دانلود مبانی نظری و پیشینه نظری رابطه فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری

دسته بندي : عمومی » مبانی نظری
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری ( فصل دوم) در 8 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب: 
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی 

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

كار صرف نظر از تامين مالي ، مي تواند برخي از نيازهاي اساسي آدمي نظير تحرك رواني و بدني ، تماس اجتماعي ، احساسات خود ارزشمندي ، اعتماد و توانمندي را ارضا كند . با وجود اين ، كار مي تواند منبع فشار عمده اي نيز باشد .  پاول ( 1998) ، به نقل از( مقدم و طباطبايي 1385 )ممكن است يك شغل رضايت بخش به مرور زمان به منبع نارضايتي تبديل شود و شخص را در جهت فرسودگي و تحليل شغلي سوق مي دهد .  راس و آلتماير ( 1998) ، به نقل از(مقدم و طباطبايي ،1385 )فرسودگي شغلي واژه اي براي توصيف دگرگوني هاي نگرش ، روحيه ، رفتار ، در جهت منفي و رويارويي با فشارهاي رواني مربوط به كار است . اين فرسودگي بيشتر در مشاغلي پديد مي آيد كه افراد ميزان زيادي از ساعات كاري را در ارتباط نزديك با ساير مردم مي گذرانند . بهنيا (1379)، به نقل از( مقدم و طباطبايي ، 1385 ) ماسلاچ و اسچاوفلي و ليتر 2001  فرسودگي را به عنوان يك سندرم روان شناسي  با سه بعد مشخص مي كند .

پيشينه داخلي
تحقيقي که بوسيله رضواني(1392)درخصوص بررسي همبستگي شرايط ارگونومي و فرسودگي شغلي در كتابداران كتابخانه هاي دانشگاه اصفهان انجام گرفت به اين نتيجه رسبد که  بين ارگونومي و شدت و فراواني خستگي عاطفي، كاهش عملكرد شخصي و مسخ شخصيت كتابداران دانشگاه اصفهان رابطه معنادار وجود ندارد. وبانتايج اين تحقيق که ارگونومي برفرسودگي شغلي معلمان مرد وزن دبيرستان دولتي شهرشيراز ارتباط مستقيم ومنفي دارد همسويي ،همخواني ندارد.

مراحل  فرسودگي شغلي معلمان  از ديدگاه ساراسون
معلمان تا رسيدن به نقطه فرسودگي شغلي مراحلي را طي مي كنند . آنها در مرحله اول اشتغال
با شور و هيجان ، اميدواري زياد، و حتي احساس رضايت تلاش مي كنند . به تدريج افراد مستعد فرسودگي شغلي اكثرا فرصتهاي استراحت و تعطيلات را فراموش كرده و از ياد مي برند . به تدريج توقعات غير واقعي آنها را ناكام مي سازد و شروع به ترديد در مورد اهداف ، شيوه ها و ارزشهاي خود مي كنند . آن گاه رفته رفته عصباني شده و شكوه آغاز مي كنند ، احساس بي ارزشي كرده و افسرده مي شوند و به اين نتيجه مي رسند كه : ( من نمي توانم  آن طوري كه مي خواهم باشم ) سپس بي علاقگي فرا مي رسد و به فرسودگي شغلي منتهي مي شود .  ساراسون(1992)  به نقل از (مقدم و طباطبايي، 12:1385)

عوارض فرسودگي شغلي
عوارض اين سندرم مي تواند شامل مواردي مانند : فقدان واقع بيني و احساس همدردي و از دست دادن فلسفه نهايي زندگي مي تواند بخشي از عوارض آن باشد . موارد ديگري مانند ، افزايش اعتياد ، طلاق ، ترك شغل ، بيماريهاي جسمي و رواني ، كاهش نيروي مولد كاري و ضربه به اقتصاد كشور مي تواند باشد . هنرپيشه و غروي( 1376 ) به نقل از (عاطف و روح الامين و مولوي و نوري، 1385 ) فرد فرسوده يا شغل خود را تغيير مي دهد يا از لحاظ روان شناختي از كار كناره گيري مي كند و به انتظار بازنشستگي مي نشيند . بدين معني كه فقط حضور فيزيكي دارد و از نظر فعاليت حرفه اي ، خود را كمتر درگير كار مي كند .  ساعتچي (1382 ) به نقل از (عاطف و روح الامين و مولوي و نوري ،141:1385)

ارتباط استرس شغلي با فرسودگي وتحليل رفتگي
واژه از توان افتادگي اصطلاح چندان رايجي است که بسياري افراد، آن را با استرس شغلي يک پديده مي پندارنداما آن طور که پژوهشگراني مانند پاينس  و آرون سون  در 1981 اشاره کرده اند، از توان افتادگي خود يکي از عمده ترين پيامدهاي اجتناب نا پذير استرس شغلي است، و مادامي که اين استرس از ميان برداشته نشود، همچنان ادامه خواهدداشت. از توان افتادگي سه وجه دارد: اولين آن فرسودگي جسماني است. اگر به الگوي سليه  در 1956 دقت کنيم متوجه مي شويم که استرس، زماني رخ مي دهد که ذخيره هاي انرژي فرد تمام شود و به دنبال آن فرسودگي فرا مي رسد. اين فرسودگي يکي از اجزاي تشکيل دهنده از توان افتادگي يا تحليل رفتگي است. فردي که از توان افتاده و بي رمق شده است، از خستگي شديد که اغلب هم با بي خوابي همراه است شکوه مي کند. علاوه برآن کمبود انرژي و ضعف در او ديده مي شود. 

فهرست مطالب مبانی نظری رابطه فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری به شرح زیر می باشد:
فرسودگی شغلی
2-2.  رويكرد هاي مختلف نسبت به فرسودگي شغلي    
2-2-1. رويكرد باليني
الف- كاركنان و كارمندان فداكار به سازمان و كار:
ب-  افرادي هستند كه اداره را به عنوان جايگزين بر زندگي اجتماعي به كار مي برند:
ج- افرادي که داراي شخصيت سلطه طلب هستند
د- فرسودگي شغلي مديران
2-2-2 رو يكرد روانشناختي- اجتماعي
2-2-3 رويكرد تبادلي چرنيس
2-3.مدل كاپنر
2-4. رويکرد ساختاري
2-5  مراحل فرسودگي شغلي
2-5-1 ديدگاه ماسلاچ
2-5-2 ديدگاه پستونچي
2-5-3 مراحل  فرسودگي شغلي معلمان  از ديدگاه ساراسون :
2-6  عوامل فرسودگي شغلي
2-7  نشانه هاي فرسودگي شغلي
2-8 عوارض فرسودگي شغلي
2-9  استرس شغلي
2-9-1 منابع استرس شغلي معلمان
2-9-2.ارتباط استرس شغلي با فرسودگي وتحليل رفتگي
2-10. چگونگي پيدايش فرسودگي وتحليل رفتگي  شغلي
2-10-1  شخصيت فرد و فرسودگي شغلي   
2-10-2  فرسودگي شغلي و شغل آموزگاري
2-11  فشار رواني 
2-11-1   آثار تخريبي فشار رواني در تدريس
2-11-2 راههاي كاهش فشار رواني وفرسودگي شغلي معلمان
ب:پيشينه  و مدل تحليلي تحقيق
2-1.پيشينه داخلي
2-2.پيشينه خارجي
منابع فارسی
منابع لاتین

چيزی که اين فایل را با بقیه فایل ها متمايز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرينت بودن آن می باشد تا خريدار از خريد خود کاملا راضی باشد.
جهت دریافت و دانلود مبانی و پیشینه نظری  رابطه فرسودگی شغلی و شغل آموزگاری (فصل دوم پایان نامه) لطفا ابتدا آن را خریداری نمایی
دسته بندی: عمومی » مبانی نظری

تعداد مشاهده: 2490 مشاهده

فرمت فایل دانلودی:.rar

فرمت فایل اصلی: doc

تعداد صفحات: 39

حجم فایل:72 کیلوبایت

 قیمت: 15,400 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل
  • راهنمای استفاده:
    مناسب جهت استفاده کلیه پژوهشگران

  • محتوای فایل دانلودی:
    در قالب فایل word و قابل ویرایش