مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ و مرحله نوجوانی، هویت و دلبستگی (فصل دوم )

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
دانلود مبانی نظری و پیشینه تحقیق بلوغ و مرحله نوجوانی،هویت و دلبستگی (فصل دوم )
در 128 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مرحله نوجواني

 قبل از بررسي مرحله نوجواني و شرايط و ويژگي هاي آن بهتر است اشاره‌اي به دوران پيش از بلوغ شروع بكنيم. بر حسب نژادهاي مختلف در اوايل سن دوازده يا سيزده سالگي دوران پيش از بلوغ شروع مي شود و تعادل جسمي و روحي كودك به هم مي خورد. تغييرات جسمي عميقي شروع مي شود و بدن كودك شكل ديگري به خود مي گيرد. نيروي او افزايش يافته و خلق و خوي او تعادل كمتري پيدا مي كند. افق زندگي او كه تا آن موقع به خانواده و مدرسه محدود بود وسعت بيشتري پيدا مي كند. تخيلات وي شروع شده و گاه، زيادي آنها تحصيل را مختل مي سازد. اين دوره كه تا پانزده يا شانزده سالگي ادامه دارد به صورت بحران ظاهر مي شود و شايد به اين دليل است كه دانشمندان آن را دوره متشنج زندگي يا دوران منفي خوانده‌اند و اين پيش آهنگ ايام بلوغ و ظهور دوره توليد مثل است.
دوران نوجواني با تغييرات گوناگوني در زمينه‌هاي متعدد همراه است. اين دوران يكي از بحراني ترين ادوار زندگي به حساب مي آيد. در اين كه سن بلوغ در چه زماني آغاز مي شود و در چه زماني پايان مي يابد، اتفاق نظر وجود ندارد و با توجه به اينكه مجموعه‌اي از عوامل زيستي، رواني و اجتماعي در بروز آن مؤثر است، تعيين يك زمان دقيق براي آغاز و پايان آن امكانپذير نيست. (نقل از هژبري، 1383).


قسمتی از پیشینه تحقیق:
تعدادي از مطالعات دريافتند كه، افرادي كه دلبستگي شديد به والدينشان دارند، گرايش به سطوح بالايي از پيشرفت و رشد هويت دارند (.e. j  بنسون، هريس، و راجرز، 1992؛ كروگر، 1985؛ كروگروهاسلت، 1988؛ لاپزلي، رايس، و فيتز گراد، 1990؛ زيمرمن و باكر – استول، 2002). اگرچه تحقيقات بسيار كمي در مورد اينكه، آيا هويت به دلبستگي رمانتيك مربوط است، وجود دارد. ما فقط از چهار مطالعه اي كه در مورد اين رابطه بحث كرده است، آگاه هستيم اگرچه هر كدام محدوديتهايي دارند كه از نتيجه هاي حكم و استوار جلوگيري مي كند. براي مثال، ريچ و سيگل (2002) با بررسي بر روي 161 دانشجوي دانشگاهي دريافتند كه، ايگوي بالاي توسعه يافته (كه از روي اولين شش مرحله از نظريه اريكسون اندازه گيري شده). با سبك دلبستگي ايمن مربوط بود. در اين مطالعه از سنجش اريكسون از ايگوي رشد يافته، مورد استفاده واقع شده ولي از رويكرد پايگاه هويت مارسيا استفاده نشده است، بنابراين به اين ارتباط مستقيم بين پايگاه هويت و دلبستگي رمانتيك نمي توان اشاره كرد. هم چنين، وگنسن (2003) در يك مطالعه از 91 دانشجوي دانشگاه فرض كرد شركت كنندگان داراي سبك دلبستگي ايمن احتمال بيشتري دارد كه با پايگاه هويت موفق رابطه دارند. اگرچه، فقط 5 نفر از شركت كنندگان نمرات پايگاه هويت موفق را كسب كردند، اما همه آنها گزارش كردند كه سبك دلبستگي ايمن دارند هوگ و برگس (2002) مطالعه اي روي 79 دانشجوي ليسانس انجام دادند و دريافتند كه افراد پايگاه هويت موفق سطوح بالايي از دلبستگي ايمن را نشان مي دهند و افراد هويت مغشوش سطوح بالاي از دلبستگي ترسان را نشان مي دهند. همچنين افراد در هويت دير رس نمرات بالايي در دلبستگي ايمن كسب كردند.


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :
مرحله نوجواني
2-2- اهميت مطالعه دوران بلوغ:
2-2-1- رشد جسماني نوجوان
2-2-2- رشد عقلي يا ذهني
2-2-3- رشد عاطفي
2-2-4- رشد اجتماعي
2-3- مفهوم هويت
2-4- تعريف هويت:
2-5- كودك، هويت و نظريه هاي آن:
2-5-1- نظريه روانكاوي:
2-5-2- نظريه يادگيري اجتماعي:
2-5-3- نظريه شناختي:
2-6- نوجواني و هويت:
2-7- جنبه هاي ضمني و آشكار خودآگاهي
2-8- ديدگاه هاي مختلف در ارتباط با هويت:
2-8-3- نقد الگوهاي اريكسون و مارسيا
2-8-5- رويكرد فرايند محوري برزونسكي:
2-8-6- استانلي هال
2-8-7- اتوراتك
2-8-8- اشپرانگر
2-8-9- بلوز
2-8-10- والون
2-10- عوامل مؤثر بر شكل گيري هويت:
2-11- عواملي كه بر رشد هويت تاثير مي گذارند:
2-12- پايگاههاي هويت:
2-13- تعدد هويت‌ها:
2-14- شخصيت و تعلقات اجتماعي:
2-15- تحول هويت در سنين مختلف:
2-16- بحران هويت
2-17- بحران هويت از ديدگاه اريكسون:
2-18- نظر روانشناسان كشور ما درباره تعريف بحران هويت چنين است:
2-19- اختلالات مربوط به هويت:
2-20- جنس و هويت
2-21- پژوهشهاي انجام شده مربوط به هويت در خارج از كشور:
2-22- پژوهشهاي انجام شده مربوط به هويت در داخل كشور:
2-1- مفهوم شناسي دلبستگي:
2-2- مؤلفه هاي اصلي دلبستگي:
2-3- خواستگاه هاي نظري دلبستگي:
2-3-1- مباني روان پويشي نظريه دلبستگي:
2-3-2- نظريه يادگيري:
2-3-3- نظريه تحول شناختي:
2-3-4- نظريه كردارشناسي :
2-3-5- نظريه دلبستگي بالبي
2-4- نظريه دلبستگي تئوري باولبي
2-5- سبك هاي دلبستگي  از ديدگاههاي مختلف
2-6- انواع سبك هاي دلبستگي
2-6-1- سبك دلبستگي ايمن :
2-6-2- سبك دلبستگي نا ايمن - اجتنابي
2-6-3- سبك دلبستگي نا ايمن – دو سو گرا
2-7- مراحل شكل گيري دلبستگي در نوزادان
2-8- تحول دلبستگي در نوجواني
2-9- تداوم دلبستگي از كودكي تا نوجواني:
2-10- عوامل مؤثر بر ثبات دلبستگي از كودكي تا بزرگسالي:
2-11- دلبستگي و سازمان شخصيت
2 – 12- دلبستگي و آسيب شناسي رواني در دوره نوجواني
2-12-1- اختلال رفتارهاي ضد اجتماعي:
2-12-2- اختلال بي اشتهايي رواني
2-12-3- اختلال افسردگي
2-12-4- الگوهاي رفتار مرضي در دوره نوجواني
2-12-5- اختلال گسستگي
2-13- پديده‌هاي دلبستگي و گسستگي
2-14- ارتباط دلبستگي، گسستگي و تاريخچه خشونت كودكي:
2-15- معيارهاي تشخيص دلبستگي:
2-16- ارتباط هويت و دلبستگي:
2-17- پژوهش هاي انجام شده مربوط به دلبستگي در خارج از كشور:
2-18- پژوهشهاي انجام شده مربوط به دلبستگي در داخل كشور
2-19- پژوهشهاي انجام شده مربوط به ارتباط هويت و دلبستگي در خارج از كشور:
منابع فارسی
منابع لاتين



پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2408 مشاهده

کد فایل:18395

انتشار در:۱۳۹۶/۱۲/۱۵

حجم فایل ها:146


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط