دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق نظریه ها و مدل های بازاریابی رابطه مند (فصل2)

دسته بندي : مبانی نظری

دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق نظریه ها و مدل های بازاریابی رابطه مند (فصل دوم) در 63 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی

قسمتهایی از مبانی نظری و پیشینه پژوهش:

تعاریف و مفاهیم بازاریابی

بازاریابی فعالیتی انسانی جهت ارضاء نیازها و خواسته ها از طریق فرایند مبادله محصولات حال مفاهیم تعریف فوق را بررسی می کنیم:
منشاء و رکن اساسی نظام بازاریابی نیاز است.
 نیازها: احساس فیزیولوژی انسانها است که بیان کننده حالت محرومیت و یا کمبود احساس شده است. نیاز شخص را وادار به تکاپو می کند و او را در جهت برطرف کردن کمبودهایش وا می دارد. مثل نیاز به غذا، آب، هوا، لباس، شغل، پناهگاه، نیاز جنسی، آسایش، آموزش و...
 خواسته ها: شکل برآورده کردن نیازها است که این تفاوت بنابر عادات، فرهنگ، سلیقه و ذائقه و یا شرایط زمان و مکان متفاوت است. مثل رفع گرسنگی با یک تکه نان خشک و یا با سلف سرویس هر دو میسر است یا نیاز شغلی هم به شکل نجاری و هم به شکل پزشکی میسر است.
 محصول: زائیده نیازها و خواسته های بشر است و شامل چیزهای ملموس و مشهود (کالا) غیرملموس اما مشهود (خدمت) می باشد و می تواند به شکل بی نهایت برای بشر تعریف گردد.
 مبادله: دانستیم که بشر دارای نیازها و خواسته های متعددی است  و محصولاتی بالفعل و یا بالقوه وجود برای ارضاء آنها وجود دارند. اما این برای ایجاد عمل بازاریابی کافی نیست.
بازاریابی از زمانی آغاز می شود که فرد تصمیم می گیرد نیازها و خواسته هایش را طریق مبادله ارضاء کند (Gök & Hacioglu, 2010).
تعریف انجمن بازاریابی آمریکا از بازاریابی، عبارت است ازاینکه: «بازاریابی یک کارکرد یا وظیفه سازمانی است و یک مجموعه ای از فرآیندهای ایجاد، ابلاغ و رساندن ارزش به مشتری است. همچنین اداراه روابط مشتری به طریقی که به سازمان و صاحبان سرمایه آن سود رساند، می باشد (Murphy & Wang, 2006).

تعاریف و مفاهیم بازاریابی رابطه مند
بازاریابی رابطه مند یکی از گسترده ترین مفاهیمی است که می توان آن را از تمام دیدگاههای بازاریابی که روی رابطه مندی بحث می کند، نتیجه گرفت. اساس و پایه این شاخه بازاریابی که رابطه تنگاتنگی هم با رفتار مصرف کننده دارد از دل تحقیقات مربوط به روابط بین خریدار و فروشنده در کسب و کارهای متوسط و نسبتاً بزرگ بیرون آمده است (صادقی و همکاران، 1388). مشتریان و طرف های معامله در دو دهه گذشته در زمینه بازاریابی پیشرفت چشمگیری داشته و ظهور نگرش های بازاریابی رابطه مند سبب پدیدآمدن تغییرات قابل ملاحظه ای در روش بازاریابی شده که چشمگیر و قابل اجرا می باشند. پایه های اصلی جهان بینی بازاریابی رابطه مند بر مفهومی قرار دارد که اولین بار توسط لئونارد بری  با عنوان نظریه ساختار رابطه ها مطرح شد و توسط دیگر صاحبنظران گسترش یافت. بازاریابی رابطه مند مرهون تلاش های کریستوفر ، پاینی و بالانتین  است که در گسترش قلمرو و حوزه مبانی تئوریک آن کوشش چشم گیری داشتند. دیدگاه آنها مبنی بر نکات ذیل است:
 تأکید بر ارتباط بین مشتریان و عرضه کنندگان که ایجاد رابطه را به جای معامله مورد توجه قرار می دهد.
 دیدگاه بازاریابی رابطه مند به توسعه و تقویت رابطه قوی با مشتریان و عرضه کنندگان، بازارهای حاصل از مشتریان توصیه شده، بازارهای حاصل از تأثیر افرا با نفوذ و بازارهای جذب نیروی انسانی داخلی که درون سازمان است معطوف می باشد.
 کیفیت، ارائه خدمات به مشتری و بازاریابی، هر چند که غالباً به طور مجزا مدیریت می شوند ارتباط نزدیکی با هم دارند دیدگاه بازاریابی رابطه مند بین این دو عنصر انسجام و یکپارچگی برقرار می کند (Kasabov, 2007).
تعاریف مختلفی توسط محققان و تئوری پردازان برای بیان معنی و مفهوم بازاریابی رابطه مند مطرح شده است که در ادامه برخی از پرکاربردترین آنها ذکر خواهد شد.
 تعریف انجمن بازاریابی آمریکا از بازاریابی رابطه ای: بازاریابی رابطه ای، بازاریابی با هدف آگاهانه برای توسعه و اداره روابط بلندمدت و قابل اعتماد با مشتری ها، عرضه کنندگان و توزیع کنندگان و سایر عوامل موجود در محیط بازاریابی است (Izquierdo et al, 2005).
 بازاریابی رابطه ای یک ایده اساسی و پایه ای است که هدف مدیران بازاریابی در آن توسعه اراتباطات بلندمدت با استفاده از یک ساختار مزایای چندگانه برای طرفین ارتباط می باشد. این مزایا از طریق اعمال همکاری طرفین به دست می آید.

_______________________
  - Leonard Berry
  - Christopher
  -Payne & Ballantin


قسمتی از پیشینه پژوهش
(ایوبی و مبرهن، ...)، در مقاله ای به معرفی مدیریت ارتباط با مشتریان الکترونیک (ECRM) به عنوان یکی از ابزارهای مؤثر در بازاریابی رابطه مند و اهمیت آن در زمینه کیفی سازی هر چه بیشتر خدمات ارائه شده به مشتریان و افزایش ارزش دوره عمر مشتری که مهم ترین شاخص برای تعیین سودآوری است پرداخته اند. ایشان با بررسی ادبیات موضوع در این رابطه نتیجه گرفتند که: شرکت ها با استفاده از (ECRM) قادرخواهند بود روابط بلندمدت تری با مشتریان برقرار کرده و درآمد خود را افزایش دهند. شرکت می تواند با استفاده از (ECRM)، سطح رضایتمندی مشتریان را افزایش داده و تمرکز از محصول را برداشته و بر ارزش افزوده ارتباطات مانند اعتماد و تمرکز متمرکز گردد.

فهرست مطالب
- مقدمه  
2-2- بازاریابی  
2-2-1- تعاریف و مفاهیم بازاریابی  
2-2-2- انواع بازاریابی  
2-2-2-1- مفهوم بازاریابی معامله‌‌ای  
2-3- بازاریابی رابطه‌‌مند  
2-3-1- تعاریف و مفاهیم بازاریابی رابطه‌‌مند  
2-3-2- ضرورت توجه به بازاریابی رابطه‌‌مند  
2-3-3- اهداف بازاریابی رابطه مند  
2-3-4- عوامل مؤثر در رشد بازاریابی رابطه‌‌ای  
2-3-5- ملزومات بازاریابی رابطه مند  
2-3-6- انواع بازاریابی رابطه‌‌مند  
2-3-7- مزایای بازاریابی رابطه مند  
2-3-8- عوامل بازاریابی رابطه مند  
2-3-9- ابعاد بازاریابی رابطه‌‌مند  
2-3-10- راهبردهای بازاریابی رابطه‌‌ مند  
2-3-10-1- مزایایی مدیریت ارتباط با مشتری برای بازاریابی رابطه‌‌مند  
2-3-11- بازاریابی رابطه مند در سطح جهانی  
2-3-12- مدل‌های بازاریابی رابطه‌‌مند  
2-3-12-1- مدل بازارهای ششگانه  
2-3-12-2- مدل بازاریابی رابطه مند میان سازمانهای صنعتی  
2-3-12-3- مدل بازاریابی رابطه‌‌مند مورگان و هانت  
2-3-12-4- مدل جامع بازاریابی رابطه‌‌مند  
2-3-12-5- مدل پنج سطحی بازاریابی رابطه ای کاتلر  
2-3-12-6- مدل اجزای بازاریابی رابطه مند هاو  
2-3-12-7- مدل زنجیره مدیریت روابط بازاریابی رابطه‌‌مند تزکاس و سارن  
2-3-12-8- مدل بازاریابی رابطه‌‌مند صمدی  
2-6- پیشینه پژوهش  
2-6-1- پیشینه پژوهش بازاریابی رابطه مند و وفاداری مشتری 
2-6-2- پیشینه پژوهش بازاریابی رابطه مند  
منابع
 


دسته بندی: مبانی نظری

تعداد مشاهده: 3107 مشاهده

کد فایل:13002

انتشار در:۱۳۹۸/۷/۱۴

حجم فایل ها:136


اشتراک گذاری:
 قیمت: 31,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط