کنترل نمی کنند پس چه چیزی آن را کنترل می کند؟ پاسخ بندورا این است که رفتار آدمی رفتار خود نظم داده شده است. انسان از تجربه مستقیم و غیر مستقیم معیارهای عملکرد را می آموزد سپس آن معیارها پایه ای می شوند برای ارزیابی های فرد. اگر عملکرد فرد در موقعیت ها با معیارهای او هماهنگ بود مثبت ارزیابی می شوند و اگر هماهنگ نبود منفی ارزیابی می شود. از نظر بندورا تقویت درونی حاصل از ارزشیابی شخصی از تقویت بیرونی نیرومندتر است (هرگنهان ، 2009).
یادگیری خود تنظیمی یک چشم انداز مهم در پژوهش های اخیر روان شناسی تربیتی است (آکسان ، 2009). این رویکرد از سال 1980، مطرح شد و به واسطه اهمیتی که در یادگیری و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان دارد شهرت فزآینده ای پیدا کرده است (ریان  و پینتریج ، 1997؛ نقل از احمدی پور، 1387). یادگیری خود تنظیمی یک فرآیند فعال و خود رهنمون است که دانش آموزان، شناخت، انگیزش، نتایج، رفتار و محیط خود را در جهت پیشبرد اهدافشان کنترل و تنظیم می کنند (گوداس  و همکاران ، 2010).
زیمرمن5 یادگیری خود تنظيم را نوعي از يادگيري كه در آن افراد تلاش هاي خود را براي فراگيري دانش و مهارت بدون تكيه به معلم و ديگران، شخصاً شروع كرده و جهت مي بخشد تعريف مي كند به عبارت ديگر در اين يادگيري افراد مهارت هايي براي طراحي، كنترل و هدايت فرآيند يادگيري خود دارند و تمايل دارند ياد بگيرند و قادرند کل فرآیند یادگیری را ارزیابی کنند ( فرمهینی فراهانی و همکاران، 1387). تلاش هاي فعالانه اي كه افراد به طور فراشناختي، انگيزشي و رفتاري در فعاليت هاي يادگيري از خود نشان مي دهند (زیمرمن،2002).    
نظریه يادگيري خودتنظيمي يكي از نظريه هايي است كه محققان و شناسانِ تربيتي در قالب آن به مطالعه مي پردازند. براساس نظريه يادگيري خود تنظيمي، مؤلفه هاي شناخت، انگيزش و كنش وري تحصيلي به صورت يك مجموعه درهم تنيده و مربوط به هم در نظرگرفته مي شوند (شيرازي تهراني، ۱۳۸۱). بنابراين، استفاده از راهبردهاي يادگيري خود -تنظيمي، از جمله عوامل تعيين كننده در موفقيت تحصيلي محسوب مي شود و با بررسي آن مي توان عملكرد تحصيلي دانش آموزان را پيش-بيني نمود.  پيش بيني عملكرد تحصيلي، يكي از موضوع هاي محوري مورد علاقه روان شناسي تربيتي است ( فارنهام  و همکاران، ۲۰۰۳؛ نقل از بوساتو  و همكاران، ۲۰۰۰). خود تنظیمی تعیین اهداف، تکمیل برنامه ای در جهت دستیابی به آن اهداف، تعهد نسبت به انجام آن برنامه، اجرای فعال برنامه و اقدامات دیگری که در جهت باز خورد و اصلاح یا تعیین جهت انجام می شود (بندورا، 1986،1997 ؛ نقل از آسچ ، 2005). به بیان دیگر افراد هم پای اجتماعی شدن خود، اتکای کمتری به پاداش ها و تنبیه های بیرونی پیدا کرده و عمدتاً رفتارشان را خود، تنظیم می کنند (کرین ، 2006).

قسمتی از پیشینه تحقیق:
  * لوپز   (2014) درپژوهشی در دانشگاه چایل تحت عنوان آموزش اولیه برنامه مداخله اجتماعی که هدف این  برنامه ها تأثیر روانشناختی آموزش بر محیط های قابل انتقاد دریافت که راهبردهای آموزشی که توسط تیم روانشناسی در موقعیت هایی که ارتباط خانواده- مدرسه ضعیف بود، موثر واقع شد.
  * زو پانسیس و کاوسیس   (2014) درپژوهشی با نام پیش بینی ویژگی های شخصیتی افراد در ارتباط با پدران و مادران بر روی 674 دانش آموز دریافتند که شخصیت می تواند بر اساس منبع کنترل درونی و نوع تجربه شخصی مورد قضاوت قرار گیرد. توافق پذیری با اعتماد به نفس در ارتباط با هر دو والد همبستگی دارد و ثابت می کند که حمایت طلبی در ارتباط با مادر رابطه منفی دارد. همچنین تأثیرات آشکار سن و جنس پیش بینی کننده برونریزی در اشخاص است .



فهرست مطالب مبانی نظری و سوابق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:
تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی
خودنظم بخشی رفتار
انواع خود نظم بخشی
 نظم دهي بيروني
نظم دهي درون فكني شده
ویژگی های یادگیرنده خودنظم بخش
منابع خودنظم بخشی
تعيين کننده هاي شخصي
تعيين کننده هاي رفتاري
تعيين کننده اي محيطي
  اصول آموزش برای خود نظم بخشی
 ضرورت آموزش خود نظم بخشی در مدارس
 الگو های یادگیری خودنظم بخشی
الگوي کرنو
الگوي بو کارتس
الگوي کارور و شيير
الگوي باتلر و وين
 الگوي پنتريچ
 راهبردهاي شناختي يادگيري:
راهبردهاي خود گرداني جهت کنترل شناخت:
راهبردهاي مديريت منابع
دیدگاه و نظریه های یادگیری خود نظم بخشی(خودگردان)
پديدار شناسان
کنش گران
 نظريه  ويگوتسكي
پردازش اطلاعات دربارة يادگيري خودگردان
پیشینه پژوهش
پژوهش های انجام شده در ایران
پژوهش های انجام شده خارج از ایران
فهرست منابع
منابع فارسی
منابع انگلیسی



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.
دسته بندی: عمومی » مبانی نظری

تعداد مشاهده: 604 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: docx

تعداد صفحات: 44

حجم فایل:135 کیلوبایت

 قیمت: 14,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • محتوای فایل دانلودی:
    دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق تعاریف و مفاهیم خود نظم بخشی (فصل دوم) در 44 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.