مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب،اضطراب امتحان و انگیزه پیشرفت (فصل دوم)

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق اضطراب،اضطراب امتحان و انگیزه پیشرفت (فصل دوم)
در 33 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

 اضطراب

حالت عاطفی ناخوشایند و مبهمی است که ویژگی آن درجات مختلف ترس و نگرانی است، به عبارت دیگر اضطراب عبارت است از یک ناراحتی دردناک ذهنی دربارۀ پیش بینی یک تهدید و یا ناخوشی در آینده است . به طور کلی، منظور از اضطراب، هیجان ناخوشایندی است که با اصلاحاتی مانند نگرانی، دلشوره، وحشت، و ترس بیان می شود و همه ما آدمیان درجاتی از آن را گاه گاه تجربه می کنیم. کارل هورتای روانکاو مشهور آمریکایی به تعبیری بنیانگذار تئوری اضطراب در تفسیر رشد شخصیت انسان شناخته می شود، می نویسد که : عالم اضطراب اساتی یا Basic Anxiety عبارت است از هر وضع اجتماعی که فرد را دچار بیم و هراس می نماید.
 فروید معتقد است که اضطراب پایه و اساس کلیه اختلالهای عصبی می باشد. به نظر فروید اضطراب نوعی احساس نگرانی است که انسان را برای مقابله با یک حادثه یا خطر تجهیز می نماید وی اضطراب را در سه نوع خلاصه می نماید :
 1 ) اضطراب عینی        2 ) اضطراب نوروتیک           3 ) اضطراب اخلاقی


قسمتی از پیشینه تحقیق:
تحقیق ارجمندی در سال 1373 که تحقیقی تحت عنوان مقایسه انگیزش پیشرفت در بین دانش جویان موفق و دانش جویان ناموفق دانشگاه آزاد اسلامی واحد اصفهان که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که بین دانش جویان موفق و دانش جویان ناموفق از لحاظ انگیزش پیشرفت تفاوت معنی داری وجود دارد.
در تحقیق رسول زاده که در سال 1380 انجام شده تحت عنوان بررسی رابطه بین اضطراب و سلامت روانی در بین دختران 20 ساله شهرستان مرند که نتایج بدتس آمده حاکی از آن است که بین اضطراب و سلامت روانی رابطه معنی داری وجود دارد.
و همین طور تحقیق معینی فر در سال 1383 که تحت عنوان بررسی رابطه بین اضطراب و پیشرفت تحصیلی دانش آموزان مقطع سوم دبیرستان که نتایج بدست آمده حاکی از آن است که همین اضطراب و پیشرفت رابطه معنی داری وجود دارد.


فهرست مطالب مبانی نظری و پیشینه پژوهش :
1 . 2 ) پیشینه نظری
 اضطراب امتحان
 ویژگیهای فرد مضطرب
 رابطه اضطراب، تعارض و ناکامی
 رابطه اضطراب با ترس و نگرانی
 انواع اضطراب
 علل اضطراب
 اضطراب طبیعی
 اضطراب نابهنجار و غیرطبیعی
 علل ترس و اضطراب امتحان
 بعد ترس
 نظریه های اضطراب
 اضطراب در معنا نداشتن کنترل
 عوامل کمک کننده به ایجاد اضطراب نگرانی
 کنار آمدن با اضطراب (رفع یا کاهش آن )
 راههای کاهش اضطراب امتحان
 انگیزۀ پیشرفت چیست؟
 پایداری
 رفتارهای بازرگانی
 تفاوتهای جنسی در نیاز پیشرفت
 آموزش انگیزۀ پیشرفت
نظریۀ اتکینسون دربارۀ انگیزۀ پیشرفت
مقایسه نظر اتکینسون، هال ولوین
 جدول مقایسه عوامل تعیین کننده انگیزه اش اتکینسون، هان ولوین
زمینه اجتماعی انگیزۀ پیشرفت
1 ) آثار مثبت اجتماعی موفقیت
تحقیقات انجام شده در خارج و داخل کشور
منابع



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2133 مشاهده

کد فایل:18323

انتشار در:۱۳۹۶/۱۲/۱۴

حجم فایل ها:35


اشتراک گذاری:
 قیمت: 34,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط