ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری و رضایت شغلی (فصل دوم )

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سبک رهبری و رضایت شغلی (فصل دوم )
در 74 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه

هر چند به تعداد افرادی که درصدد ارائه تعریفی از رهبری برآمده‌اند، به همان تعداد تعریف برای رهبری وجود دارد ولی از نظر مدیریت، رهبری فرآیند هدایت و اعمال نفوذ بر فعالیتهای گروه یا اعضای سازمان می‌باشد، چنین تعریفی چهارکاربرد مهم دارد.
نخست، رهبری، در مورد کسان یا افراد دیگری مثل زیردستان یا پیروان مطرح می‌شود.
چون این افراد یا پیروان باید دستورات رهبری را بپذیرند، درصدد تعیین مقام و منزلت ولی یا رهبر بر می‌آیند و در نتیجه فرآیند رهبری را امکان پذیر می‌سازند. همة ویژگی ها و خصوصیت های رهبری، بدون وجود پیرو و زیردست، به هیچ تبدیل خواهد شد.
دوم، رهبری مستلزم توزیع نابرابر قدرت بین رهبر و اعضای گروه می‌شود. اگرچه اعضای گروه بدون قدرت نیستند و می‌توانند فعالیت‌های گروه را از راههای متعدد و گوناگون شکل دهند، ولی تردیدی نیست که معمولاً قدرت رهبر بسیار بیشتر است.
سومین جنبه رهبری توانایی وی در به کارگیری شکل های مختلف قدرت برای اعمال نفوذ بر رفتار پیروان از راههای گوناگون است. در واقع این رهبران هستند که می‌توانند بر کارکنان و اعضای سازمان اعمال نفوذ نمایند به گونه‌ای که آنها برای خیر و صلاح شرکت فداکاری یا ایثار نمایند.
چهارمین جنبة رهبری آمیزه ای است از سه جنبة نخست و آگاهی از اینکه رهبری با «ارزش ها» سروکار دارد. رهبری معنوی با ارزشها سروکار دارد و ایجاب می‌کند که دربارة راهها وگزینه هایی که در پیش رو قرار دارد به پیروان آگاهی لازم داده شود تا آنها بتوانند هنگام واکنش نشان دادن در برابر پیشنهاد یک رهبر جهت رهبری، انتخابی آگاهانه بنمایند. ( استونر ، فری من  وگیلبرت ، 1935، ص 804)

تعریف رهبری
ـ کیمبل وایلز ، رهبری عبارت از هر نوع کنشی است که برای تعیین هدفها و مقاصد جمعی و وصول به آنها صورت می‌گیرد. ( طوسی، 1377، ص 26 )
ـ فن بهتر بسیج کردن و بهتر سامان دادن و بهتر سازمان دادن و بهتر کنترل کردن نیروهای انسانی و بکاربردن آنها. (مطهری، 1364، ص 235)
ـ جرج تری ، رهبری عبارت است از عمل تأثیرگذاری بر افراد بطوریکه از روی میل و علاقه برای هدفهای گروهی تلاش کنند (پال هرسی  و کنت بلانچارد ، 1972، ص 71).
ـ رابرت تاننبوم ، ایرونیگ و چلر  و فرد مازاریک ، رهبری را بعنوان تأثیرگذاری بین افراد تعریف می‌کنند که در وضعیتی اعمال می‌شود و بوسیلة فراگرد ارتباط بسوی تحقق هدف یا هدفهای خاصی معطوف می‌گردد. (پال هرسی و کنت بلانچارد، 1972، ص 71)


قسمتی از پیشینه تحقیق:
در تحقیقی که توسط بحرالعلوم صورت گرفته است، ارتباط بین فرهنگ سازمانی و سبک مدیریت با رضایت شغلی کارشناسان تربیت‌بدنی شاغل در تهران مورد بررسی قرار گرفته است. نتایج این تحقیق نشان می‌دهد که بین جنسیت و رضایت شغلی همبستگی منفی وجود دارد ولی معنی‌دار نمی‌باشد. بین تأهل و رضایت شغلی همبستگی مثبت ولی معنی‌دار نمی‌باشد. بین رشته تحصیلی و رضایت شغلی همبستگی منفی و معنی‌دار نمی‌باشد. بین سابقه کار و رضایت شغلی همبستگی مثبت و معنی‌دار است. بین مدرک تحصیلی و رضایت شغلی همبستگی منفی و معنی‌دار است. بین وضعیت استخدامی و رضایت شغلی همبستگی معنی‌دار وجود ندارد. بین فرهنگ سازمانی و رضایت شغلی همبستگی مثبت و معنی‌دار و فرهنگ سازمانی 33/0 از تغییرات رضایت شغلی را توضیح می‌دهد، بین سبک مدیریت و رضایت شغلی همبستگی مثبت و معنی‌دار است، بین سبک مدیریت و فرهنگ سازمانی با رضایت شغلی همبستگی مثبت و معنی‌دار است. (بحرالعلوم، 1378).
بررسی رابطه رضایت شغلی و عملکرد آموزشی معلمان مقطع ابتدائی آموزش و پروش منطقه 18 تهران تحقیق دیگری است که توسط حسن اسماعیل صورت گرفته است.


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:
بخش اول (رهبری)    
مقدمه   
تعریف رهبری    
تمایز مدیریت و رهبری   
تعریف سبک رهبری   
تئوری‌های رهبری    
تئوری‌های شخصیتی رهبری    
نظریه سنتی رهبری    
نظریة صفات شخصی رهبر   
تئوری‌های رفتاری رهبری    
مطالعت دانشگاه آیووا    
مطالعات دانشگاه اُهایو    
مطالعات دانشگاه میشیگان    
شبکه مدیریت    
تحقیقات اسکاندیناوی    
تئوری‌های اقتضایی    
الگوی فیدلر    
تئوری موقعیتی هرسی و بلانچارد   
تئوری مبتنی برتبادل نظر رهبر با اعضاء    
تئوری مسیر ـ هدف    
الگوی رهبری مشارکتی    
متغیرهای موقعیتی در الگوی تجدیدنظر شده رهبری مشارکتی    
پنج شیوة رهبری در الگوی رهبری مشارکتی    
سیستمهای مدیریت    
سبک رهبری لیکرت    
تئوری‌های جدید رهبری    
جایگزینی رهبری    
رهبر عملگرا و رهبر ایجاد کنندة تحول    
رهبر عملگرا    
رهبرانی که تحول ایجاد می‌کنند    
بخش دوم (رضایت شغلی)   
ارزشها    
انواع ارزش    
نگرشها    
انگیزش    
نظریه‌های انگیزش    
تئوری‌های محتوایی    
1ـ تئوری سلسله مراتب نیازها   
2ـ تئوری دو جنبه‌ای انسان    
3ـ تئوری دو عامل انگیزش    
4ـ تئوری سه نیاز مک‌کلند    
5ـ تئوری نیازهای زیستی، تعلق و رشد    
تئوری‌های فرآیندی    
1ـ تئوری انتظار و احتمال    
2ـ تئوری برابری    
3ـ تئوری اسناد    
انواع نگرش    
رضایت شغلی    
رابطه انگیزش با رضایت شغلی    
1 تاریخچه مطالعات در مورد رضایت شغلی    
2 تعریف رضایت شغلی    
(1-2) تعیین رضایت شغلی    
3 عوامل تعیین کنندة رضایت شغلی    
4 عوامل مؤثر بر رضایت شغلی    
5 فاکتورهای مؤثر در رضایت شغلی از نظر «جنیفر»    
6 پیامدهای رضایت شغلی و عدم رضایت شغلی    
7 نظریه‌های رضایت شغلی    
- نظریه «بروفی»   
- نظریه «کورمن»    
- نظریه «پارسون»    
اندازه‌گیری رضایت شغلی    
بخش سوم (سابقه تحقیقاتی موضوع)    
تحقیقات خارجی    
تحقیقات داخلی    
منابع
 

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 2848 مشاهده

کد فایل:18564

انتشار در:۱۳۹۷/۱/۵

حجم فایل ها:153


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط