ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سود ، مدیریت سود و کیفیت حسابرسی (فصل دوم )

دسته بندي : اقتصاد
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق سود ، مدیریت سود و کیفیت حسابرسی (فصل دوم )
در 65 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

مقدمه

حسابداری را می توان فرایند شناسایی اندازه گیری طبقه بندی و گزارش اطلاعات مالی به منظور فراهم کردن امکان قضاوت آگاهانه و اتخاذ تصمیمات منطقی توسط استفاده کنندگان مالی تعریف کرد. عملکرد و رویه های حسابداری طی قرون متمادی تغییرات قابل ملاحظه ای داشته است و از ثبت نسبتأ ساده در دوران باستان، تا سیستم های حسابداری کامپیوتری و پیچیده امروزی تکامل یافته است. اما در جریان این تغییرات و تحولات هدف نهایی حسابداری یعنی تامین اطلاعات استفاده کنندگان بدون تغییر باقی مانده است. در حقیقت حسابداری یک سیستم اطلاعاتی است که به عنوان مهمترین زیر مجموعه سیستم های اطلاعاتی مدیریت، وظیفه جمع آوری، طبقه بندی، تلخیص و ارائه گزارش های مربوط به وقایع مالی و اقتصادی یک سازمان را بر عهده دارد. اگر چه بیشتر استفاده کنندگان این اطلاعات سهامداران و مدیران یک بنگاه اقتصادی هستند ولی مدیریت بنابر وظایف و مسولیت هایی که در قبال گروه های مختلف استفاده کنندگان اطلاعات مالی دارد و همچنین بنابر الزامات قانونی یا درخواست طرف های تجاری یا تامین کنندگان مالی بنگاه، اطلاعات مختلفی را در اختیار استفاده کنندگان خارج از بنگاه قرار می دهد. این گزارش ها جهت  استفاده کنندگان خارجی اطلاعات مالی در چارچوب مشخص ارائه می شود و صحت این اطلاعات و گرازش ها توسط حسابرسان مستقل تایید می گردد. يكي از اقلام صورت های مالی كه به عنوان معيار ارزيابي عملكرد و توانايي سودآوري واحد انتفاعي قرار مي گيرد، " گزارشگری سود" مي باشد. محاسبه سود خالص يك واحد انتفاعي متأثر از روش ها و برآوردهاي حسابداري است. اختيار عمل مديران در استفاده از اصول تحقق و تطابق، برآورد و پيش بيني و همچنين اعمال روش هايي نظير تغيير روش ارزيابي موجودي كالا، استهلاك سرقفلي، هزينه جاري يا سرمايه اي تلقي كردن هزينه هاي تحقيق و توسعه و تعيين هزينه مطالبات مشكوك الوصول از جمله مواردي هستند كه مديران مي توانند از طريق اعمال آنها سود را تغيير دهند. از يك طرف به دليل آگاهي بيشتر مدیران از وضعیت شركت، انتظار مي رود بگونه اي اطلاعات تهيه و ارائه شود كه وضعيت شركت را به بهترين نحو منعكس كند.
 از طرف ديگر بنابه دلايلی نظير ابقاء در شركت، دريافت پاداش و... مديريت واحد انتفاعي خواسته يا ناخواسته ممكن است با دستكاري سود، وضعيت شركت را مطلوب جلوه دهد. تحت چنين شرايطي سود واقعي با سود گزارش شده در صورت هاي مالي مغايرت داشته و رویدادی تحت عنوان مدیریت سود رخ داده است از سویی دیگر دنیای تجاری و حرفه ای امروز دستخوش تغییر وتحولات سیاسی گردیده و انقلاب اطلاعات تأثیر بسزایی در نحوه کار داشته است. جهانی شدن نه تنها به تجارت، بلکه به حرفه های مختلفی نیز تسری یافته است. این بدین معناست که تقضا برای دقت نظر بیشتر نسبت به نتیجه ی کارهای حرفه ای افزایش یافته است. و دیگر نمی توان به سیستم ها و روش های سنتی اتکا کرد حرفه حسابرسی نیز از این امر مستثنی نیست. با رشد رقابت در حرفه موسسات حسابرسی ضرورت ارائه خدمات با کیفیت هر چه بهتر به بازار را بیشتر دریافته اند. برای رقابت بر پایه ای غیر از حق الزحمه، موسسات حسابرسی به دنبال متفاوت کردن خدمات خود هستند.
هدف کلی حسابرسان حفاظت ازمنافع سهامداران در مقابل تحریفات و اشتباهات با اهمیت موجود در صورت های مالی است. حسابرسان به منظور حفظ اعتبار حرفه، شهرت حرفه ای خود و اجتناب از دعاوی قضایی علیه خود به دنبال افزایش کیفیت حسابرسی هستند. کیفیت که تعیین کننده عملکرد حسابرسی است تابع عوامل متعددی از قبیل:توانایی های حسابرس (شامل دانش ،تجربه، قدرت تطبیق و کارایی فنی) واجرای حرفه ای (شامل استقلال، عینیت، مراقبت حرفه ای، تضاد منافع و قضاوت) است (مجتهدزاده و آقایی، 1383،ص 54)1. در این میان انگیزه های مدیران در جهت اعمال منافع شخصی خود در کیفیت سود، مانع از رسیدن حسابرسان به اهداف خود می شوند. در مقابل حسابرسان می توانند با افزایش کیفیت حسابرسی، مدیریت سود صورت گرفته توسط مدیران را کشف کرده و مدیران را در اعمال مدیریت، در سود در تنگنا قرار دهند. لذا هدف در این پژوهش بررسی ارتباط بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی شركت هاي پذیرقته شده در بورس اوراق بهادار تهران بوده و سعی شده است به این سوال پاسخ داده شود که آیا بالا بودن کیفیت حسابرسی در شرکت های پذیرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران نشان دهنده مدیریت سود پایین در این شرکت هاست یا خیر؟

 مفاهيم مختلف سود
قبل از پرداختن به مدیریت سود لازم است در ارتباط با سود، اهداف گزارشگری آن، استفاده سود برای استفاده کنندگان پیش بینی سود و فواید آن برای سرمایه گذاران مطالبی ارایه شود تا اهمیت آن برای خوانندگان مشخص شود.


قسمتی از پیشینه تحقیق:
همچنین در پژوهشی مشابه مطالعات تندلو و استرایلن ،2008، برای بازار ایالات متحده نشان داد که مدیریت سود در شرکت هایی که توسط چهار حسابرس بزرگ حسابرسی شده اند پایین تر از شرکت هایی بوده که توسط غیر چهار حسابرس بزرگ حسابرسی شده اند. پس می توان انتظار داشت که، اندازه حسابرس با کیفیت حسابرسی رابطه مستقیم داشته و بین اندازه حسابرس و مدیریت سود رابطه معنی داری وجود داشته باشد . با توجه به مطالب فوق فرضیه فرعی اول به صورت زیر بیان می-شود:
فرضيه فرعي اول : بين مديريت سود و اندازه حسابرس در شركت هاي پذيرفته شده در بورس اوراق بهادار تهران ارتباط معني داري وجئد دارد.دوره تصدی حسابرس یکی از شاخص های اندازه گیری کیفیت حسابرسی است که به تعداد سال های متوالی که موسسات حسابرسی یک صاحبکار را مورد رسیدگی و حسابرسی قرار می دهد، اطلاق می شود انجام عملیات حسابرسی صاحبکار توسط یک موسسه حسابرسی طی سنوات متمادی، به دلیل آشنایی تیم حسابرسی با  عملیات حسابرسی  صاحبکار،
می تواند موثرتر صورت گیرد. نتایج تحقیقات خارج از کشور نشان می دهد که بالا بودن دوره تصدی حسابرس، موجب افزایش شناخت و تخصص حسابرس در صنعت صاحبکار مربوطه شده و همچنین موجب بالا رفتن سطح کیفیت حسابرسی خواهد شد.


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:
1-2) مقدمه    
2-2) مفاهيم مختلف سود    
1-2-2) سود    
2-2-2) اهداف گزارشگري سود    
3-2-2)  پيش بيني سود و استفاده كنندگان پيش بيني سود    
4-2-2) فوايد سود براي سرمايه گذاران    
3-2) مديريت سود    
1-3-2) فرضیه های طرح پاداش    
2-3-2) فرضیه های قرارداد بدهی    
3-3-2) فرضیه های هزینه های سیاسی    
4-3-2) تئوری نمایندگی    
5-3-2) انواع قراردادها و نظريه نمايندگي    
1-5-3-2) قرارداد برمبناي رفتار يا زمان    
2-5-3-2) قرارداد برمبناي نتيجه يا محرك    
6-3-2) هموار سازي سود    
1-6-3-2) انواع هموارسازي سود    
2-6-3-2) روش های هموارسازی سود    
7-3-2) حسابداري تعديلات جامع    
8-3-2) حساب سازي    
9-3-2) انگیزه های مدیریت سود    
1-9-3-2) تامین انتظارات تحلیل گران مالی    
2-9-3-2) به منظور جلوگیری از مشکلات تعهدات استقراض و تلاش برای کم کردن هزینه های سیاسی    
3-9-3-2) هموارسازی سود طی یک دوره زمانی بلند مدت با رشد مناسب    
4-9-3-2) تامین کردن احتیاجات طرح پاداشی    
5-9-3-2) تعویض مدیریت    
10-3-2)مديريت سود خوب در برابر مديريت سود بد    
4-2) کیفیت حسابرسی    
1-4-2) چارچوب کیفیت حسابرسی    
2-4-2) مباحث نظری و شواهد تجربی در باب کیفیت حسابرسی    
1-2-4-2) تقاضا برای کیفیت حسابرسی    
2-2-4-2) عرضه کیفیت حسابرسی    
3-2-4-2) رابطه بین اجزای کیفیت حسابرسی    
4-2-4-2) محصولات کیفیت حسابرسی    
5-2-4-2) خلاصه محصولات کیفیت حسابرسی    
3-4-2) اندازه حسابرس    
4-4-2) تخصص  گرایی در صنعت    
1-4-4-2) دوره تصدی حسابرس    
5-2) تبیین رابطه بین مدیریت سود و کیفیت حسابرسی    
1-5-2) تبيين فرضیه های پژوهش    
6-2) بحث کلی    
منابع


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دسته بندی: اقتصاد

تعداد مشاهده: 2546 مشاهده

کد فایل:18616

انتشار در:۱۳۹۷/۱/۱۰

حجم فایل ها:137


اشتراک گذاری:
 قیمت: 35,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط