پیشینه تحقیق شبیه سازی، مفاهیم و تعاریف

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری شبیه سازی ، مفاهیم و تعاریف : 2 - 2 - 2 مزایای استفاده از شبیه سازی : 2 - 2 - 3 انواع شبیه سازی ها و نقش آنها : 2 - 2 - 4 ویژگی های روش ارائه در شیوه ی شبیه سازی : 2 - 2 - 5 موقعیت و محیط یادگیری : 2 - 2 - 6 تاریخچه توجه به محیط یادگیری : 2 - 2 - 7 محیط آموزش زبان انگلیسی : 2 - 2 - 8 اهمیت آموزش زبان انگلیسی : 2 - 2 - 9 رویکردهای آموزش زبان انگلیسی : 2 - 2 - 10 تأثیر نگرش در یادگیری زبان 2 - 2 - 11 عوامل تأثیرگذار بر ضعف زبان انگلیسی دانش آموزان - استفاده از روش سنتی دستور – ترجمه : - فقدان و یا کمبود فرصت تکلم : - ناتوانی معلمان در تکلم به زبان انگلیسی : - وجود کلاس های پرجمعیت : - فقدان انگیزه در دانش آموزان : 2 - 2 - 12 تعامل و ارتباط در یادگیری زبان انگلیسی : 2 - 2 - 13 جمع بندی مبانی نظری : 2 - 3 مبانی تجربی پژوهش ( داخل و خارج کشور ): منابع فارسی : REFERENCES : مبانی نظری شبیه سازی ، مفاهیم و تعاریف : شبیه سازی نسخه ای از بعضی وسایل حقیقی یا موقعیت های کاری است که تلاش دارد تا بعضی از جنبه های رفتاری یک سیستم فیزیکی یا انتزاعی را به وسیله ی رفتار سیستم دیگری نمایش دهد که بیشتر در سیستم های طبیعی و سیستم های انسانی کاربرد دارد . همچنین شبیه سازی نمایش مجدد یا خلق مجدد یک شیء یا موضوع واقعی یا یک موقعیت می باشد . این تکنیک همانند آینه ، واقعیات را همانندسازی می کند افزون بر این احتمال وارد آورد صدمه یا آسیب به شرکت کنندگان وجود ندارد ( جویس و همکاران ، 1389 ، ص 220 تا 222 ). شبیه سازی های آموزشی به چهار دسته شبیه سازهای زنده ( استفاده افراد واقعی از تجهیزات شبیه سازی شده در محیط واقعی )، شبیه سازی ساختاری ( استفاده افراد شبیه سازی شده در محیط غیر واقعی )، شبیه سازی ساختاری ( استفاده افراد شبیه سازی شده از ابزار و تجهیزات شبیه سازی شده در محیطی شبیه سازی شده )، و شبیه سازی های ایفای نقش ( بازی افراد واقعی و صحنه سازی کار واقعی ) تقسیم می شوند ( شیفلت  و همکاران ، 2006 ، ص 378 ). 2 - 2 - 2 مزایای استفاده از شبیه سازی : شبیه سازی های کامپیوتری ، برنامه های نرم افزاری هستند که تکرار یا تقلیدی از پدیده های دنیای واقعی هستند و اگر به درستی اجرا شوند می توانند به دانش آموزان در یادگیری درباره ی رویدادها و فرآیندهایی که ممکن است یادگیری آنها بسیار هزینه بر یا از نظر امنیتی خطر آفرین باشند ، کمک نمایند

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 758 مشاهده

کد فایل:35392

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:36.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 19

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط