پیشینه تحقیق سرمایه فکری

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
سرمایه فکری تعریف سرمایه فکری سنجش سرمایه فکری دلایل سنجش سرمایه فکری شاخص ¬ های متداول برای اندازه گیری سرمایه فکری مدل ¬ ها و روش ¬ های اندازه گیری سرمایه فکری مدل ¬ های سنجش غیرمالی سرمایه فکری 1 - ترازنامه نامرئی ( ناملموس ) 2 - کنترل دارایی ¬ های ناملموس 3 - کارت امتیاز دهی متوازن ( BSC ) 4 - شاخص سرمایه فکری 5 - کارگزار تکنولوژی 6 - روش جهت یابی ( مرورگر ) تجاری اسکاندیا 7 - مدل مدیریت سرمایه فکری 8 - روش جویا 9 - مدل محاسبه بر مبنای متغیر های زبانی فازی مدل ¬ های سنجش پولی و مالی سرمایه فکری 2 - نرخ بازده دارایی ها ( ROI ) 3 - روش تشکیل سرمایه بازار 4 - روش سرمایه فکری مستقیم 5 - روش ¬ های اندازه گیری مالی سرمایه فکری 6 - روش q توبین ( q Tobin ) 7 - مدل ضریب ارزش افزوده فکری ( VAIC ) مروری بر پیشینه تحقیق تحقیقات خارجی تحقیقات داخلی منابع و مأخذ منابع فارسی منابع انگلیسی سرمایه فکری توسعه جوامع انسانی منوط به انسانهای توسعه یافته بویژه در سطح مدیریت آنهاست و برای رسیدن به یک سازمان خلاق و پویا بایستی بر مدیریت دانش تکیه کرد . اگرمهم ترین ثروت یک سازمان انسانها هستند ، بنابراین بهره وری بیشتر در گرو پرورش استعداد کارکنان است . در شرکتها و موسسات آنچه که می دانند ( سرمایه فکری ) بیش ازآنچه دارند ( سرمایه مادی ) اهمیت داردو اصلی ترین مزیت رقابتی سازمان ها ، توان آنها در مدیریت دانش محسوب می شودو عمده ترین سرمایه آنها دانشی است که به آن دسترسی دارند . ایجاد شکاف بین ارزش دفتری وارزش بازار شرکتها وافزایش روز به روز آن ، محققان وصاحب نظران را برآن داشت تا درپی علت این موضوع برآیند . تحقیقاتی که در طول سالهای 1997 - 2001 انجام گرفت نشان داد که نسبت ارزش بازار به ارزش دفتری در بین500 شرکت دارای تکنولوژی مدرن امریکایی از 2 / 1به 5 رسیده است و این مطلب بیانگر این است که 80درصد ارزش شرکت در صورت‌های مالی بیان نمی‌شود . سرمایه فکری مبحث مبهمی است که برخی نویسندگان ادعا کرده اند که سیستم های مدیریت و گزارشگری ایجاد شده به طور فزاینده ای در حال از دست دادن مربوط بودن خود می باشند زیرا این سیستم ها قادر به ارائه اطلاعات ضروری جهت مدیریت فرآیندهای دانشی و منابع دارائیهای نامشهود برای مدیران اجرائی نمی باشند . محدوديت صورت هاي مالي تهيه شده توسط حسابداري سنتي در توضيح و بسط ارزش شركت‌ها بر اين حقيقت تكيه دارد كه منابع و ارزش اقتصادي تنها توليد كالا و داشتن موجودي يا گردش بالاي نقدي نيست بلكه در بدبينانه‌ترين حالت توليد هم باید سرمايه‌هاي فكري رادر نظر گرفت . با وقوع انقلاب تکنولوژی اطلاعات ، جامعه

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 680 مشاهده

کد فایل:35387

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:322.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 67

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط