پیشینه تحقیق صادرات

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
صادرات شرایط صادرات : الف : تجزیه و تحلیل رقبا : ب : تجزیه و تحلیل شرکت : ج : تجزیه و تحلیل محیط : د : تجزیه و تحلیل بازار : معنی صادرات چیست ؟ مشکلات داخلی صادرات کدام است ؟ مشکلات بین المللی صادرات کدامند ؟ مراحل انجام صادرات کدام است ؟ 2 – 32 فرایند صادرات 2 - 34 محرک‌های صادرات 2 - 35 برنامه راهبردي توسعه صادرات غيرنفتي ايران 2 - 36 روند صادرات غیر نفتی 2 - 38 سابقه تحقيقات 2 – 38 - 1 پیشینه داخلی : 2 - 38 - 2 پیشینه خارجی فهرست منابع فارسی : فهرست منابع غیرفارسی : صادرات وضعیت اقتصادی ، سیاسی جهان پس از جنگ جهانی دوم و به ویژه در دو دهه اخیر تحولات چشمگیری را تجربه کرده که مبنای این تحولات ، پیشرفت سریع در فناوری ( تولید و ارتباطات ) است . همگام با این تحولات ، سلیقه مصرف کنندگان در سراسر جهان تغییر یافته و چه بسا کالاهایی که در دو دهه پیش در فهرست اقلام عمده صادراتی در جهان بود ، امروز سهم زیادی در تجارت جهانی نداشته باشد . با این وجود کشورهایی که توسعه اقتصادی در نیم قرن اخیر را تجربه کرده‌اند ، حضور موثر و کارسازی در بازارهای بین‌المللی دارند و توانسته‌اند متناسب با تقاضای جهانی ، الگوهای تولید و سرمایه گذاری خود را تدوین و تنظیم نمایند ودر بستر رقابت ، به درآمدهای ارزی هنگفتی دست یابند . برای ایران اسلامی که رهایی از اقتصاد وابسته به نفت را در سرلوحه برنامه‌های توسعه خود قرار داده ، تلاش برای گسترش صادرات و حضور موثر در بازارهای خارجی ، ضرورتی انکار ناپذیر است ( Abay , 2009 ). توجه به این نکته ضروری است که مهمترین عامل در بازاریابی کالاهای صادراتی ، اقتصادی بودن تولید آنها می‌باشد . لذا آن گروه از تولیدات ملی توان عرضه در بازارهای خارجی را خواهند داشت که از مزیت نسبی برخوردار باشند . به دیگر سخن هزینه تمام شده این گونه کالاها در قیاس با قیمت آنها در بازارهای جهانی کمتر باشد و سود مناسبی برای تولید کننده و صادر کننده به ارمغان آورند ( Burton , 2010 ). پیروی از الگوی توسعه صادرات و رونق بخشیدن به درآمدهای ارزی حاصل از آن مزایایی از جمله ارزآوری برای اقتصاد ملی ، رشد درآمد ارزی و متناسب با آن رشد توان وارداتی و بهره‌گیری از دانش فنی روز جهان ، افزایش استاندارد زندگی و رفاه برای مردم ، رونق سرمایه گذاری ، ایجاد فرصتهای شغلی جدید ، ارتقاء کیفیت تولیدات و سرانجام رشد پایدار اقتصادی را به همراه دارد . لذا با تغییر سیاست توسعه اقتصادی از جایگزینی واردات که در دو دهه اخیر در ایران مدنظر بوده و به خدمت گرفتن تمام نهادهای تصمیم گیرنده اجرایی ( اعم از دولتی و خصوصی ) می‌توان در ابتدا زمینه مساعد برای توسعه صادرات را فراهم ساخت . صادرات عبارتست از ارتباط و کارکردن با بازارهای حرفه

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 734 مشاهده

کد فایل:35393

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:275.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 46

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط