پیشینه تحقیق اضطراب

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
اضطراب نظریه های اضطراب نظریه روان تحلیل گری نظریه رفتار گرا نظریه شناختی نظریه انسان گرایی نظریه یادگیری اجتماعی مراحل اضطراب 1 - اضطراب خفیف : 2 - اضطراب متوسط : 3 - اضطراب شدید : 4 - اضطراب سطح چهارمیا وحشت زدگی مبانی نظری اضطراب امتحان اضطراب امتحان رابطه بین اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان اضطراب ریاضی و اضطراب امتحان ، سازه های جدا ابعاد اضطراب امتحان اضطراب صفت و حالت تحقیقات انجام شده در زمینه موضوع پژوهش اضطراب ریاضی علت ها و پیامدها جنسیت و اضطراب ریاضی حل مسأله و اضطراب ریاضی منابع فارسی : منابع لاتین مبانی نظری اضطراب ونظریه های اضطراب واضطراب امتحان اضطراب اضطراب به منزله ی بخشی از زندگی انسان ، در همه ی افراد در حدی اعتدال آمیز وجود دارد و در این حد ، به عنوان پاسخی سازش یافته تلقی می شود ، اما اگر از این حد خارج شود و جنبه ی مزمن و مداوم بیابد به منزله ی شکست و سازش نایافتگی تلقی می گردد ( دادستان ، 1380 ). اضطراب ، احساس رنج آوری است که با یک موقعیت ضربه آمیز کنونی یا با انتظار خطری به شی ء نامعین وابسته است ( دادستان ، 1380 ). اضطراب یک حالت نگرانی و دلشوره است که با ترس پیوند دارد . موضوع اضطراب ، مانند خطری مبهم یا یک رویداد احتمالی ناگوار ، معمولا نا مشخص و اختصاصی تر از موضوع ترساست ( بال ترجمه ی مسدد ، 1379 ). از نظر سولیوان  ( 1974 ) اضطراب انعکاسی از تنش درونی است ؛ در حالی که ترس سازو کاری است که بر پایه ی رویارویی با خطرات واقع بینانه تر خارجی به کار می رود ( بال ترجمه ی مسدد ، 1379 ). از نظر آدلر2 ( 1929 ، به نقل از آزاد ، 1376 ) اضطراب در رویارویی شخص با خود و دیگران ؛ در ارتباط با احساس حقارت و نحوه جبران آن مطرح می شود . هورنای3 ( 1948 ) اضطراب ناشی از تجارب گذشته و نحوه ی ارضای نیازهای شخصی و فرمهای تشخیصی افراد را ، مطرح می کند . اریکسون4 ( 1963 ) با اتکا روی آموزش اعتماد و محبت و احساس امنیت در دوران کودکی اضطراب را روشن کرده و معتقد است که کودکانی که از ابتدا امنیت را تجربه نکرده اند در مقابل دیگران با اضطراب و نا امنی روبرو می شوند ( به نقل از آزاد ، 1376 ). نظریه های اضطراب نظریه روان تحلیل گری فروید  ( 1923 ) معتقد است که اضطراب هشدار و تهدیدی است علیه « خود » که از فشار یک تمایل یا خواسته غیر منطقی ناشی می شود و در صدد وارد شدن به حیطه آگاهی ، جهت تخلیه بار هیجانی می باشد . این فشار از طرف ناخوداگاه خود را به استفاده کردن از جهت مقابله با

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 756 مشاهده

کد فایل:35317

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۴

حجم فایل ها:36.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 21

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط