دانلود پروپوزال مقایسه میزان افسردگی و اضطراب در بین معلمان زن مدارس استثنایی و عادی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

دانلود پروپوزال مقایسه میزان افسردگی و اضطراب در بین معلمان زن مدارس استثنایی و عادی در 26 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.مشخصات پروپزوال کارشناسی ارشد روانشناسی:پروپزوال در دسته بندی: اضطراب، افسردگی، زناننوع تحقیق: مقایسه ایتعداد صفحه: 26 صفحهفونت: B ZARمنابع فارسی و لاتین: داردپرسشنامه و ضمائم: دارد توضیحات کوتاه از متن:مقدمه در دنیای امروزه هیجانات، تنش ها، عصبیت ها و عوامل متعددی از این قبیل بر زندگی روزمره مردم تأثیرات سوء دارند. هر کدام از افراد جامعه امروزی در معرض مواجهه با انواع استرس ها و شرایط عصبی قرار دارند. محیط زندگی اجتماعی، خانواده و هر آنچه فرد با آن در ارتباط است می تواند به عنوان عامل تنش زا جریان زندگی او را به سمت بحران ها و نگرانی ها سوق دهد. اضطراب، دلشوره، تشویش، نگرانی، دلهره، دلواپسی، بی قراری، دل آشوبه و نابسامانی حالاتی هستند که هر انسانی در طول زندگی خود، خواه و ناخواه آن را تجربه کرده است. می توان با اطمینان گفت که امکان ندارد انسان در این جهان زیسته باشد و تجربه اضطراب را نداشته باشد (معانی،1370،ص61).ممکن است اضطراب را یک نوع درد داخلی دانست که سبب ایجاد هیجان و به هم ریختن تعادل موجود می گردد و چون بشر دائماً به منظور برقراری تعادل کوشش می کند، بنابراین می توان گفت که اضطراب یک محرک قوی است. امکان دارد این محرک مضر باشد و این خود بستگی دارد به درجه ترس و مقدار و خطراتی که متوجه فرد است (شاملو،1369،ص56).  افسردگی نیز بیماری بسیار شایعی است که با وجود تحقیقات دامنه دار در مورد علل، علائم و طرق درمان آن متأسفانه در بیشتر جوامع امروزی و از جمله جامعه خودمان توجه زیادی به آن مبذول نشده است. در گذشته علائم افسردگی را تا مدت ها به عوامل دیگری چون ضعف اعصاب، عصبانیت هیپوکندریاک و غیره نسبت می دادند به همین سبب تشخیص صحیح و درمان آن به تعویق می انجامید (امانت،1338). بیان مسأله سه انقلاب در بهداشت روانی رخ داده است. انقلاب اول به رهبری پینل بود که توجهات بشر را به بیماری روانی جلب کرده، فروید با وارد نمودن توجهات شهوانی در زندگی درونی روانی انسان دومین انقلاب را ایجاد کرد، سومین انقلاب که هم اکنون در جریان است تحت نام های مختلفی همچون روان شناسی جامعه (روان پزشکی جامعه) و (سلامت روانی جامعه) نام برده می شود (قراچه داغی،1382،ص44). اگر چه تعاریف این اصطلاحات متفاوت است، اما هر یک از آن ها بازتابی از تغییر فاحش در مفهوم سازی بیماری روانی و درمان آن است. دیگر مثل گذشته تأکید مطالعات بر فرد بیمار نیست، بلکه بیشتر بر جامعه بزرگ تأکید می شود.از جمله اهداف نظام آموزش عالی کشور پرورش در زمینه های مورد نیاز بخش های مختلف جامعه به منظور پاسخ دادن به تقاضای روز افزون و افزایش سطح علمی آحاد ملت است. بدیهی است رسیدن به این هدف مستلزم سرمایه گذاری های عظیم و تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص است. نظر به افزایش تعداد داوطلب معلمی در سال های اخیر، ایجاد زمینه های مناسب و کمک به آنان در پیشرفت تحصیلی و حرفه ای و استفاده بهینه جامعه از تجارب علمی آن ها، انجام پژوهش های بنیادی و کاربردی در زمینه مسائل و مشکلات اجتماعی معلمان زن و تلاش در رفع آن ها از جمله مواردی است که می تواند زمینه دستیابی به اهداف آموزش عالی را سریع تر فراهم آورد. جای ذکر است برای اکثر معلمان زن تدریس در مدارس و مراکز علمی به دلایل عدم آشنایی با محیط تدریس، بی علاقگی به رشته تدریس، کافی نبودن امکانات رفاهی و اقتصادی دارای مشکلاتی است که در صورت شدت آن و عدم آشنایی معلمان زن با شیوه مقابله با آن ها چه بسا زمینه ساز مشکلات خانوادگی، اجتماعی و یا عصبی_روانی گردیده است و در پیشرفت حرفه ای آنان مانعی به وجود می آورد . با توجه به گسترش روز افزون کودکان استثنایی و دچار مشکل به علت مسائل عدیده ای که در زندگی امروزی وجود دارد کادر آموزشی مدارس یکی از با اهمیت ترین جنبه های آموزشی را تشکیل می دهد که بالطبع موقعیت جسمی و روانی آنان از اهمیت بسیاری برخوردار است (کراز، به نقل از دادستان،1368،ص52). اهمیت و ضرورت پژوهش با توجه به روابط پیچیده زندگی شهری و تعدد وظایف و عملکرد افراد در جامعه، چه در خانواده و چه در محیط کار و حتی در روابط گروهی و همچنین وجود قوانین، مقررات و ضوابط مختلف در همة حوزه های این روابط، شرایط و زمینه بروز استرس و اضطراب فراوان بوده و معمولاً همة افراد به نوعی و به نسبتی گرفتار این پدیده ها هستند. از جمله افرادی که روابط گسترده ای در جامعه دارند، معلمان زن هستند. معلمان زن با توجه به وظایف زیاد و نوع عملکردشان و با توجه به این که همیشه و هر لحظه باید پاسخگو والدین، اولیا مدرسه و دانش-آموزان باشند؛ احتمال ابتلا به استرس و اضطراب در آن ها به شدت روند فزاینده ای دارد. کار معلمی تنها یک شغل نیست زیرا با فکر و ذهن و روح افراد ارتباط دارد. معلم باید مسائل و مشکلات عاطفی، خانوادگی، مالی و شغلی خود را در لایه‌های زیرین وجودش گذاشته و وقتی وارد کلاس می‌شود ظاهر او به گونه‌ای باشد که گویی همه چیز عالی است. بدیهی است که این کار از عهده هر صاحب علم و تجربه‌ای برنمی‌آید. مسأله استرس در همه مشاغل مطرح است، اما در ارتباط با شغل معلم، استرس معنای خاصی پیدا می کند، چون یک معلم، علاوه بر مسائل و مشکلاتی که در همه افراد مطرح است، با برخی مسائل و مشکلات که صرفاً ناشی از نوع شغل وی است نیز مواجه می شود. معلم در مدرسه با مسائلی مواجه است که در کمتر حرفه ای چنین مسائلی وجود دارند. به طور مثال معلم ناچار است روزانه چندین ساعت تنها مقابل یک گروه که گاهی یک گروه ناآشنا نیز هستند قرار بگیرد و صحبت کند. گذشته از آن که خود صحبت کردن از انرژی و توان معلم کم می کند. لازم به ذکر است که ابتلا به استرس در معلمان زن پیامدهای سوء زیادی را در بر می گیرد، که می تواند تأثیرات مثبت و منفی را به دنبال داشته باشد. مطالعه این تأثیرات از این جهت حائز اهمیت است که می تواند به این قشر از افراد زحمت کش جامعه در جهت هدایت و کنترل استرس های به وجود آمده احتمالی در آن ها کمک کند. نتایج پژوهش-هایی از قبیل این پژوهش می تواند پیشنهادهای مناسبی را به معلمان زن و مدیران در سراسر نظام آموزش و پرورش و نهایتاً کارکرد آموزشی آنان فراهم نماید.فهرست مطالب پروپوزال مقایسه میزان افسردگی و اضطراب در بین معلمان زن مدارس استثنایی و عادی به صورت زیر می باشد:مقدمه بیان مسأله اهمیت و ضرورت پژوهش فرضیه های پژوهشفرضیه های اصلیفرضیه های فرعی پژوهشاهداف پژوهش اهداف اصلیاهداف فرعیسؤال های پژوهش سؤال های اصلیسؤال های فرعیتعاریف متغیرهای پژوهش تعاریف نظریتعاریف عملیاتی متغیرهای پژوهش روش پژوهش جامعه آماری نمونه مورد پژوهش روش نمونه گیریابزار اندازه گیری معرفی آزمون اضطراب کتل معرفی آزمون افسردگی بک نمره گذاری آزمون افسردگی تخمین میزان افسردگی افرادمعیارها و میزان های عددی آزمون افسردگیروش نمره گذاری روش تجزیه و تحلیل داده ها منابع و مأخذ فارسیکتاب ها پایان نامه ها و مقاله ها منابع لاتینچیزی که این فایل را با بقیه فایل ها متمایز کرده است قابل ویرایش بودن و آماده پرینت بودن آن می باشد تا خریدار از خرید خود کاملا راضی باشد.توضیحات: پرداخت توسط همه کارتهای عضو شتاب در درگاه بانک پاسارگاد امکان پذیر است. شما پس از خرید (پروپزال مقایسه میزان افسردگی و اضطراب در بین معلمان زن مدارس استثنایی و عادی) سریعآ لینک دانلود در اختیارتان قرار می گیرد و می توانید آن را دانلود کنید. نکته: شما می توانید هرگونه سوال را با مسئول پژوهش نگین فایل در میان بگذارید.


دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3755 مشاهده

کد فایل:7837

انتشار در:۱۳۹۸/۷/۶

حجم فایل ها:214


اشتراک گذاری:
 قیمت: 65,000 55,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط