پیشینه تحقیق روش يادگيري در حد تسلط

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
روش يادگيري در حد تسلط : مفهوم تسلط : مراحل روش يادگيري در حد تسلط : محاسن روش تدریس یادگیری در حد تسلط : محدوديت‌ها : یادگیری تا حد تسلط ( انفرادی ) روش آموزش برای یادگیری مراحل آموزش برای یادگیری در حد تسلط نتایج پژوهش ها و و نظرهای موافق و مخالف درباره ی آموزش برای یادگیری در حد تسلط : روش تدریس یادگری در حد تسلط مراحل اجرای روش تدریس یادگیری در حد تسلط مرحله نخست : آماده سازی درس مرحله دوم : ارئه درس : مرحله سوم : تمرین منظم : مرحله چهارم : تمرین هدایت شده مرحله پنجم : تمرین مستقل ب : سوابق پژوهشی ( پیشینه داخلی و خارجی ) پیشینه تحقیق تحقیقات انجام شده در داخل کشور پیشینه خارجی تحقیقات انجام شده در خارج کشور منابع فارسی منابع غیرفارسی : روش يادگيري در حد تسلط : اين روش ابتدا در مدل يادگيري جان كارول ( 1963 ) ارائه شده و بعدها به وسيله بلوم ( 1968 ) گسترش يافت . نرخي زيربنايي روش يادگيري در حد تسلط اين است كه اگر شرايط مناسب آموزش مزاحم شوند و زمان كافي در نظر گرفته شود ، هم يا تقريباً هم يادگيرندگان مي توانند هم يا تقريباً هم مدل سازي آموزش يك درس بياموزند ، يعني برآنها تسلط يابند ( بلد )، 1982 ، ترجمه سين ، 1363 با گاسكي ويگلش ، 1968 . بر اساس اين نظريه ، يادگيري آموزشگاهي مبتني بر زمان است . يعني هر چيز زمان يادگيري بيشتر باشد مقدار يادگيري نيز بيشتر خواهد بود : مفهوم تسلط : منظور از تسلط مقدار يادگيري واقعي‌ يادگيرانه است . بنابراين ، تسلط هم به بازده مطلوب يادگيري و هم به سطح قابل قبولي از عملكرد كه حاكي از توفيق در يادگيري باشد اشاره مي‌كند . معني اين سخن آن است كه يادگيري يا بر يك بازده يادگيري تسلط مي‌يابد در تسلط ‌يابي شكست مي‌خورد . يعني در ريشه . بر حد تسلط در جاي ممكن وجود ندارد . مراحل روش يادگيري در حد تسلط : 1 - تعيين هدف‌هاي آموزشي : مهم هدف‌هاي آموزشي خود را در قالب هدف‌هاي دقيق رفتاري تهيه مي نمايد . 2 - تعيين رفتار ورودي و سنجش آغازين : معلم با تحليل هدف ها : اطلاعات و مهارت‌هاي پيش نياز ضرورت براي يادگيري آن را به صورت رفتارهاي ورودي مي‌نويسد بر تهيه سنجش آغازين يا ارزشيابي آغازين مي‌پردازد . 3 - تعيين حد تسلط : ارزشيابي تكويني و تراكمي در روش يادگيري در حد تسلط بر نوعي ملاك يا معيار عملكرد نياز دارند كه نشان دهد يادگيرندگان در يادگيري هدف‌هاي آموزشي به حد تسلط رسيده‌اند يا نه . بلاك ( 1972 ) براي تعيين ملاك عملكرد در رسيدن به حد تسلط كمتر است كه اين ملاك بايد داراي ويژگي‌سازيي باشد : الف - مبتني / همان تصميم و ارزشي انتخاب هدف‌هاي آموزشي باشد

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 726 مشاهده

کد فایل:35381

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:33.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط