ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم )

دسته بندي : مدیریت

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مدیریت دانش (فصل دوم )
در 36صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
 

 

 

سرفصل های این پروژه شامل موارد زیر است:

 

فهرست مطالب

مدیریت دانش

داده ها، اطلاعات و دانش:

دانش پنهان و آشکار

عوامل کلیدی موفقیت مدیریت دانش

استراتژی های مدیریت دانش

فرآیندهای مدیریت دانش

تحقیقات مرتبط خارجی

 

 

مشخصات فایل

 

نوع فایل: ورد آفیس

شرح ابعاد و مولفه های متغیر: دارد

منبع: دارد (فارسی و لاتین)

منابع جدید پیشینه: دارد

تاریخچه متغیر: دارد

مدل های تحقیق: دارد

جدول تعاریف متغیر:

پیشینه لاتین: دارد

پیشینه فارسی: دارد

جدول مولفه ها: دارد

تعداد صفحات: ۳۱

گارانتی بازگشت وجه: دارد ( کیفیت این فایل تضمین شده است درصورت هرگونه مشکل یا نارضایتی احتمالی مبلغ شما بازگردانده می شود

 

-2: مدیریت دانش
   مدیریت دانش به خودی خود ایده جدیدی نیست. مدیران موفق همیشه از سرمایه¬های فکری بهره برده و ارزش آن را تشخیص داده اند. اما این تلاشها، سازمان یافته نبوده و تضمینی وجود نداشت که دانش به دست آمده به طور مناسب، برای حداکثر منافع سازمان، به اشتراک گذاشته شده و توزیع گردد، (توربان، افرایم، 2006). در حالی که، دانش و سرمایه فکری پایه و اساس شایستگی های اصلی و نیز راهبردی برای عملکرد بهتر می¬باشد. دانش در صورتی نقش راهبردی دارد که سازمان بتواند آن را در فعالیتهای ارزش آفرینی استفاده نموده و از دانش ابزاری برای عملی ساختن فرصت های موجود در بازار رقابتی بهره برداری کند. زیرا برای شرکت ها دیگر امکان پذیر نیست که با انجام سریعتر و بهتر کارها مزیت رقابتی خود را حفظ کنند، بلکه مزیت رقابتی هنگامی امکان پذیر می شود که کارهایی صورت گیرد و قابل تقلید توسط دیگران نباشد، (توربان، افرایم، 2006). در دستیابی به مزیت رقابتی پایدار، هم توجه به دانش موجود و استفاده مؤثر از آن و هم ایجاد ساختاری برای استفاده از دانش نوین اهمیت بسیار دارد. سازمان ها باید به همه امور توجه داشته باشند، زیرا مدیریت دانش همچون یک استراتژی کاری، همزمان، در کل سازمان عمل می کند و ابزار پیشرفت برنامه کلی یک سازمان محسوب می¬شود، (توربان، افرایم، 2006).
   پیچیدگی و گستردگی مفهوم دانش باعث شده است تا نگرش یکسانی در خصوص مدیریت دانش شکل نگیرد. لذا صاحب نظران مختلف از زوایای متفاوتی به آن نگریسته و به تعریف آن پرداخته اند. با اذعان بر این واقعیت، نمونه هایی از رایج ترین تعاریف مدیریت دانش در اینجا ارائه می¬شود:
    از نظر مرویک (2001) سازمانی مدیریت دانش به مجموعه ای از فعالیت های منظم و سیستماتیک گفته می شود که جهت دست یابی به ارزش بزرگ تر از طریق دانش در دسترس صورت می گیرد. دانش در دسترس، کلیه تجربیات و آموخته های افراد یک سازمان و کلیه اسناد و مدیریت دانش به می¬شود گزارش ها در داخل یک سازمان را شامل می شود.
    به نظر ویج (2002) مدیریت دانش دربرگیرنده رفتارهای انسانی، نگرش¬ها و قابلیت¬های انسانی،
فلسفه¬های کسب و کار، الگوها، عملیات، رویه ها و فن آوری های پیچیده است.
   به نظر جونز، مدیریت دانش یک رویکرد سیستماتیک یکپارچه جهت شناسایی، مدیریت و تسهیم تمام داراییهای اطلاعاتی سازمان است، که شامل بانک های اطلاعاتی، مدارک، سیاستها و رویه¬ها می¬باشد (جانگ و همکاران، 2003).
   همچنین مدیریت دانش به عنوان یک کاربرد هدف گرا و سیستماتیک پیمانه هایی جهت هدایت و کنترل دارایی های دانش قابل لمس و غیر قابل لمس سازمان شناخته می شود که با هدف استفاده از دانش موجود داخلی و خارجی این سازمان ها جهت فعال کردن خلق دانش جدید، ایجاد ارزش، خلاقیت و پیشرفت در نظر گرفته می¬شود (یانگ، 2004).
   به نظر اسمیت مدیریت دانش، یک محیط کاری جدید ایجاد می¬کند که دانش و تجربه به آسانی می¬توانند به اشتراک گذارده شوند و همچنین اطلاعات و دانش را فعال می¬کند تا به سمت افراد واقعی و در زمان واقعی جریان یابند تا آنها بتوانند مؤثر و کاراتر عمل کنند (استرنبرگ، 1991).
   پیتر دراکر اعتقاد دارد "راز موفقیت سازمانها در قرن 21 اجرای صحیح مدیریت دانش است".  بنابراین در سازمانهای هزاره سوم اجرای مدیریت دانش ضروری بوده و مؤسسات باید با برنامه ریزی برای اجرای آن اقدام کنند. موفقیت سازمان ها بطور فزاینده ای به این موضوع وابسته است که چطور به طور مؤثر سازمان می-تواند دانش را بین کارکنان سطوح مختلف جمع¬آوری، ذخیره و بازیابی کند (مامفورد و لیکوآنان، 2004).
   در تعریفی دیگر، مدیریت دانش به عنوان فعالیتی تجاری به همراه دو جنبه اساسی زیر در نظر گرفته شده است:
1.    در نظر گرفتن عنصر دانش در فعالیت¬های تجاری، به طور ی که در تمامی استراتژی ها، خط¬مشی¬ها و به کارگیری این اصول، عنصر دانش به نحو بارزی خود را نشان می¬دهد.
2.    ایجاد سرمایه های فکری سازمان که هم سرمایه های آشکار (ثبت شده) و هم سرمایه های ضمنی (دانش شخصی) را در برگرفته و نتایج تجاری مثبت آن را در دستور کار دارد.
   در عمل مدیریت دانش در خارج از سازمان به عنوان شناسایی و مشخص کردن سرمایه¬های فکری و ایجاد دانش جدید جهت برتری رقابت در صحنه جهانی و در داخل سازمان نیز به منظور آسان نمودن دسترسی به اطلاعات، به اشتراک گذاشتن فرایندهای مناسب و دسترسی به فناوری اطلاعاتی و ارتباطاتی مطرح می¬باشد (بارکلی و ماری، 2005) از نگاهی دیگر، مدیریت دانش، فرایند خلق و تسهیم، انتقال و حفظ دانش است به گونه¬ای که بتوان آن را به شیوه¬ای اثربخش در سازمان به کار برد (هافمن، هوئلشر و شرایف، 2005)

 


دسته بندی: مدیریت

تعداد مشاهده: 198 مشاهده

کد فایل:39382

انتشار در:۱۳۹۹/۹/۱۷

حجم فایل ها:87.8 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 36

فرمت فایل: word


اشتراک گذاری:
 قیمت: 28,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
برچسب ها: مدیریت دانش

محصولات مرتبط