قسمتهایی از پیشینه تحقیق:
- لينگ (2009) عوامل مؤثر بر بکارگيري EC را در شرکت هاي متوسط و کوچک بررسي نموده و اين عوامل را در دو دسته کلي عوامل محيط خارجي شامل صنعت (فشارهاي رقابتي، فشار از سوي شرکاء تجاري و گسترش حياتي) ، ملي (ميزان حمايت دولت ، زيرساختارهاي ملي ، تفاوت هاي فرهنگي) و عوامل محيط داخلي شامل سازمان(اندازه سازمان، حمايت مديريت عالي،آمادگي سازماني، ساختار سازماني و فرهنگ سازماني)، نوآوري (مزيت نسبي درک شده، پيچيدگي، سازگاري، مشاهده پذيري، قابليت آزمايش) وارتباطات (منابع اطلاعاتي، کانال هاي ارتباطي ، مقدار ارتباطات طبقه بندي نموده است.
- دانیل و گیمشاو (2008)عوامل فشار رقابتی، میل به گسترش بازار، احساس فشار مشتریان، تمایل به ارائه خدمات بیشتر به مشتریان، ارتباط مستقیم با مشتریان، بهره وري عملیاتی، کاهش هزینه، فشار تامین کنندگان از عوامل موثر بر تمایل بکارگیري تجارت الکترونیکی می دانند.
فهرست مطالب فصل دوم ادبیات نظری و پیشینه تحقیقاتی تجارت الکترونیک و نظام الکترونیک به شرح زیر می باشد:
2-1 مقدمه
2-2 تجارت الكترونيكي چيست؟
2-3 تعريف و تبيين مفهوم تجارت الكترونيكي
2-4 تاريخچه تجارت الكترونيكي
2-5 الگوهای مختلف بلوغ تجارت الكترونيكي
2-5-1 الگوی آسياي جنوب شرقي و اقيانوسيه
2-5-2 الگوی سازمان ملل براي بلوغ تجارت الكترونيكي
2-5-3 الگوی مراحل رشد فناوري اطلاعات نولان
2-5-4 الگوی گارتنر
2-5-5 الگوی ميسرا و دينگرا
2-5-6 الگوی ايالت يوتا
2-5-7 الگوی گروه مشاوره دلويت و تاچ
2-5-8 الگوی نقشه راه تجارت الكترونيكي
2-5-9 الگوی دموکراسي الکترونيکي
2-5-10 الگوی بلوغ دو بعدي
2-6 محرك هاي تجارت الکترونیک
2-6-1 الگوهاي تجارت الکترونیک
2-7 مفهوم دولت الکترونیک
2-7-1 مراحل دولت الکترونيک
2-7-2 فرايند استقرار دولت الکترونيک
2-7-3 شرايط اجرای موفق استراتژی دولت الکترونيک
2-8 دولت الكترونيك در ايران
2-9 بکارگيری تجارت الكترونيكي در شركتها و موسسات
2-9-1چالشهاي SME ها در پذيرش و استفاده از ICT و تجارت الكترونيكي
2-9-2 مزاياي استفاده از تجارت الكترونيكي در SMES
2-9-3 مشكلات SME ها در پذيرش تجارت الكترونيكي
2-9-4 سياستهاي حمايتي از SMEها در توسعه تجارت لكترونيكي
2-9-5 تجربه کشورها در حمايت از SMEs برای استفاده از تجارت الکترونيکی
2-9-5-1 تجربه انگلستان
2-9-5-2 تجربه يونان
2-9-5-3 تجربه اسكاتلند
2-9-5-4 تجربه آلمان
2-9-5-5 تجربه اتحاديه اروپا
2-9-5-6 تجربه فنلاند
2-9-5-7 تجربه دانمارك
2-9-5-8 تجربه مكزيك
2-9-5-9 تجربه ژاپن
2-9-5-10 تجربه ايالات متحده
2-10 پیشینه تحقیق
2-10-1 پژوهش های داخلی
2-10-2 پژوهش های خارجی
منابع
توجه:هدف ما در سايت نگين فايل کمک به دانشجويان و دانش پژوهان عزيز براي بالا بردن سطح بار علمي آنها مي باشد پس لطفا نگران نباشيد و با اطمينان خاطر اقدام به خريد بفرماييد.پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک بزنید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.