ادبیات نظری و پیشینه تحقیق هوش بازاریابی (فصل دوم)

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق هوش بازاریابی (فصل دوم )
در 44 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

هوش بازاریابی
مفهوم هوش به عنوان قسمتی از استراتژی بازاریابی با افزایش قدرت رقابتی شرکت و پردازش برنامه‌های استراتژیک آن، به مفاهیم بازاریابی اضافه شده است (جوهری و استفنز، 2006: 61).
هوش بازاریابی هنری است که سازمانهای مختلف به آن احتیاج دارند. دستیابی به هوش بازاریابی تنها با استفاده همزمان از علم و هنر میسر است. هوش نه تنها قابلیت فردی، بلکه قابلیتی سازمانی است که از محیط سازمان کسب می‌شود. هوش بازاریابی، آمیخته ای از سه مقوله فرد، سازمان و محیط(همان منبع).
تاکنون تعاریف مختلفی از هوش بازاریابی ارائه شده است؛ ازجمله آن، تعریف کاتلر از هوش بازاریابی است: اطلاعات هر روزه در مورد تغییرات در محیط بازاریابی که مدیران در آماده سازی و تطبیق برنامه های بازاریابی کمک می‌کند.(پری پوراس و همکاران ، 2005)
آقای جافه(به عنوان کسی که بیشترین فعالیت را در این بحث انجام داده است) هوش بازاریابی را جمع‌آوری اطلاعات از محیط بیرون و مجموعه فعالیتهای درون شرکت می‌داند (سانگ و جف، 2009).
به نظر نویسندگان با توجه به مفهومی که در واژه هوش وجود دارد، هوش بازاریابی یک توانایی در فرد یا سازمان است که به مدیران ارشد برای دستیابی به استراتژی، برنامه، هدف و یا حتی چشم انداز سازمان کمک شایانی می‌کند، در واقع سیستم هوش بازاریابی مشخص می‌کند که چه نوع هوشی مورد نیاز است و آن را از محیط دریافت می‌کند و در اختیار سازمان قرار می‌دهد(تان و احمد ، 1999)
در مقالات و کتب مختلف، هوش در سه حوزه مطرح می‌شود: هوش بازاریابی، هوش رقبا و هوش کسب و کار. باید دقت داشت که هوش بازاریابی چیزی فراتر از هوش رقبا و کسب و کار است؛ اما در بعضی از مطالعات این سه به صورت یک سیکل نشان داده می‌شود. این بدین معناست که این سه می‌توانند لازم و ملزوم یکدیگر باشند(رایت، 2006)
بسیاری از اطلاعات هوش رقبا، می‌تواند در هوش بازاریابی استفاده شود تا به عنوان یک ورودی برای آن، بتوان یک پروسه پویای طراحی بازار را تدوین کرد . بنابراین هوش بازاریابی می‌تواند شامل اطلاعات مربوط به محیط کلان، محیط بازار، مشتریان، رقبا و عملکرد گذشته یک سازمان درباره آمیخته بازاریابی باشد(بارتلت، گشال و کاتلر، 2001).



قسمتی از پیشینه تحقیق:
دیشمن و کالف(2008)، در تحقیق خود با عنوان، هوش رقبا: یک روش چندفازی برای استراتژی بازاریابی، به جستجوی روشی برای فرموله و ساختاربندی هوش بازاریابی در سازمانها پرداختند. هدف از این تحقیق جستجوی روشی برای فرموله و ساختاربندی هوش بازاریابی در سازمانهاست. پرسشنامه این تحقیق به 3080 شرکت ارسال و 1280 شرکت به آن جواب دادند. جامعه این تحقیق شرکتهای کانادایی و نوع پرسشها، به صورت پاسخ های آری -خیر است.
یافته های این تحقیق نشان می‌دهد که این شرکتها فرهنگ پذیرنده بوده و علاقه زیادی به ایجاد ساختار هوش در سازمانشان دارند، اما تمرینات واقعی برای کسب آن کم است. از جمله نقاط قوت این تحقیق، نمونه گیری به صورت معقول و منطقی صورت گرفته و جامعه آماری مناسب است. همچنین محققان مدلی را برای هوش تعیین کردند . از جمله نقاط ضعف آن این است که تلاش نشده که بیان کنند که چرا شرکت‌ها به این فرهنگ رسیده اند؟پرسشنامه در این پژوهش تنها به صورت آری و خیر است. در این تحقیق بیان نشده که آیا خود مدل نیز از اعتبار کافی برخوردار بوده است.


فهرست مطالب به شرح زیر میباشد:
هوش بازاریابی
2-2-4-1.مشخصات هوش بازاریابی
2-2-4-2-1.کشف مشتریان بالقوه
2-2-4-2-2.مدل سیکل هوش بازاریابی
2-2-4-2-4.جمع‌آوری اطلاعات
2-2-4-2-5.سنجش اعتبار و صحت اطلاعات
2-2-4-2-6.بررسی داده‌ها، ارزیابی و تفسیر
2-2-4-2-7.منتشر کردن
2-2-4-3.خصوصیات متخصصان هوش بازاریابی
2-2-4-4.هوش بازاریابی و ارتباط با سایر هوشها در سازمان
2-2-5.برنامه‌ریزی استراتژیک مدیریت بازار
2-2-5-1.طراحی سیستم
2-2-5-1-1. جمع‌آوری اطلاعات
2-2-5-2.بررسی رفتار مصرف کنندگان
2-2-5-2-1.آنالیز رفتار
2-2-5-2-3.کاربردهای محصول
2-2-5-2-4.شناخت استراتژی قیمت‌گذاری برای محصولات و خدمات
2-2-6-1.کسب و کارهای کوچک
2-2-6-2.کیفیت؛ ارزش مشتری پسند
2-2-7.ده فرمان بازاریابی
2-2-7-1.تحقیق عملکرد کسب و کار و میزان خشنودی مشتری
2-2-7-2.آشنایی
2-2-7-4.گرایش به بازار؛ قلب بازاریابی جدید
2-2-7-2.مفهوم بازارگرایی(گرایش به بازار)
2-2-8-3.مشتری مداری
2-2-8-4.رقیب گرایی
2-2-10.پیامدهای بازارگرایی برای سازمان
2-2-11.هفت گناه کبیره در بازاریابی
2-2-11-1. معادل دانستن بازاریابی و تبلیغات
2-2-11-2. اشتباه در شناسایی بازار هدف
2-2-11-3. عدم شناخت صحیح از جایگاه محصول/خدمت خودتان
2-2-11-4. همسو نکردن ارتباطات
2-2-11-5. تدوین یا طراحی ارتباطات بازاریابی توسط خود شما
2-2-11-6. فقدان شکیبایی
2-2-11-7. فقدان یک طرح مدون
-3.پیشینه تحقیقاتی
2-3-1.پیشینه تحقیقات خارجی
جدول 2-2. منابع آزاد اطلاعات
2-3-2.پیشینه تحقیقات داخلی
الف)منابع فارسی
ب) منابع خارجی

 

پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.


دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3063 مشاهده

کد فایل:18245

انتشار در:۱۳۹۸/۷/۲۱

حجم فایل ها:113


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,100 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط