پیشینه و مبانی نظری گزارشگری و صورتهای مالی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مقدمه 16 بخش اول : مبانی نظری گزارشگری مالی و صورتهای مالی 17 اهداف گزارشگری مالی و صورتهای مالی 19 نقش صورتهای مالی در تحقق هدفهای گزارشگری مالی 23 استفاده کنندگان از صورتهای مالی و نیازهای اطلاعاتی آنها 27 اطلاعات حسابداری و تصمیم گیری 28 تامین مالی و رشد شرکت 29 خصوصیات کیفی اطلاعات 32 تجدید ارائه صورتهای مالی 35 تعدیلات سنواتی 38 علل تجدید ارائه صورتهای مالی 39 ریشه های تجدید ارائه صورتهای مالی 42 تاثیر آستانه اهمیت بر تجدید ارائه صورتهای مالی 44 واکنش به علل تجدید ارائه صورتهای مالی 46 گزارشگری تجدید ارائه صورتهای مالی 48 تجدید ارائه صورتهای مالی و رشد شرکت 49 بخش دوم : پیشینه تحقیق مطالعات تجربی انجام شده در خارج از کشور 51 مطالعات تجربی انجام شده در داخل کشور 59 جمع بندی 64 مقدمه : طبق مفاهیم نظری گزارشگری مالی ایران ، هدف صورتهای مالی عبارت است از ارائه اطلاعاتی تلخیص و طبقه بندی شده درباره وضعیت مالی ، عملکرد مالی وانعطاف پذیری مالی واحد تجاری که برای طیف گسترده ای از استفاده کنندگان صورت های مالی در اتخاذ تصمیمات اقتصادی مفید واقع گردد . خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با محتوای اطلاعات " مربوط بودن " و " قابل اتکا بودن " است ، چنانچه اطلاعات مالی مربوط وقابل اتکا نباشند ، مفید نخواهند بود . خصوصیات کیفی اصلی مرتبط با ارائه اطلاعات " قابل فهم بودن " و " قابل مقایسه بودن " است . اطلاعاتی که فاقد این خصوصیات باشد ، علیرغم مربوط بودن وقابل اتکا بودن دارای فایده ی محدودی است . لذا ، خصوصیات کیفی قابل مقایسه بودن وقابل فهم بودن ، بر مفید بودن اطلاعات می افزاید . به این منظور وجود ثبات رویه در روش های حسابداری بکار گرفته شده وافشای مناسب اطلاعات الزامی است .) کمیته تدوین استانداردهای حسابداری ، 1391 ) باتوجه به مطالب فوق در صورت وجود اشتباه در صورتهای مالی دوره یا دوره های مالی قبل و در صورت تغییر رویه در دوره جاری نسبت به دوره یا دوره های مالی قبل ، تجدید ارائه صورتهای مالی ابزاری متداول به منظور ایجاد ثبات رویه وافشاء مناسب اطلاعات است که درحال حاضر استفاده بسیار زیادی در کشور دارد . بخش اول : مبانی نظری گزارشگری مالی و صورتهای مالی : اشخاص ، مؤسسات و سازمانهاي گوناگون از لحاظ هدف و نوع فعاليت ، شكل حقوقي و نوع مالكيت تفاوتهاي بسياري با يكديگر دارند اما در تمامي مؤسسات يك جنبه مشترك وجود دارد و آن لزوم قضاوت درباره گذشته و تصميم گيري نسبت به آينده است . در تصميم گيري مربوط به امور مالي ، هر واحد تجاري بايد

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 33 مشاهده

کد فایل:36630

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۱۵

حجم فایل ها:93.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 50

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,000 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط