پیشینه تحقیق عناصر آمیخته بازاریابی 4p

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
عناصر آمیخته بازاریابی 4p بازاریابی چیست ؟ انجمن بازاریابی آمریکا بازاریابی را اینچنین تعریف نموده است : « بازاریابی فرآیند برنامهریزی و تحقق یک ایده قیمت گذاری ، تبلیغات و توزیع کالا ، خدمت و یا عقاید و اندیشه ها است . به نحوی که مبادله ای ایجاد نماید که اهداف فردی و سازمانی توسط این مبادله ارضاء شود . بطور کلی بازاریابی موارد زیر را در برمی گیرد : تعیین مشتریان بالقوه و شناسایی نیاز و خواسته آنها طراحی و ساخت و یا ارائه کالا و خدمتی که نیاز و خواسته آنها را برآورده نماید . تعیین قیمت مناسب توزیع کالا و خدمت در زمان و مکانی که برای مشتری مناسب باشد . ایجاد ارتباط با مشتریان و ارائه اطلاعات لازم بازخورد از مشتریان و ارائه خدمات پس از فروش نیل به اهداف سازمانی ( سود و غیره ) یک بازاریابی در بازار داخلی  باید بتواند با تغییر و تعدیل ماهرانه عوامل قابل کنترل در محیطی که سرشار از عوامل غیرقابل کنترل هست خود را تطبیق دهد تا بتواند به بهترین وجه وظایف خود را انجام دهد . شکل شماره 2 - 1 عوامل قابل کنترل و عوامل غیرقابل کنترل را نشان می دهد . عوامل قابل کنترل  عوامل غیرقابل کنترل   محصول قیمت تبلیغات کانال توزیع مشتری هزینه  دموگرافی اقتصادی اجتماعی سیاسی تکنولوژیکی فیزیکی حقوقی رقابتی   جدول 2 - 1 عوامل قابل کنترل و غیرقابل کنترل در فرایند بازاریابی 2 - 2 - بازاریابی بین المللی چارچوب بنیادی بازاریابی بین المللی با بازاریابی داخلی تفاوتی ندارد . به عبارت دیگر شناخت بازار هدف ، طراحی و ایجاد کالا یا خدمت ، قیمت گذاری ، توزیع و تبلیغات اساس بازاریابی و بازاریابی بین المللی را تشکیل می دهند .( کریس فلیپ ، 1955 ) اما بازاریابی بین المللی چیست ؟ بازاریابی بین المللی در ساده ترین وجه عبارت است از اجرای یک و یا چند مورد از فعالیتهای بازاریابی از این سو به آن سوی مرزهای ملی یک کشور . مانند شرکت کوچکی که صرفاً کالای خود را به یک کشور خارجی صادر می کند و مسئولیت قیمت گذاری ، تبلیغات و توزیع با عقد قراردادی ، به عهده نماینده خارجی خواهد بود . در پیچیده ترین وجه ، بازاریابی بین المللی عبارت از برنامه ریزی و اجرای تمام فعالیتهای بازاریابی در بسیاری از کشورها است . ( کریس فلیپ ، 1955 ) با توجه به توضیحات فوق الذکر مدیریت بازاریابی را می توان به دو سطح مختلف تقسیم کرد : مدیریت بازاریابی داخلی : که عبارت از مدیریت عوامل قابل کنترل در محیط بیرونی غیرقابل کنترلی که توسط مرزهای جغرافیایی و سیاسی یک کشور محدود شده است . مدیریت بازاریابی بین المللی : که فعالیت در چندین بازار خارجی را شامل می شود و در این بازارها نه تنها عوامل غیرقابل کنترل از کشوری به

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 805 مشاهده

کد فایل:35404

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:507.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 60

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط