پیشینه تحقیق تعهد سازمانی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
تعهد سازمانی تعاريف تعهد ايجاد و تقويت تعهد ويژگيهاي کارکنان متعهد تعهد سازماني : دلايل توجه به تعهدسازماني تعهد سازماني مفهوم يك بعدي يا چندبعدي ؟ الگوهاي چندبعدي مدل اريلي وچتمن مدل مي ¬ ير و آلن : مدل آنجل و پري : مدل ماير و شورمن : مدل پنلي و گولديک : تعريف ديويد اولريچ : ابعاد تعهد سازماني الف - وابستگي عاطفي ب - درك هزينه ها ج - احساس تكليف مطالعات در زمينه عوامل موثر بر تعهد سازماني تعهد عاطفي مطالعه استيرز و همكاران ( 1987 ) مطالعه مودي و همكاران 1 - ويژگيهاي شخصي 2 - ويژگيهاي مبتني بر نقش 3 - ويژگيهاي ساختاري 4 - تجربيات كاري 5 - رضايت شغلي تعهد مستمر مطالعات ” آلن و مي ¬ ير “ تعهد تكليفي يا هنجاري پيشينه تحقيقات پيشينه تحقيقات سلامت سازماني پيشينه تحقيقات تعهد کارکنان و تعهد سازماني پيشينه تحقيقات درزمينه رابطه بين سلامت سازماني وتعهد کارکنان منابع فارسي منابع لاتين تعهد سازمانی ” کارکنان ارزشمندترين دارايي ما هستند “ اين ادعا بارها و بارها توسط مديران و رهبران مطرح شده است ، براي اثربخشتر کردن کارکنان بايستي تدابيري انجام شود ، زيرا اکثر مواقع در سازمانها همواره فاصله و شکافي بين آنچه ميدانيم و آنچه انجام ميدهيم ( رفتار ميکنيم ) وجود دارد و براي از بين بردن و يا کاهش اين شکاف توجه به مهارتها و نگرشهاي کارکنان ، مدلهاي ذهني آنها ، نظام ارزيابي عملکرد و پاداش سازمان و بالاخره فرهنگ و ارزشهاي افراد الزامي است . تمامي اين موضوعات مربوط به حوزه منابع انساني ميباشد . ( ابوالعلايي ، 1385 : 112 ) تعهد به عنوان يکي از نگرشهاي کارکنان ( مجيدي ، 1376 : 32 )، مولد دارائيهاي نامشهودي است ، و به تعبيري ميتوان آن را يک هدف ( نه يک وسيله )، تلقي کرد ، کارکناني که تعهد بيشتري دارند موفقيتهاي حرفه‌اي بيشتري دارند ( Poon , 2004 : 375 ). سازماني که سطوح بالاتري از تعهد کارکنان را دارد در مقايسه با سازماني که داراي سطوح پايينتري از تعهد است ، کارکنان بيشتر به هم کمک ميکنند ، خوشحالترند ، در زمان آمدن به شرکت هيجان و اشتياق بيشتري دارند ، تشريک مساعي بيشتري ميکنند و با هم رفيقترند . در کنار اين نتيجه و محصول مثبت اجتماعي ، تعهد مديران ابزاري براي نيل به مقاصد مهم ديگر نيز به شمار مي‌رود . ( ابوالعلايي ، 1385 : 79 ) راه‌هاي زيادي براي افزايش تعهد وجود دارد ، اگر مدير سازمان به سلامت سازمان تحت مديريتش توجه خاصي داشته باشد اين توجه باعث ميشود که کارمندان متعهدتر و وظيفهشناستر باشند ، سازمان سالم جايي است كه افراد دوست دارند به محل كارشان بيايند و به اينكه در اين محل كار كنند ، افتخار مي كنند . سلامت سازماني در تبيين يکي از متغيرهاي مهم در زندگي سازمانييعني

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1019 مشاهده

کد فایل:35360

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۴

حجم فایل ها:175.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 43

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط