ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی و دستگاه های حسابرسی و کیفیت حسابرسی (فصل دوم )

دسته بندي : حسابداری
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی و دستگاه های حسابرسی و کیفیت حسابرسی (فصل دوم )
در 48 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

تعریف حسابرسی

کمیته مفاهیم حسابرسی، حسابرسی را به صورت زیر تعریف می کند:
"حسابرسی عبارت است از فرآیند منظم و با قاعده (سیستماتیک) جمع آوری اطلاعات و ارزیابی بی طرفانه شواهد درباره ادعا های مربوط به فعالیت ها و وقایع اقتصادی، به منظور تعیین میزان انطباق این ادعا ها با معیار های از پیش تعیین شده و گزارش نتایج به افراد ذینفع."
تعریف ارائه شده از حسابرسی جامع و بسیط است و ضمن بیان اینکه حسابرسی فرآیندی آزمونی است به آن اندازه نیز جامعیت دارد که در بر گیرنده انواع مختلف حسابرسی برای موضوعات متنوع باشد. اغلب واژه حسابرسی با عبارات توصیفی و یا عبارات دیگری همراه است که نوع حسابرسی، موضوع حسابرسی و یا هر دو را مشخص می کند. برای نمونه، اغلب با واژه حسابرسی مالی، حسابرسی سیستم های اطلاعاتی، حسابرسی مدیریت، حسابرسی عملیاتی، حسابرسی عملکرد و حسابرسی رعایت مواجه می شویم. این واژه ها نماینده انواع مختلف حسابرسی می باشند.(کمیته مسئول تدوین بیانیه های مفاهیم بنیادی حسابرسی،بیانیه مفاهیم بنیادی حسابرسی، ترجمه دکتر علی نیکخواه آزاد،سازمان حسابرسی،1377،ص 12)
عبارت فرآیند منظم و با قاعده دلالت بر آن دارد که فعالیت حسابرسی بر اساس برنامه ریزی مناسب انجام می شود که بر مبنای آن مجموعه ای از شواهد مربوط جمع آوری و ارزیابی می گردد و از این طریق هدف های حسابرسی تحقق می یابد. فرآیند منظم و با قاعده همچنین بدین معنی است که حسابرسی حد اقل در قسمت هایی از فرآیند خود، بر مبنای روش های علمی انجام می شود. جمع آوری و ارزیابی بی طرفانه شواهد شالوده حسابرسی است. اگر چه نوع و ماهیت شواهد و معیار های ارزیابی می تواند بین پروژه های مختلف حسابرسی متفاوت باشد ولی تمام حسابرسی ها بر محور جمع آوری و ارزیابی شواهد متمرکز می باشد. موضوع مورد رسیدگی از یک سری ادعا های مربوط به فعالیت ها و وقایع اقتصادی تشکیل شده است.



قسمتی از پیشینه تحقیق:
دي انجلو معتقد است كه موسسه هاي حسابرسي بزرگتر، انگيزه قويتري براي حسابرسي با كيفيت بالاتر دارند زيرا علاقه مند هستند كه شهرت بيشتري در بازار بدست آورند و از آنجا كه تعداد صاحبكارانشان زياد است نگران از دست دادن آنها نمي باشند.تصور بر این است كه هميشه موسساتي به دليل ديگري به منابع و امكانات بيشتر براي آموزش حسابرسان خود و انجام آزمون هاي مختلف ،خدمات حسابرسي را با كيفيت بالاتري ارائه مي كنند .
از آنجا كه كيفيت حسابرسي واقعي قبل از اجراي حسابرسي قابل ارزيابي نيست، بسياري از محققان تلاش كرده اند بطور مستقيم يا غير مستقيم آن را اندازه گيري كنند. دي انجلو تلاش كرده است تا با روش تحليل ثابت نمايد كه اندازه موسسه حسابرسي با كيفيت ارتبط مستقيم دارد .در تحليل وي اندازه موسسه حسابرسي از طريق تعداد صاحبكاران آن اندازه گيري شده است .وي استدلال مي كند كه از آنجا كه كاركنان داراي جريان شبه منافع در واحد صاحبكار است حسابرساني كه داراي صاحبكاران بيشتري هستند زمان بيشتري را به خاطر قصوردر كشف و گزارش تحريفات با اهميت متحمل مي شوند.بر مبناي نتايج مطالعه تحليل دي انجلو بسياري از تحقيقات بعدي در بررسی کیفیت حسابرسی به اندازه موسسه حسابرسی به خصوص در موسسات بزرگتر در مقابل موسسات کوچکتر توجه کرده اند .در حالی که اندازه متداول ترین متغیر در  اندازه گیری کیفیت حسابرسی است.متغیرهای دیگری مورد استفاده قرار می گیرند .به هر حال این فرض اساسی با ابهام مواجه است .
یعنی توانایی بازار در ارزیابی درست از کیفیت حسابرسی نا مشخص است.اندازه موسسه حسابرسی تنها در صورتی می تواند در ارزیابی بازار از کیفیت حسابرسی موثر باشد که فرض شود، موسسات حسابرسی بزرگتر به دلیل شهرت از کیفیت حسابرسی بالاتری برخوردار، تا اینکه معرف توانایی واقعی موسسات حسابرسی بزرگتر در کیفیت و گزارش تحریفات با اهمیت در صورت های مالی باشد .نتایج مطالعات نشان می دهد که اندازه فقط ممکن است نشان دهنده درک استفاده کننده گان از کیفیت حسابرسی باشد بدون اینکه نماینده واقعی کیفیت حسابرسی باشد .


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد :
بخش اول:حسابرسی و دستگاههای حسابرسی
تعریف حساب
نظریات اساسی دلایل تقاضا برای خدمات حسابرسی 
نظریه نمایندگی 
نظریه اطلاعات  
نظریه بیمه  
تاریخچه حسابرسی در جهان 
پیدایش حسابرسی و تحولات آن در ایران قبل از انقلاب اسلامی  
حسابرسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی  
سازمان حسابرسی  
تشکیل جامعه حسابداران رسمی  
خدمات تخصصی و حرفه ای جامعه حسابداران رسمی ایران و استفاده کنندگان آن
موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی  
نظارت دولت بر جامعه حسابداران رسمی  
استقلال حسابرس  
بخش دوم :کیفیت حسابرسی  
تعریف کیفیت حسابرسی  
شاخص های اندازه گیری کیفیت حسابرسی  
شاخص مدیریت سود  
شاخص کیفیت اقلام تعهدی  
مدیریت سود  
انگیزه های مدیریت سود  
دیدگاه موافقان  
دیدگاه مخالفان  
ابزار های مدیریت سود  
اشکال مدیریت سود  
بخش سوم :بررسی تطبیقی کیفیت حسابرسی میان سازمان حسابرسی
 و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی 
بخش چهارم:تحقیقات انجام شده (داخلی وخارجی )
تحقیقات انجام شده در خارج از کشور  
تحقیقات انجام شده در داخل از کشور  
منابع


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دسته بندی: حسابداری

تعداد مشاهده: 2446 مشاهده

کد فایل:18472

انتشار در:۱۳۹۶/۱۲/۲۰

حجم فایل ها:57


اشتراک گذاری:
 قیمت: 34,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط