ادبیات نظری و پیشینه تحقیق شخصیت مدیران و اثر بخشی آنان (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندي : مدیریت
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق شخصیت مدیران و اثر بخشی آنان (فصل دوم پایان نامه)
در 132 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

شخصيت

شخصيت از واژه لاتين پرسونا گرفته شده است كه به نقاب هنر پيشه‌ها در نمايش اشاره دارد. روان شناسي شخصيت به آنچه معمولا به ماهيت انسان مربوط مي‌شود مي‌پردازد، نظريه پردازان شخصيت به كليت انسان مي‌پردازند و تلاش مي‌كنند تا روابط پيچيده ميان جنبه‌هاي مختلف كنش انسان و روابط پيچيده ي بين انسانها را بررسي ‌كنند آنان معتقدند که شخصیت انسان به صورت يك كل سازمان يافته عمل مي‌كند و در پرتو چنين كليت و سازماني نيز بايد شناخته شود. در لغت شخصيت اين معنا مستتر است كه هر فردي واحد منحصر به فرد و به اصطلاح عوام تك است و هيچ شخص ديگري را نمي‌توان يافت كه كاملا شبيه او باشد.

 تعاريف شخصيت
هر فرد پديده اي منحصر به فرد و يگانه است و نظريه پردازان شخصيت مي‌كوشند تا روابط پيچيده بين ابعادمتفاوت كردار فرد را دريابند،با مطالعه شخصيت افراد خصوصياتي كه بر اساس آن فردي از فرد ديگر متمايز مي‌شود روشن مي‌گردد. (شاملو 1372، ص 13)
 برخي از روانشناساني شخصيت جبنه‌هاي بيوشيميايي و فيزيولوژيك رفتار آدمي‌را مطالعه كرده و روش‌هاي مناسب آن را به كار مي‌برند برخي ديگر به مشاهده و بررسي رفتار مشهود فرد مي‌پردازند برخي شخصيت را بر حسب خصوصياتي نظير فرآيند ناهشياري مي‌دانند، از جمله روانشناسي نسبي كه شخصيت را بر اساس صفت بارز يا رگه‌هاي مشخص شخصيتي تفسير و توجيه مي‌كند كاتل مي‌باشد.  (شاملو، 1372، ص 15 و 14)
اريك فرم در تعريف شخصيت چنين مي‌گويد: شخصيت مجموع كيفيت‌هاي موروثي و اكتسابي است كه او را منحصر به فرد مي‌كند. (لارنس، 1994)، ص 50 )
شخصيت بيانگر آن دسته از ويژگي‌هاي فرد يا افراد است كه شكل الگوهاي ثابت فكري، عاطفي و رفتاري آنهاست. نظام مورد بررسي ما شامل تفكر، عواطف و رفتارهاي بيروني (قابل مشاهده)است، به ويژه ارتباط اين سه جنبه با يكديگر در ساختن شخصيتي بي مانند و منحصر به فرد بسيار با اهميت است. پروين و جان (جوادي 1381) ص 4)
همچنين مي‌توانيم بگوييم كه شخصيت مجموعه اي از ويژگيهاي پايدار و بي نظير است كه ممكن است در پاسخ به موقعيتهاي مختلف تغيير كند.         


قسمتی از پیشینه تحقیق:
در پژوهشي كه توسط محمد حسين رئوفي (1375) در شهر مشهد تحت عنوان بررسي سبكهاي مديريت مديران مدارس و چگونگي اثر بخشي آنها در مقاطع ابتدايي، راهنمايي و دبيرستان بر اساس نظريه سه بعدي اثر بخشي (3-D) و نوع كاربرد اين نظريه در سيستم آموزشي انجام گرفت، جامعه آماري اين پژوهش مديران 500 مدرسه از 2 مقطع آموزشي از نواحي 6 گانه آموزش و پرورش مشهد بودند كه بصورت طبقه اي با اختصاص متناسب حجم نمونه طبقات 3 گانه با استفاده از جدول اعداد تصادفي انتخاب گرديد، ابزار اين پژوهش پرسشنامه اي با 36 سوال بسته پاسخ بود. نتايج به دست آمده نشان دهنده ي تاييد فرضيه پژوهش مي‌باشد. يعني فرضيه (بين سبك مديران مدارس و نوع اثر بخشي آنان در مدارس شهر رابطه ي مثبت وجود دارد) تاييد گرديد
(رئوفي 1375)
تحقيق ديگري توسط غلامرضا خوش سيما (1380) در سازمان مديريت و برنامه ريزي خراسان تحت عنوان "بررسي ميزان آشنايي مديران مسئول سازمانهاي دولتي استان خراسان با وظايف مديريت و رابطه آن با اثر بخشي سازمان" انجام پذيرفت، حجم نمونه اين پژوهش 43 نفر بود كه با استفاده از سرشماري تعيين شده بود، ابزار استفاده شده در اين پژوهش پرسشنامه، بود يافته‌هاي اين پژوهش نشان داد كه بين ميزان آشنايي مديران با وظايف مديريت و اثر بخشي رابطه وجود ندارد. (خوش سيما، 1380)
پژوهش ديگري به نام كريمي‌حاجي شوره درباره ي اثر بخشي مديران درج گرديده در پژوهش انجام شده با عنوان: ويژگيهاي مديران اثر بخش در دبيرستانهاي متوسطه ي پسرانه در شهر تهران انجام گرفت به يافته‌هاي ذيل دست پيدا كرد.
1-    با افزايش سابقه تدريس ميزان اثر بخشي مديران افزايش مي‌يابد)  در همه ي گروههاي نمونه بجز گروه مديران ديپلم، همبستگي معناداري بين سابقه ي تدريس و اثر بخشي مديران پيدا نشد.
2-    (اثر بخشي مديراني كه تحصيلات عالي دارند از مديراني كه تحصيلات عالي ندارند بيشتر است ) فرضيه تحقيق تاييد و فرض صفر رد گرديد.
3-    اثر بخشي مديراني كه داراي تحصيلات عالي و ارشد مديريت آموزشي و ساير گرايشهاي علوم تربيتي هستند از مديراني كه داراي چنين تحصيلاتي نيستند بيشتر است) اين فرضيه تاييد و فرض صفر رد شد.
4-    با افزايش سابقه مديريت ميزان اثر بخشي مديران افزايش مي‌يابد ) در گروه مديران ديپلم و فوق ديپلم، بين سابقه ي مديريت و اثر بخشي مدير بستگي معني دار وجود داشت.     (ربوبي 1379)


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:
شخصيت
2-2 تعاريف شخصيت
2-3 حوزه‌هاي شخصيت
2-3-1 ساختار
2-3-2 فرآيند
2-3-3 رشد و نمو
2-3-4 آسيب شناسي رواني و تغيير رفتار
2-4  مضامين عمده در نظريه شخصيت
2-4-1 وحدت رفتار و مفهوم خويشتن
2-4-2 سطوح مختلف آگاهي و مفهوم ناهشيار
2-4-3  رابطه بين شناخت، عواطف و رفتار مشهود
2-4-4  اثرات گذشته، حال و آينده بر رفتار
2-5 نظريه‌هاي شخصيت
2-5-1 نظريه روان كاوي در شخصيت
2-5-3 نظريه روان پويشي  فرويد(روانكاوي در شخصيت):
2-5-4 سطوح شخصيت: هشيار ، نيمه هشيار  و ناهشيار
2-5-5 ساختار شخصيت: نهاد، من و فرامن
2-6 نظريه نوروان كاوي
كارل يونگ (1961-1875)
2-6-2 نكات برجسته ي نظريات يونگ
2-7 روان شناسي فردي
آلفرد آدلر (1937-1870)
2-7-2 بررسي نظريات آدلر
2-8 نظریه اختلالات شخصیتی
كارن هورناي (1952-1885)
2-8-2 بررسي نظريات هورناي
2-9 نظریه روان پزشکی بین فردی
هري استاك ساليوان (1892-1949)
2-9-2 بررسي نظريات ساليوان
2-9    تظريه پديدار شناختي (فرد- محور)
كارل راجرز (1987-1902)
2-10-2 بررسي نظريات و كارهاي راجرز
2-10-3 تشکیل رویکرد پدیدار شناختی راجرز
2-10-4 ساختار شخصيت از ديدگاه راجرز
2-10    یازهای زیستی و روانی در پیدایی شخصیت
 آبراهام مازلو (1971-1868)
2-11    نظريه رويكرد صفات در شخصيت
گوردون آل پرت (1967-1897)
2-12-2 بررسي نظريات آلپورت
2-13 نظريه چندبعدی شخصیت
هانس، جي، آيسنك (1997-1916)
2-13-1    بررسی نظريات آیسنک
2-13-3 ابعاد اساسي شخصيت
2-14    نظرريه رويكرد تحليلي عاملي صفات
ريموند كتل (1998-1905)
2-14-2 بررسي نظريات كتل در شخصيت
2-13    ظریات رابطه شغل و شخصیت
2-15-2 شخصيت نوع A
2-15-3 شخصيت نوع B
2-16 بررسي چند خصوصیت شخصیتی در شغل
2-16-1 اثر كانون كنترل
2-16-2 ماكياول گرايي  
2-16-3 مناعت طبع يا عزت نفس .
2-16-4 سازگاري با موقعيت
2-16-5    خطر پذيري
2-17 شخصيت از ديدگاه اسلام و قرآن
2-17-1    شخصيت در قرآن
2-18 تیپ شناسی
2-19 نظريه‌هاي تيپ شناسي
هرمان رور شاخ (1924-1884)
2-19-2    نظريات رورشاخ در سنجش شخصيت
2-19-3 تیپ شناسی در تست رورشاخ
2-20    ظريه ساخت بدن و خلق وخوی
 كرچمر (1921)
2-21 نظريه شلدن (ريخت شناسي)
2-22 نظريه تيپ گال و جمجمه شناسي رواني:
2-23 تيپ‌شناسي يونگي
2-23-1 اساس درك واقعي ذهني از نظر يونگ
2-23-2 كاركردهاي غير عقلاني
2-23-3 كاركردهاي عقلاني
2-23-4 روابط كاركردي
2-23-5 انواع كاركرد
2-23-6 تيپ‌هاي روان‌شناختي يونگ
توصيف تيپ‌هاي شانزده‌گانه
تيپ حسي برو‌ن‌گرا
تيپ حسي درون‌گرا
تيپ شهودي برون‌گرا
تيپ شهودي درون‌گرا
تيپ متفكر برون‌گرا
تيپ متفكر درون‌گرا
تيپ احساساتي برون‌گرا
تيپ احساساتي درون‌گرا
2-23-8 اهميت شناخت تيپ‌هاي روانشناختي
2-23-9 نقد تيپ شناسايي يونگي
2-24 اثر بخشي
2-25 شاخصهاي اثربخشي از ديدگاههای مختلف
2-25-1 كمرون و ويتون:
2-25-2 سي‌شور:
2-25-3 آرجريس:
2-25-4 پيترز وواترمن:
2-25-5 مالفورد:
2-25-6 بس و هرسي – بلانچارد
2-25-7 هوي و ميكسل و چستر بارنارد
2-25-8 كالدول و اسپينكس
2-25-9 لوتانز و همكارانش
2-25-10 ديدگاه راجرز و همكاران:
2-25-11مطالعات بسكر و چيرنز:
2-25- 12 مدل پارسونز:
2-26مقايسه ي ديدگاههاي ارزشيابي اثر بخشي سازماني
2-27 نظریات جدید در اثربخشی
2-27-1 مطالعات رابرت واترمن  وتام پترز
2-28  مدلهای ارزیابی اثربخشی
2-29 نظریه ريچارد ال دفت
2-29-1 روش مبتني بر تامين هدف
2-29-2 روش مبتني بر تامين منابع
2-29-3 روش مبتني بر فرآيند دروني
2-29-4 روش مبتني بر تامين رضايت گروه‌هاي ذي نفع
2-30 كارهاي ديگران
2-30-1 تحقيقات انجام گرفته در مورد تيپ شناسي يونگي
2-30-1-1 تحقیقات خارج از كشور
2-30-1-2 تحقيقات انجام گرفته در داخل كشور
2-30-2 اثر بخشي
2-30-2-1 تحقيقات انجام شده در داخل كشور
2-30-2-2  تحقيقات انجام گرفته در خارج از كشور
2-31 استنتاج و نتیجه گیری


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دسته بندی: مدیریت

تعداد مشاهده: 2538 مشاهده

کد فایل:18641

انتشار در:۱۳۹۷/۱/۱۴

حجم فایل ها:347


اشتراک گذاری:
 قیمت: 34,300 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط