پیشینه تحقیق عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها ویژگی های خاص شرکت اندازه شرکت 2 - 2 - 3 - 1 - 2 - سرمایه اولیه 2 - 2 - 3 - 2 - ویژگی های خاص صنعت 2 - 2 - 3 - 2 - 1 - نوآوری 2 - 2 - 3 - 2 - 2 - نرخ ورود به صنعت 2 - 2 - 3 - 2 - 3 - شدت سرمایه 2 - 2 - 3 - 2 - 4 - نرخ رشد صنعت 2 - 2 - 3 - 2 - 5 - صادرات مروری بر پیشینه ی تحقیق 2 - 4 - 1 - پژوهش ‏ های خارجي 2 - 3 - 2 - پژوهش ‏ های داخلي فهرست منابع الف ) منابع فارسی ب ) منابع انگلیسی عوامل تأثیر گذار بر بقای شرکت ها ویژگی های خاص شرکت اندازه شرکت مفهوم اندازه ی شرکت : اندازه ی شرکت در مطالعات متعدد نمایانگر جنبه های مختلفی از شرکت است . اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر اهرم شرکت باشد . اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر برتری رقابتی نیز باشد . از آنجایی که سهم بیشتر بازار ، نیاز به تولید و فروش بیشتر دارد لذا داشتن منابع مالی کافی و اندازه ی بزرگتر می تواند شرکت را در تولید بیشتر یاری کند تا بتواند مزیت های رقابتی ایجاد نماید . اندازه ی شرکت می تواند توانایی مدیریت و کیفیت طرح های حسابداری باشد و توسعه ی اندازه ی شرکت نشانگر مدیریت قوی است . اندازه ی شرکت می تواند نمایانگر کارایی اطلاعاتی باشد . و در نهایت اندازه شرکت می تواند نمایانگر میزان ریسک کلی شرکت باشد ( شورورزی و پهلوان ، 1389 ). اگر چه شروع فعالیت هر شرکت جدید ، موجبات اشتغال تعدادی از نیروی انسانی را در پی دارد اما تنها ایجاد بنگاه ، بیانگر اشتغال زایی و الزاماً گامی در راستای حل معضل بیکاری نیست . بلکه دوره ی حیات قابل قبول بنگاه ها عامل اساسی در ایجاد اشتغال اثرگذار توسط آن ها محسوب می شود . در میان مجموعه عواملی که دوره ی حیات یک بنگاه اقتصادی را تحت تأثیر قرار می دهد ، اندازه ی آن به عنوان یکی از ویژگی های مختص شرکت و مهم ترین عامل تأثیرگذار تلقی می شود . شاید کمتر مطالعه ای را بتوان در این حوزه مشاهده کرد که بررسی تأثیر اندازه بر دوره ی حیات را نادیده انگاشته و آن را به عنوان مهم ترین عامل معرفی نکرده باشد ( فیض پور و همکاران ، 1390 ). در بعضی از مطالعات نقش اساسی در بقا یا شکست یک بنگاه را اندازه شرکت دانسته اند و نشان می دهند که بین اندازه و رشد و یا شکست رابطه وجود دارد ( دان و همکاران ، 2005 ). ورود بنگاه های جدیدالورود به فعالیت های اقتصادی همواره با عنوان معیاری اصلی برای سنجش عملکرد بخش یا منطقه محسوب می شود ،

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 895 مشاهده

کد فایل:35405

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:181.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 42

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط