ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی (فصل دوم )

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق کمال گرایی (فصل دوم )
در 45 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

تعریف کمال
در فرهنگ های لغت چنین است: «عالیترین درجه ی صحت و کامل بودن که قابل پیشی گرفتن نیست (فرهنگ لغت مریام – وبستر، 1993) . کمال گرایی مفهومی است که تاریخچه ی نسبتا طولانی دارد و توسط عده ای از روان شناسان تأثیرگذار و بزرگ دنبال شده است. در این قسمت تعدادی از نظریه های کمال گرایی به اجمال بررسی میگردد:
فروید: فروید در سال 1957 در توصیف افراد کمال گرا بیان می دارد که محرک اصلی در زندگی این افراد رسیدن به خوشبختی نیست، بلکه تکامل و برتری یافتن است. آن ها باید در هر کاری به کمال دست یابند و به بهترین نحو آن را انجام دهند، در غیر این صورت راضی نخواهند شد. نرسیدن به کمال آن ها را دچار اضطراب و افسردگی و احساس گناه شدید می کند (وردی، سهرابی زاده هنرمند و نجاریان، 1387؛ به نقل از سرو،1387).
آدلر: آدلر تلاش برای برتری را به عنوان واقعیت اساسی زندگی توصیف کرد. منظور او از برتری، انگیزه ای برای کمال بود. واژه ی کمال از کلمه ی لاتین به معنی کامل بودن گرفته شده است. بنابراین، نظر آدلر این بود که ما برای برتری تلاش می کنیم تا خود را کامل کنیم و خود را به صورت یکپارچه در آوریم (شولتز و شولتز ،2001). آدلر کمال گرایی را هم به صورت سالم (تلاش افراد سالم برای بهتر کردن خودشان و جامعه شان  و با هدف خلق یک جامعه ی آرمانی و مترقی) و هم روان رنجور (فرار از بی اعتباری و بی آبرویی به دلیل احساس حقارت) مفهوم سازی کرد (جونز، 2007؛ به نقل از سرو، 1387).


قسمتی از پیشینه تحقیق:
اسمیت  (2011) در پژوهش خود دریافت که بین زنان و مردان در استفاده از سبک شهودی تفاوت معناداری وجود ندارد و نیز بین سبک عقلانی و شهودی رابطه معناداری مشاهده نمی شود.
ساپیجا، دان و هلت  (2011) در مطالعه ی خود بر روی 194 فوتبالیست مرد به این سؤال پرداخته اند که آیا نوع سبک فرزندپروری کنش وری متفاوت را در گرایشات کمال گرایانه نوجوانان ورزشکار دارد. در این مطالعه خوشه‏های مستقلی از کمال گرایان سالم، کمال گرایان فاقد سلامتی و غیرکمال گرایان بررسی شدند. نتایج نشان داد که هم کمال گرایان سالم و هم غیرکمال گرایان به صورت معناداری نسبت به کمال گرایان ناسالم  ادراک سبک فرزندپروری مقتدرانه ی مادری و پدری را نشان دادند. همچنین نتایج نشان داد که بسط دادن سبک فرزندپروری مقتدرانه ممکن است نقشی در توسعه ی گرایش های سلامتی کمال گرایان بازی کند.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
مبانی نظری کمال گرایی
الگوی یادگیری اجتماعی
الگوی واکنش اجتماعی
الگوی تربیت اضطراب انگیز
فروست و لهارت (1996)
ویژگی های کمال‏گرا یی
افراد کمال‏گرا  دارای ویژگی های زیر می باشند:
طبقه بندی های کمال گرایی
 کمال‏گرایی مثبت
کمال گرایی منفی    
 ابعاد کمال گرایی
 کمال گرایی خودمدار
کمال گرایی دیگرمدار
کمال گرایی جامعه مدار
علل کمال گرایی
مدل پدیدآیی کمال گرایی، اقتباس از فلت و همکاران (2002؛ به نقل از حیدری، 1389)
 پیامدهای کمال گرایی
پیشینه پژوهش
تحقیقات انجام شده در داخل کشور
تحقیقات انجام شده در خارج کشور
منابع فارسی
منابع انگلیسی

 


نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.


دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2434 مشاهده

کد فایل:18226

انتشار در:۱۳۹۸/۷/۲۱

حجم فایل ها:106


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط