پیشینه تحقیق و مبانی نظری اهمالکاری تحصیلی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
اهمال کاری تحصیلی : تاریخچه : • 4 مولفه ضروری در تعریف اهمال کاری : • اهمال کاری و شخصیت : انواع اهمال کاری چرخه اهمال کاری : علل ایجاد اهمال کاری : اهمال کاری و کمال گرایی : عزت نفس و اهمال کاری : اضطراب ، ترس از ارزیابی منفی و اهمال کاری : خودنظم دهی و اهمال کاری : اهمال کاری در اختلالات یادگیری : نظریه های مربوط به اهمال کاری : اهمال کاری در دختران و پسران : پیامدهای اهمال کاری : پیشگیری از اهمال کاری : منابع فارسی : منابع انگلیسی : اهمال کاری تحصیلی : از مظاهر اهمال کاری پدیدار شدن ویژگی یا صفت اهمال کاری در محیط های آموزشگاهی است که اهمال کاری تحصیلی  نامیده می شود . این نوع اهمال کاری یکی از بحث های مهمی است که در سال های اخیر موردتوجه بسیاری از پژوهشگران قرار گرفته و از آن به عنوان یک عادت بد ( چیس ، 2013 ) و یک مشکل رفتاری یاد شده است که بسیاری از بزرگسالان در کارهای منظم روزانه تجربه می کنند ( جانسن و کارتون ، 2009 ) این نوع اهمال کاری به تمایل غیر منطقی برای به تعویق انداختن آغاز ، یا کامل کردن یک تکلیف تحصیلی اشاره دارد که فراگیران با وجود قصد انجام فعالیت تحصیلی در زمان مشخص ، انگیزه کافی برای انجام آن را ندارند ( اینور و همکاران ، 2011 ). اهمال کاری تحصیلی یک پدیده بسیار معمول است و مطالعات اخیر نشان داده اند که 70 درصد از دانش آموزان و دانشجویان وجود اهمال کاری را در فعالیت های علمی ، آموزشی خود تایید کرده اند ( دمیتر و همکاران ، 2015 ) اهمال کاری تحصیلی به تعویق انداختن کارهای فوری و انجام دادن کارهایی که اولویت کمتری دارند اما برای فرد لذت بخش هستند است . بنابراین انجام دادن وظایف فوری درسی به زمان بعد و گاهی آخرین لحظه اهمال کاری تحصیلی است ( میزانی و همکاران ، 2015 ) به نظر می رسد کارهایی که دانش آموزان در وظایف تحصیلی خود به تعویق می اندازند عبارت از تعلل در آماده کردن و ارایه دادن تکالیف ، کامل کردن پروژه ها ، انجام دادن تکالیف خانگی و حتی آماده شدن برای امتحانات می باشد . در آموزش و پرورش اصطلاح اهمال کاری تحصیلی به طور معمول برای اجتناب و به تاخیر انداختن کارهای تحصیلی اشاره دارد ( حسین و سلطان ، 2010 به نقل از قراملکی و همکاران ، 1393 ). سولومون و راثبلوم ( 2010 ) اهمال کاری تحصیلی را در به تاخیر انداختن وظایف تحصیلی تعریف می کنند . این وظایف شامل آماده شدن برای امتحان ، آماده کردن مقالات در طول نیمسال تحصیلی ، امور اداری مربوط به مدرسه و حضور مستمر در کلاس ها می باشد . دانش آموزان اهمال کار آمادگی برای امتحان را به شب پایانی موکول می کنند و در نتیجه در زمان امتحان اضطراب

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 912 مشاهده

کد فایل:35423

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:41.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 18

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط