دانلود گزارش کاراموزي آماده رشته حسابداري در اداره دارايي

دسته بندي : گزارش کاراموزی » حسابداری

گزارش کاراموزي بررسي اداره دارايي شامل(35 صفحه)که کاملا قابل ويرايش مي باشد و همچنين به راحتي مي توان فونت آن را به مورد دلخواه تغيير داد و در تهيه آن کليه اصول نگارشي، املايي و چيدمان و جمله بندي رعايت گرديده است. اين گزارش کاراموزي براي دانشجويان رشته هاي مرتبط کاربرد دارد و اميدواريم کمکي براي تحقق به رسيدن اهداف شما کرده باشيم. در ادامه ابتدا بخشي از متن اين گزارش کاراموزي را براي شما آورده ايم ، سپس فهرست مطالب را براي شما قرار داده ايم تا بتوانيد جزئيات آن را مشاهده کنيد و در صورت تمايل آن را دانلود نماييد.


قسمتي از متن گزارش کاراموزي:

فهرست
مقدمه
اقتصاد ومسئله اعتماد
ماليات برارزش افزوده
انواع ماليات بر مصرف و فروش
ماليات بر مصرف و فروش در ايران
نرخ ماليات قبل از اصلاح قانون ماليات
رابطه  ميزان ( نرخ ) ماليات  با عدالت اجتماعي
توجيه اقتصادي اصلاح نرخ مالياتي
ميزان دستيابي به نظام مالياتي به اهداف
نتيجه گيري
منابع


مقدمه

كارآموزي در اداره امور مالياتي واقع در ابهر- ابتداي خيابان 17 شهريور مي باشد.
كل گزارش كار من در اين اداره شامل فعاليتهايي بود كه در دفترچه گزارش كار روزانه توضيح دادم.كه بطور خلاصه عبارتند از :

1-ثبت اظهارنامه ها
2-ثبت ابلاغها
3-شماره زدن به آنها
4-گزارش گيري
5-اصلاح اظهار نامه ها
6-ثبت پرونده هاي نقل و انتقال
7-و...

گزارش جامع از فعاليتها و قوانين حاكم در اين اداره بدين صورت است:

اقتصاد و مسئله اعتماد

عامل رشد ثروت ملل چيست؟ برخي، رگه هاي غني منابع معدني مانند نفت يا زغال سنگ را منشأ ثروت مي دانند. شرايط جغرافيايي نيز در اين موضوع نقش اساسي دارد. در صورتي که ساير عوامل را يکسان در نظر بگيريم ، کشورهايي که از نظر جغرافيايي در آب وهواي معتدل قرار گرفته اند اغلب ثروتمند تر از کشورهاي نزديک خط استوا هستند. پس از پان نهاده ها، يعني حاکميت قانون و(احتمالا") دموکراسي است که در اين زمينه حائز اهميت است. به اعتقاد بيشتر اقتصاددانان پس از آدام اسميت ، دست نامرئي بازار عامل مهم ديگري است که اعمال خودخواهانه بشر را در جهت خدمت به منافع عمومي هدايت مي کند.

از نظر نظريه پردازان سرمايه اجتماعي چيزي است که مردم مي توانند آن را براي خود ايجاد کنند . همان طور که ثروت مالي را از طريق پس انداز يا سرمايه گذاري به دست مي آورند يا «سرمايه انساني» را از طريق کسب مهارت ها آموزش تحصيل مي کنند. به عنوان مثال ، يک پزشک مي تواند در اموري بيش از آموزش پزشکي صرف سرمايه گذاري کند؛ او با عضويت در باشگاهي محلي مي تواند بهتر با بيماران خود آشنا شود و احتمالا" درآمد آتي خود را افزايش دهد.

ماليات برارزش افزوده :

بيم ها واميدها

1-ضرورت اجراي ماليات بر ارزش افزوده

از آن جا که ماليات ها يکي از مهم ترين ابزارهاي سياستهاي مالي به شمار مي آيند،بنابراين دولت ها به منظور تأمين هزينه هاي خود ملزم به يافتن شيوه هاي مناسب و جديد در وسعت بخشيدن به منابع مالياتي خود هستند . گسترش اين منابع جديد بايد با اهداف کاهش هزينه وصول ، امکان تحقق وسعت پايه مالياتي ، کاهش فرار مالياتي ،از بين بردن شکاف ميان درآمد مالياتي بالقوه وبالفعل و... توأم باشد . تحقق اهداف مذکور در ماليات هاي مستقيم به دليل گستردگي ، بوروکراسي اداري، هزينه بالاي وصول، پيچيدگي امور تشخيص و وصول و... ميسر نيست و تعمق در ماليات هاي غير مستقيم عاملي در جهت دسترسي به اهداف ذکر شده است .

-ماليات بر ارزش افزوده

همان طوركه پيش از اين اشاره شد ماليات بر مصرف را مي توان به صورت تك مرحله اي و يا در مراحل متعدد وضع كرد . اگر ماليات بر مصرف در چند مرحله به شكل ارزش افزوده ( نه به معناي ماليات بر كل داد و ستد ) اجرا شود چنين مالياتي را ماليات بر ارزش افزوده گويند . در يك تعريف كلي ماليات بر ارزش افزوده مالياتي است كه بر اساس درصدي از ارزش افزوده ايجاد شده در هرمرحله از توليد و توزيع وضع مي شود .     

ماليات بر مصرف و فروش در ايران

ماليات بر مصرف و فروش در ايران به مجموعه اي از منابع مالياتي اطلاق مي شود كه با نرخ هاي متفاوت و نيز بر اساس ماخذ متفاوت مانند مقدار توليد فيزيكي ، تعداد فروش يا بهاي فروش مشمول ماليات مي شوند و بنابراين نمي توان بر آنهاماليات عمومي فروش با نرخ تقريباً يكساني بر تعداد وسيعي از كالاها و خدمات و بر اساس بهاي فروش وضع شود . منابع ماليات ها ي مصرف و فروش موجود در نظان مالياتي كشور علاوه بر ويژگي هاي برشمرده شد از نظر نوع كالاها و خدمات نيز داراي ماهيت خاصي هستند .

دلايل جايگزيني ماليات بر ارزش افزوده به جاي ماليات بر مصرف و فروش

1- اگر چه دولت ها هنوز هم از طريق ماليات هاتي ويژه مصرف ( نظير ماليات بر مصرف دخانيات ) به درآمدهاي مالياتي دست مي يابند ، ولي بخش مهمي از درآمدهاي اضافي آنان در سه دهه اخير ناشي از روي آوردن به ماليات بر ارزش افزوده بوده است . در واقع ميانگين درآمد كشورهاي عضو سازمان همكاري هاي اقتصادي و توسعه ( OECD ) از ماليات بر مصرف طي سه سال گذشته تنزرل يافته است .

2- در ماليا بر مصرف و فروش انباشت ماليات در مراحل توليد و توزيع كالاها وجود دارد .به اين ترتيب كه در هر مرحله از توليد ، مالياتي كه بر توليدات اعمال مي شود به مرحله بعدي انتقال يافته و بار اضافي ماليات به شكل قيمت تمام شده بر مصرف كنندهنهايي تحميل مي شود . در صورتي كه در ماليات بر ارزش افزوده انباشت مرحله اي ماليات وجود نداشته و ماليات به صورت جدا از قيمت اصلي كالاها و خدمات محاسبه و وصول مي شود .

-كسب درآمد :

به منظور بررسي چگونگي توفيق نظام مالياتي كشور در دستيابي به هدف كسب درآمد از نسبت هاي دستيابي به هدف كسب درآمد از نسبت هاي GDP / T ، بودجه جاري / T  و بودجه كل / T استفاده مي كنيم . نسبت اول نشان دهنده سهم ماليات ها ( T ) از كل توليد ناخالص داخلي ( GDP ) است . در اين شاخص نحوه توزيع درآمد بين اقشار مختلف جامعه در نظر گذرفته نمي شود . هر چه توزيع درآمد نابرابر تر باشد توان بالقوه مالياتي و در نتيجه شاخص مزبور در سطح بالاتري قرار مي گيرد . به علاوه در برخي از كشورها به دليل معاف بودن بخشي از ارزش افزوده اي كه در اختيار دولت است ، ميزان اين شاخص كوچكتر است . از طرفي اين نسبت تحت تاثير درآمد قرار مي گيرد .
دسته بندی: گزارش کاراموزی » حسابداری

تعداد مشاهده: 325 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.zip

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 35

حجم فایل:27 کیلوبایت

 قیمت: 8,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل