ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی (فصل دوم پایان نامه)

دسته بندي : معارف اسلامی
دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت اسلامی (فصل دوم پایان نامه)
در 47 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده.

مشخصات محصول:
توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش)
همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه
توضیحات نظری کامل در مورد متغیر
پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه
رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب
منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA)

کاربردهای مطلب:
منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی


قسمتهایی از مبانی نظری:

روش تعلیم و تربیت در ایران بعد از اسلام
پس از ظهور نهضت اسلامی یعنی از عهد پیشوای اسلام و خلفای راشدین تا قرن دوم و سوم هجری مهمترین مرکز تجمع و تعلیم و تربیت مسلمانان «مسجد» بود در ایران نیز در غالب بلاد مهم نظیر بخارا، نیشابور و بلخ و غیره مساجد بزرگی وجود داشت که در آن جا مدرسان بزرگ به کار تعلیم و تربیت مشغول بوده اند غیر از مساجد که قرنها مرکز تعلیم و تربیت مسلمانان بود از قرن چهارم به بعد ایرانیان برای تعلیم و دانش ها و علوم معموله عصر خویش، به تأسیس مدارس جدیدی مبادرت کردن، در شاهنامه فردوسی در موارد مختلف از لغت فرهنگ و فرهنگیان و روش تعلیم و تربیت کودکان سخن به میان آمده است.

مهمترین مراکز تعلیم و تربیت
در آغاز نهضت اسلامی برخلاف روزگار ما، برای تعلیم و تربیت کودکان و نوجوانان دانشجو و طلاب، محل و ساختمان مخصوصی آماده و مهیا نمی کردند، بلکه چون تعلیم و تربیت ریشه و بنیان مذهبی داشت را داوطلبان علوم دینی در مساجد، محفلها و حلقاتی تشکیل می دادند و اوقات تعلیم و موقعی بود که مردم از عبادت فارغ شده رو به مسجد نیاز نداشتند هر استادی به ستونی تکیه می زد یا در گوشه ای رواق می نشست و تعمین گرد او حلقه می زدند. برای تعلیم الفباء و کلام ا... در عده ای از مساجد مکتب بر پا می شد. شرط ورود به مکتب فقط این بود که کودک از عهده شست و شو و طهارت خود برآید بنابراین معمولاً پنج تا شش سالگی طفل را به مکتب می گذاشتند. بعضی از مکاتب در خانة مکتب دار و برخی در دکانها تشکیل می شد.

دین چیست؟  
در قاموس و فرهنگهای عربی دین و مشتقات آن به مفاهیم مختلفی از قبیل اعتقاد، قهر، حکم و داوری، سیاست و تدبیرها محاسبه، خلق و عادت، مجازات، طاعت، خضوع و جز آنها معنی شده است که همة آنها با مفهوم دیانت در محاورات و مکالمات امروزة ما مرادف می باشد، در قرآن نیز دین به معنی شریعت و آئین و جز ایر و حساب  و جز آنها به کار رفته است، چنانکه کلمة دین در آیة «اِن الدین عندا… لاسلام» به معنی شریعت است، و در آیة «مالک یوم الدین» به معنی حساب و جزاء می باشد.


فهرست مطالب به شرح زیر می باشد:
سابقة موضوع تحقیق                                    
ضرورت و اهمیت تعلیم و تربیت                            
تعلیم و تربیت در اسلام                                   
مهمترین مراکز تعلیم و تربیت                                
دین چیست؟                                        
ویژگیهای روش اسلامی                           
تعریف تربیت                                   
ویژگیهای تعلیم و تربیت اسلامی                        
تفاوتهای فردی از نظر قرآن کریم                         
انواع وراثت                                     
ویژگیهای رفاقت جوانان                           
مراحل تربیت                                   
اهمیت تربیت کودک در خردسالی                       
پرورش ایمان و اخلاق                               
اهمیت رورش و تربیت اسلامی   
احترام به شخصیت کودکان                
نتایج کرامت و یا حقارت شخصیت                       
تحولات فرهنگ و تعلیم و تربیت                       
احتیاجات جامعه و تعلیم و تربیت                       
فلسفه اجتماعی و تعلیم و تربیت                       
تنبیه غیر بدنی                                    
تشویق                                       
نیاز کودکان به تحسین                               
آیا تربیت امکان پذیر نیست                           
روش الگویی                                   
تربیت در گذشته                               
تعلیم و تربیت نوین                               
بازیابی فکری                                   
اجتماعی ساختن محیط تربیتی                           
تحول تربیتی چگونه به وجود آمد؟                       
پرورش اخلاقی                                   
تربیت اجتماعی                                   
نقش بازی در تربیت                               
مسؤولان تربیت و مسؤولیت سنگین آنها                   
عوامل مؤثر در تربیت و ضرورت هماهنگی بین آنها   
منابع


پشتیبانی: 09392158693 (لطفا فقط عنوان فایل، نام خریدار و مشکل خود را پیامک و یا در تلگرام عنوان بفرمایید تا سوال و مشکل شما به متخصص مربوطه ارجاع شود).

نحوه دانلود : بلافاصله پس از پرداخت آنلاین قادر به دانلود فایل خواهید بود و همچنین یک نسخه از “لینک دانلود” نیز برای شما ایمیل می شود.

دسته بندی: معارف اسلامی

تعداد مشاهده: 2598 مشاهده

کد فایل:18654

انتشار در:۱۳۹۷/۱/۱۴

حجم فایل ها:47


اشتراک گذاری:
 قیمت: 34,300 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط