مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهبود عملکرد سازمان (فصل دوم)

دسته بندي : مبانی نظری

دانلود مبانی نظری و پیشینه پژوهش بهبود عملکرد سازمان (فصل دوم) در 26  صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

بهبود عملکرد سازمان
در راستای رشد و توسعه پایدار کشورها، توجه به بالندگی سازمان ها، از جمله سیاست های مورد توجه همه مدیران می باشد. بانک ها هم از این موضوع مستثنا نیستند. در بانکداری نوین، مؤلفه های متعددی وجود دارند که بر روند تأمین منابع مالی بانک ها و مؤسسات مالی تأثیر می گذارند. شناسایی و تعیین میزان تأثیر و نوع ارتباط این مؤلفه ها با موفقیت بانک ها در تأمین منابع مالی، مقوله ای مهم می باشد. امروزه شرایط و موقعیت های مؤسسات مالی و بانک ها با یکدیگر یکسان نیست و ممکن است که مؤلفه های تأثیرگذار بر تأمین منابع مالی حتی برای هر یک از شعب یک گروه بانکی متفاوت باشد. (اکرامی، 1390، ص13)
صنعت بانکداری، از جمله صنایع مهم و مطرح دنیاست و گسترش روزافزون دانش بشری در زمینه علوم الکترونیکی سبب شده است که این صنعت نیز از این دانش بهره فراوان داشته باشد. امروزه بانک ها در کشورهای پیشرفته به عنوان رهگشا، مشاور حرفه ای، متخصص در افزایش منابع مالی شرکت ها و جمع آوری و تبادل اطلاعات لازم برای مشتریان خود عمل می کنند و یکی از موتورهای محرک اقتصادی هر کشور محسوب می شوند. این امر سبب شده است تا فضای رقابتی تنگاتنگی میان آن ها برقرار شود. با توسعه روزافزون تکنولوژی و صنعتی شدن کشورها، مدیران بانک ها سعی بر افزایش خدمات نوین بانکداری دارند که متمایز بودن آن نسبت به خدمات سایر رقبا ازامتیاز ویژه ای جهت جذب سپرده های مشتریان برخوردار است. در کشورهای پیشرفته بیش از 70 درصد امور بانکی استفاده کنندگان از خدمات بانکی بدون حضور در محل شعب بانک ها و با استفاده از سیستم های الکترونیکی صورت می پذیرد، لذا بانک ها با بکارگیری فناوری مدرن صنعت بانکداری و اجرایی نمودن طرح مشتری محوری، سعی بر کاهش ضرورت مراجعه مشتریان به محل شعبه را دارند تا مشتریان بتوانند در محل کار و یا اقامت خود عمده امور بانکی را از این طریق انجام دهند (جکسون، 2010، ص8)

 مفهوم عملکرد بانک
مفهوم عملکرد، با کارایی (Effciency) و اثربخشی (Effectiveness) تعریف شده است، چون اثربخشی بیانگر میزان دستیابی به اهداف است و کارایی به این موضوع اشاره دارد که منابع از نظر اقتصادی، چگونه برای کسب هدف بکار رفته اند و می توان آنها را دو بعد مهم عملکرد دانست، یعنی هم علل داخلی (کارایی) و هم دلایل خارجی (اثربخشی) برای بخش های خاص عملکرد، می توانند وجود داشته باشند. از اینرو، عملکرد تابعی از کارایی و اثربخشی فعالیتهای صورت گرفته است. بانک ها برای دستیابی به عملکرد بهتر، باید از شاخص های پیشرو یا آینده  نگر (Leading Indicator) استفاده کنند. شاخص های پسرو یا گذشته نگر (Lagging Indicator) تنها وقایع تاریخی را بیان می کنند، در حالی که شاخص-های آینده نگر، باعث مهیا شدن شرایط برای پرورش عملکرد می-شوند(آندریو ، 2007، ص17)
در نظام بانکی ایران تأمین مالی با توجه به قوانین بانکداری اسلامی از دو طریق انجام می شود:
از طریق جذب سپرده های قرض الحسنه جاری و پس انداز، که منابع مالکانه نامیده می شوند.
از طریق جذب سپرده های مدت دار، که منابع وکالتی نامیده می شوند.
در عصر حاضر، به دلیل وجود رقابت بین بانک ها و مؤسسات مالی برای جذب بیشتر منابع، تسلط بر مؤلفه های مؤثر بر تأمین مالی مالی اهمیت ویژه ای یافته است. جذب منابع مالی علاوه بر اینکه مهمترین رسالت بانک می باشد، تأثیر مهمی در تنظیم صحیح گردش پول و استقرار یک نظام پولی و اعتباری صحیح و متناسب با برنامه های بلندمدت و کوتاه مدت کشور دارد. موفقیت یا عدم موفقیت بانک را به دور از عملکرد مدیران نمی توان تصور نمود.

قسمتی از پیشینه پژوهش:
فهیم نژاد و آقایی(1391) در تحقیق خود تحت عنوان «نقش استقراض (اهرم مالی) در سودآوری شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران» به این نتیجه رسیدند که بین دو متغیر اهرم مالی و سودآوری شرکت رابطه معنی داری وجود دارد.
رضاییان (1390) درباره تأثیر ویژگی های شرکت ها بر ساختار سرمایه (اهرم مالی) تحقیقی انجام داده است. نتایج حاصل از تحقیق نشان می-دهد که اندازه یک شرکت از مهم ترین پارامترهای تاثیرگذار بر تعدیل و یا انتخاب تصمیمات تأمین مالی محسوب می گردد. همچنین سودآور بودن شرکت، ساختار مالکیت متفاوت و تغییر پارامترهای مؤثر بر تحلیل بنیادی شرکت ها مانند سهم شناور آزاد و سود سهام از دیگر عوامل مؤثر در انتخاب شیوه های تأمین مالی می باشد.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
بهبود عملکرد سازمان
2-2-1 مفهوم عملکرد بانک
2-2-1-1 فناوری اطلاعات و ارتباطات
2-2-1-1-2 مهارت های نیروی انسانی
2-2-1-1-3 تنوع خدمات بانکی
2-2-1-1-4 کیفیت خدمات بانکی
2-2-1-1-5 رضایت مشتریان از کارکنان بانک
2-2-1-1-6 مطلوبیت محیط داخلی بانک
2-2-1-1-7 مطلوبیت محل استقرار مکانی  بانک ها ومؤسسات مالی
2-2-2 استفاده از شاخص های CAMEL
2-2-2-1 کفایت سرمایه
2-2-2-2 کیفیت دارایی ها
2-2-2-3 کیفیت مدیریت
2-2-2-4 درآمدها
2-2-2-5 نقدینگی
2-2-3 مدیریت ریسک
2-2-3-1 ریسک اعتباری
2-2-3-2 ریسک نقدینگی
2-2-3-3 ریسک نرخ سود مالی
2-2-3-4 ریسک توانایی
2-2-4 بهینه گزینی
2-2-4-1 اندازه بانک
2-2-4-2 کنترل هزینه ها
2-2-4-3 ساختار سپرده ها
2-2-4-4 بهره وری کارکنان
2-2-4-5 اهرم مالی
2-2-4-6 توسعه درآمدهای کارمزد
2-2-4-7 رشد
2-6-1 تحقیقات انجام شده در ایران
2-6-2 تحقیقات انجام شده در خارج از ایران
منابع فارسی
منابع لاتین


دسته بندی: مبانی نظری

تعداد مشاهده: 2564 مشاهده

کد فایل:16581

انتشار در:۱۳۹۸/۷/۲۷

حجم فایل ها:291


اشتراک گذاری:
 قیمت: 31,900 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط