ادبیات نظری و سوابق پژوهش کانال های توزیع (فصل دوم)

دسته بندي : مبانی نظری

دانلود ادبیات نظری و سوابق تحقیق کانال های توزیع (فصل دوم) در 32 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

کانال های توزیع

شبکه توزیع بخشی از نظام اقتصادی کشور می باشد که تحولات اقتصادی کشور درتعیین کارکرد و ساختار آن مؤثر است . این شبکه حلقه رابط بین تولیدکنندگان ومصرف کنندگان و متشکل از عاملینی است که با یکدیگر ارتباط متقابل دارند و عمل توزیع کالاها را انجام می دهند(فرزین ،1386).شرکتها معمولا توجه کمی به کانال های توزیع داشته ،به همین دلیل گاهی متحمل خسارات زیاد می شوند ؛ولی بعضی از شرکت ها سعی می کنند نظام توزیعی خوبی داشته و از این طریق موقعیت رقابتی بهتری کسب می کنند. تصمیمات در مورد کانال های توزیع ،اغلب با تعهدات درازمدت به سازمآن های دیگر همراه است.یک تولید کننده به آسانی می تواند قیمت های خود و برنامه های تبلیغ وترویج فروش خود را تغییر دهد ؛همچنین می تواند محصولات قدیمی خود را کنار گذاشته ،محصولات جدیدی را که با نیاز بازار تطابق بیشتری دارد ،عرضه کند ولی وقتی که یک کانال توزیع در نظر می گیرد با مغازه داران مختلف تماس داشته باشد ،به آسانی نمی تواند این کانال توزیع را تغییر دهد ،بنابراین مدیریت بازاریابی باید کانال های توزیع خود را با دقت و نگاه به آینده انتخاب کند (محب علی و فرهنگی ،1377؛ص273) .

 

تعریف
تعاریف مختصر و جامعی که می توان از توزیع و کانال توزیع  ارائه داد عبارتند از:
توزیع به زبان ساده به معنی رساندن محصول مورد نظر مشتری در زمان مطلوب به مکان مورد نظر (روستا و همکاران ،1386؛ص287).توزیع  به مجموعه ای از فعالیتها اطلاق می شود که منجر به انتقال کالا و یا خدمات از منابع تولید به سمت خریداران و مصرف کنندگان می گردد(فرزین ،1386). کانال توزیع عبارت است از سازمان یا شخصی که کمک می کند تا یک کالا یا خدمت ،از سوی تولید کننده به سمت مصرف کننده نهایی یا مصرف کننده صنعتی حرکت کند (محب علی و فرهنگی ،1377؛274).
ارکان اساسی شبکه توزیع عبارتند از:
1.تولیدکنندگان و واردکنندگان کالا به شبکه،
2.عمده فروشان که واسط بین تولیدکنندگان و توزیع کنندگان نهایی (خرده فروشان) می باشند،
3. خرده فروشان که رساننده نهایی کالاوخدمات به دست مصرف کنندگان اند
4. مصرف کنندگان که کالاها را از شبکه خارج و مصرف می کنند


قسمتی از پیشینه تحقیق:

 * تحقیقی که در سال 2006 توسط نسلاین و شنکر تحت عنوان "چالش ها و فرصت ها در مدیریت مشتریان چندکاناله " صورت پذیرفت می توان اشاره کرد . مطالعه حاضر  ناحیه هایی را که نسلاین و شنکر برای تحقیق آینده توسط تشخیص عامل هایی که منجر به وفاداری برند می شود واینکه چه منابعی(ارزش های برند ) با توجه به نوع خرده فروشی نیاز است تا تخصیص یابد یا بیشتر مورد تاکید قرار گیرد را بررسی می کند (نسلاین و شنکر ،2006).و تحقیقی که در سال 2010 توسط کیم و همکاران تحت عنوان "بررسی تاثیر کانال های توزیع متنوع بر ارزش برند و وفاداری مصرف کنندگان به نام های تجاری مد لوکس خارجی در کره "صورت پذیرفته می توان اشاره کرد ، در این مطالعه نیز سعی شده است تا  ناحیه های مورد تاکید در مطالعه نسلاین و شنکر در سال  2006 را بررسی کنند  (کیم و همکاران ،2010).
 *  تحقیقی دیگر  سال 2005 توسط پارک و همکاران  تحت عنوان "بررسی تاثیر ویژگی های  ادراک شده مشتریان  از خرده فروشی چندکاناله بر روی قصد خرید محصولات لباس  " صورت پذیرفت .در این تحقیق تاثیر15 ویژگی ادراک شده خرده فروشی در سه کانال کاتالوگ، فروشگاه های بزرگ و اینترنت بر روی قصد خرید مصرف کنندگان  لباس مورد بررسی قرار گرفت (پارک و همکاران ،2005).در تحقیق دیگر که در سال 2008 توسط هاداستون و همکاران تحت عنوان "رضایت مشتریان به  شکل های خرده فروشی مواد غذایی :مقایسه خرده فروشی های معمولی و اختصاصی "صورت پذیرفت . آن ها  به این نتیجه رسیدند که رضایت ادراک شده در میان مشتریان فروشگاه های مواد غذایی اختصاصی در مقایسه با فروشگاه های مواد غذایی معمولی بالاتر است و برای هردو شکل فروشگاه قیمت ،طبقه بندی محصول ،خدمات و کیفیت محصولات  فروشگاه به طور مثبتی رضایت  مصرف کنندگان را تحت تاثیر می گذارند (هاداستون  و همکاران ،2008).
 

 

فهرست مطالب مبانی نظری و سوابق کانال های توزیع (فصل دوم) به شرح زیر میباشد:
کانال های توزیع
2-2-1تعریف
2-2-2 موسسات وسازمانهای توزیع
2-2-2-1خرده فروشی
2-2-2-2عمده فروش
2-2-2-3 دلال ها و کارگزاران
2-2-3 سیستم های بازاریابی توزیع
2-2-3-1 سیستم بازاریابی عمودی
2-2-3-2 سیستم بازار یابی افقی
2-2-3-2 سیستم بازاریابی چندگانه
2-3کانال های توزیع متنوع
2-3-1تاریخچه
2-3-2تعریف
2-4 مدیریت مشتریان چندکاناله  (MCM)
2-5انواع کانال های توزیع
2-5-1 شکل های خرده فروشی فروشگاهی غیر خوراکی
2-5-1-1 فروشگاه بزرگ
2-5-1-2 فروشگاه های تخصصی
2-5-1-3 مراکز خرید
2-5-1-4 مغازه های کوچک و مجزا
2-5-2 شکل های خرده فروشی غیر فروشگاهی
2-5-2-1 خرده فروشی کاتالوگی
2-5-2-2 خرده فروشی اینترنتی
2-5-2-3 سیستم های خرید تلویزیونی( TVHS)
2-6 مفهوم نام های  تجاری  لوکس
-12پیشینه تحقیق
منابع
فارسی
لاتین
 

 

 


دسته بندی: مبانی نظری

تعداد مشاهده: 2777 مشاهده

کد فایل:16504

انتشار در:۱۳۹۸/۷/۲۹

حجم فایل ها:81


اشتراک گذاری:
 قیمت: 33,100 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط