ادبیات نظری و پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی (فصل دوم )

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق شبکه های اجتماعی (فصل دوم )
در 65 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

شبکه اجتماعی

رسانه‎های اجتماعی بنا بر یک تعریف، رسانه‎هایی برای برقراری تعامل اجتماعی مبتنی بر وب هستند و راهی ارزان و قابل دسترس برای انتشار اطلاعات از سوی عموم کاربران‌. این تعریف عام، بسیاری از وب‌سایت‎های با کارکرد ارتباطی را در زمره‌ی رسانه‌های اجتماعی قرار داده است؛ فروم‎های اینترنتی، وبلاگ‎ها، شبکه‎های اجتماعی، ویکی‎ها و پادکست از این قبیل هستند. اما یکی از پرکاربرترین انواع رسانه‎های اجتماعی را شبکه‎های اجتماعی تشکیل می‎دهند.
" از سال 1979 اولین فضای شبکه‎ای را تام تراسکات و جیم الیس از دانشگاه داک ایجاد کردند." (کاپلان و هنلین ،2010: 60). البته شبکه‎ای که آن‌ها ایجاد کردند با مفهومی که ما امروزه از رسانه‌ی اجتماعی درک می‌کنیم تفاوت‎هایی عمده دارد. رسانه‌ی اجتماعی در نزدیکی هزاره‌ی جدید پا به عرصه وجود گذاشت (کاپلان و هنلین ،2010). نویسندگان این شبکه‌ی اجتماعی اولیه به صورت آنلاین اقدام به نوشتن مطالب خود در آن می‎کردند. این دفتر خاطرات گروهی را تشکیل می‎داد. اصطلاح "وبلاگ" اولین بار در همان زمان و به صورت مختصرشده یعنی "بلاگ"، یک سال بعدتر استفاده شد، زمانی که یک بلاگر به شوخی اسم "وبلاگ را" به "وی بلاگ " تغییر داد. افزایش دسترسی به اینترنت پرسرعت محبوبیت این مفهوم را در جهت ایجاد سایت‎های شبکه‌ی اجتماعی همچون مای اسپیس (2003) و فیس بوک (2004) اضافه کرد. این رشد قدم به قدم اصطلاح رسانه‌ی اجتماعی را ابداع کرد و آن را به برجستگی امروزی‌اش رساند." (کاپلان و هنلین، 2010: 60).
"آندریاس کاپلان" دکترای مدیریت بازرگانی از انگلستان و "مایکل هنلین" دارای دکترای علم مدیریت از انگلستان به عنوان متخصصین بازاریابی و رسانه‌های اجتماعی، برای ارائه‌ی تعریفی از رسانه‌ی اجتماعی سعی می‎کنند عمده‎ترین مفاهیم مشابه آن را شرح داده و نکات تمایز آن‌ها را برجسته کنند. دو مفهومی که تا حدودی مشابه مفهوم رسانه‎های اجتماعیاند، مفاهیم وب2  و محتوای عمومی‌شده کاربری (یو. جی. سی)  هستند. وب 2 اصطلاحی است که اولین بار در سال 2004 استفاده شد تا راه جدیدی برای انتشار محتوا و کاربردهای کوتاه از سوی اشخاص باشد. این محتوا با همکاری و به روشی مشارکتی به طور مستمر به وسیله همه‌ی کاربران تغییر می‎یابد. محتوای عمومی‌شده کاربری نیز اصطلاحی است که در 2005 عمومیت یافت و به طور معمول برای توصیف‌کردن اشکال مختلف محتوای رسانه‎ای به کار می‎رود که به طور عمومی قابل دسترس باشد و به وسیله کاربران نهایی تولید شده باشد. محتواهای عمومی‌شده کاربری باید سه نیاز اساسی را برآورده کند: 1. باید روی وب‎سایت مورد دسترس عموم یا روی سایت شبکه‎های اجتماعی قابل دسترس گروه منتخب مردم منتشر شود، 2. باید حجم خاصی از تلاش‎های ایجادکننده را نشان دهد؛ 3. در نهایت باید خارج از روزمرگی و تمرینات حرفه‎ای خلق شده باشد (کاپلان و هنلین،2010: 61). کاپلان و هنلین با توضیح این دو مفهوم مشابه و با استفاده از آن‌ها اظهار می‌کنند که رسانه اجتماعی یک گروه از کاربردهای مبتنی بر وب است که بر پایه‎های تکنولوژیکی و ایدئولوژیکی وب 2 ساخته شده و خلق و تبادل محتوای عمومی‌شده کاربران را فراهم می‎کند (کاپلان و هنلین ،2010: 70).


قسمتی از پیشینه تحقیق:
" بررسی کارکردهای شبکه‌های اجتماعی، مطالعه موردی فیس‌بوک " عنوان پایان‌نامه‌ی دیگری است که پژوهشگر در آن از یک سو دانشجویان را که به‌طور معمول قشر جوان جامعه را تشکیل می‌دهند، یکی از مخاطبان اصلی شبکه‌های اجتماعی می‌داند که به دلیل برخورداری از سواد رسانه‌ای بیشتر و آشنایی با فن‌آوری‌‌های رسانه‌ای بیشتر از سایر اقشار جامعه از فیس‌بوک استفاده می‌کنند و از سوی دیگر، مسأله‌ی سرمایه اجتماعی در شبکه‌های اجتماعی را به عنوان یکی از موضوعات قابل توجه در تحلیل مسائل اجتماعی دانسته و شبکه‌های اجتماعی اینترنتی را به عنوان منبعی برای تعیین سطح سرمایه اجتماعی مورد سنجش قرار می‌دهد.
نتایج این تحقیق که به روش پیمایشی صورت گرفته‌است، نشان داده که میزان سرمایه‌اجتماعی در شبکه اجتماعی فیس‌بوک، کمی بیشتر از حد متوسط است، بر اساس یافته‌های این پژوهش نزدیک به 48 درصد از دانشجویان یک دقیقه تا نیم ساعت از وقت خود را در فیس‌بوک می‌گذرانند. براساس اعلام فیس‌بوک 50 درصد از کاربران هر روز به این سایت مراجعه می‌کنند؛ این در حالی است که این آمار در بین دانشجویان ایرانی، 39 درصد است. هم‌چنین 79 درصد پاسخگویان از نام واقعی خود در فیس‌بوک استفاده می‌کنند و اغلب بین یک تا 50 دوست در فیس‌بوک دارند درحالی که متوسط دوستان هر کاربر در فیس‌بوک 130 دوست است ( قوانلو قاجار، 1389).


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:
شبکه اجتماعی
2-3-3 فیس‌بوک
وضعیت‌های مربوط به روابط در فیس‌بوک (بررسی سال 2010)
2-3-4گوگل پلاس (Google pulls)
2-3-4-1 حلقه‌ها (Circles)
2-3-4-2 چت ویدئویی در پاتوق‌ها (hangout)
2-3-4-3 آپلود بی‌درنگ عکس‌ها و ویدئوها
2-3-4-4 جرقه‌های گوگلی یا (Spark)
2-3-4-5 گردهمایی گوگلی  (Huddle)
2-3-4-6گوگل پلاس و موبایل
2-3-5 گرایش
پیشینه تحقیق
2-4 تحقیقات داخلی
2-4-1- جنگ نرم سایبری در فضای شبکه های اجتماعی
2-4-2 بررسی فرصت ها و چالشهای موجود پیرامون وضعیت هویت ایرانی در فضای مجازی
2-4-3- بررسی نقش شبکه های اجتماعی مجازی در تحولات سال 1388
2-4-4 بررسی رابطه شبکه های اجتماعی مجازی بر ارتباطات اجتماعی دانش آموزان دبیرستان شهر تهران
مبانی نظری تحقیق
2-9-1نظریه کاشت
2-9-2 نظریه جبرگرایی رسانه‌ای
2-9-3 نظریات ارتباطات کامپیوتر- واسط
منابع

 


نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 3170 مشاهده

کد فایل:18632

انتشار در:۱۳۹۷/۱/۱۱

حجم فایل ها:84


اشتراک گذاری:
 قیمت: 30,200 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط