پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
رفتار مصرف کننده 2 - 13 - 1 - تعریف رفتار مصرف کننده 2 - 13 - 2 - مفاهیم کلیدي رفتار مصرف کننده 1 - رفتار مصرف کننده انگیزشی است 2 - رفتار مصرف کننده در برگیرنده فعالیتهاي زیادي است 3 - رفتار مصرف کننده یک فر آیند است 4 - رفتار مصرف کننده در زمانهاي مختلف داراي پیچیدگی هاي متفاوت است 5 - رفتار مصرف کننده نقش هاي مختلفی را در بر می گیرد 6 - رفتار مصرف کننده تحت تاثیر عوامل خارجی است 7 - رفتار مصرف کننده در افراد مختلف متفاوت است 2 - 13 - 3 - مدل نیکوزیا 2 - 13 - 4 - مدل هوارد - شث مدل پردازش اطلاعات بتمن درمورد انتخاب کالا توسط مصرف کنندگان 2 - 13 - 5 - مدل کاتلر برای رفتار خرید مشتری 2 - 14 - فرآیند تصمیم گیري مشتری در خرید 1 - شناخت مساله 2 - جمع آوري اطلاعات 3 - ارزیابی گزینه ها 4 - خرید 5 - رفتار پس از خرید 2 - 15 - چهارچوب نظری 2 - 16 - پیشینه تحقیق 2 - 16 - 1 - پیشینه تحقيقات انجام شده در داخل کشور 2 - 16 - 2 - پیشینه تحقيقات انجام شده در خارج از کشور فهرست منابع رفتار مصرف کننده رفتار مصرف کننده موضوعی جدید در حوزه بازاریابی است . به طوري که اولین کتاب هاي منتشر شده در این زمینه به قبل از سال1968 نمی رسد . اغلب دانشگاه ها تا قبل از سال 1970 تلاشی در این زمینه انجام ندادند ، اما این موضوع در سالهاي اخیر رشد چشمگیري داشته ، به گونه اي که گروه ویژه اي از محققان درباره رفتار مصرف کننده در سال 1970 تشکیل شد و در سال 1990 این گروه 1500عضو از 30 کشور جهان داشت . این نگرش عبارت است از ساماندهی بلندمدت فرآیندهای انگیزشی ، احساسی ، ادراکی ، و شناختی با توجه به برخی جنبه های محیطی که فرد در آن قرار گرفته است . بر همین اساس ، نگرش یک فرد بیانگر شیوه تفکر ، احساس و واکنش هایی است که نسبت به محیط اطراف خود ( مثلاً نسبت به خودروی مورد علاقه اش ) دارد . درمورد تعریف نگرش ، موارد گوناگونی مطرح شده است . در هریک از این تعریف ها به نوعی به ارتباط نزدیک آن با رفتار افراد و در کتاب های مدیریتی به ارتباط تنگاتنگ با رفتار مصرف کننده اشاره می شود . به طور مثال ، هاثورن این نگرش را میزان شدت احساساتی که فرد درمورد یک محرک دارد ، تعریف می کند . دیگر تعاریف نیز از دسته بندی اشیا در طیف های ارزیابی بحث کرده اند . در راستای بررسی رفتار مصرف کننده ، می توان گفت تمایل ارزیاب گرایانه یک مصرف کننده در جهت یا مخالف جهت هر عنصر محدوده بازار ، نگرش او را تشکیل می

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 797 مشاهده

کد فایل:35377

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۴

حجم فایل ها:270.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 17

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط