پیشینه تحقیق الگو تدریس

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
الگو چیست ؟ معرفی الگوهای تدریس : الگوی تدریس جیگ ساو مراحل طرح تدریس جیگ ساو مراحل تدریس جیگ ساو 2 - کار تیمی 3 - آزمون 4 - نقد و بررسی 5 - جمع بندی مثال برای گام اول آمادگی فردی : موضوع سنگ ها مثال برای گام دوم : کارتیمی مثال گام سوم آزمون گام چهارم : نقد و بررسی گام پنجم : جمع بندی مراقب چه چیزهایی باشیم ؟ نقش معلم قبل از اجرای الگو : ویژگی های متن درس : ارزشیابی در این الگو : مراحل اجرای الگو : ارزش یابی : کاربرد الگو ب : سوابق پژوهشی ( پیشینه داخلی و خارجی ) پیشینه تحقیق تحقیقات انجام شده در داخل کشور پیشینه خارجی تحقیقات انجام شده در خارج کشور منابع فارسی کتاب : مقاله و مجله : پایان نامه : منابع غیرفارسی : الگو چیست ؟ الگو ، معمولاً به نمونه کوچکي از يک شيء يا به مجموعه اي از اشياي بيشمار گفته مي شود که ويژگيهاي مهم و اصلي آن شيء بزرگ يا اشياء را داشته باشد . الگوي تدريس ، چهارچوب ويژه اي است که عناصر مهم تدريس در درون آن قابل مطالعه است . انتخاب يک الگوي تدريس ، بستگي به نوع آگاهي معلم از فلسفه و نگرشهاي تعليم و تربيت خواهد داشت . تدريس يک فرآيند است و فعاليتي است که در داخل يک الگو صورت مي پذيرد ، الگوهاي تدريس متعددي توسط صاحبنظران معرفي شده اند که به مهمترين آنها اشاره خواهيم کرد : معرفی الگوهای تدریس : از گذشته دور تا به امروز شاهد تلاش تمام تمدنها برای یافتن راه های خوب تدریس هستیم . بر اساس مطالعات انجام شده در دهد 90 و اوایل قرن 21 تمایل صاحب نظران الگوی تدریس ، دال بر طبقه بندی کردن الگوهاست . بر اساس آخرین طبقه بندی الگوهای تدریس در چهار خانواده اصلی تقسیم بندی شده اند عبارتند از : الف ) خانواده الگوهای اجتماعی ب ) پردازش اطلاعات ج ) خانواده الگوهای انفرادی د ) سیستم های رفتاری الگوهای تدریس در واقع الگوهای یادگیری اند و ما به عنوان معلم ها در حالی که به دانش آموزان خود اطلاعات می دهیم نحوه یادگیری درست را نیز به آنها می آموزیم . نحوه تدریس اثر بسیار بر روی توانایی دانش آموزان دارد . معلمان موفق ارائه دهنده صرف اطلاعات نیستند بلکه آنها داتش آموزان خود را به انجام تکالیف سالم اجتماعی وادار کرده به آنها نحوه ی استفاده ی موثر از آنها را یاد می دهند . الگوهای موفق می تواند به معلمان برای کاربرد معینی در تدریس کمک کرده و اثر بخشی و کارایی را افزایش دهد . اما ذکر این نکته ضروری است که تلفیق و به کارگیری ترکیبی آنها نیز امکان پذیر است و این امر

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 767 مشاهده

کد فایل:35334

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۴

حجم فایل ها:31.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 16

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط