پیشینه تحقیق و مبانی نظری برنامه های بهبود مدیریت کیفیت

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
2 - 1 تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت .............................................................................................. 12 2 - 2 ضرورت کنترل کیفیت ..................................................................................................................................... 12 2 - 2 - 1 نتایج تحقیقات در زمینه استقرار کنترل کیفیت ................................................................................................... 14 2 - 3 مکانیزم روش QFD ..................................................................................................................................... 15 2 - 3 - 1 مراحل QFD ...................................................................................................................................... 16 2 - 3 - 2 نتایج تحقیقات در زمینه QFD ............................................................................................................ 17 2 - 4 مدل کانو ........................................................................................................................................................ 17 2 - 5 مکانیزم ISO ................................................................................................................................................ 19 2 - 5 - 1 تاریخچه ISO9000 ........................................................................................................................................ 20 2 - 5 - 2 تعریف استاندارد ISO9000 ........................................................................................................................... 20 2 - 5 - 3 نتایج تحقیقات در زمینه ISO9000 ................................................................................................................ 21 2 - 6 مکانیزم مدیریت کیفیت ................................................................................................................................ 24 2 - 6 - 1 اصول مدیریت کیفیت ..................................................................................................................................... 25 2 - 6 - 2 نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت ....................................................................................................................... 26 2 - 7 مکانیزم مدیریت کیفیت جامع ...................................................................................................................... 30 2 - 7 - 1 اصول مدیریت کیفیت جامع ......................................................................................................................... 32 2 - 7 - 2 نتایج تحقیقات مدیریت کیفیت جامع ............................................................................................... 34 2 - 8 مدل جایزه کیفیت دمینگ ............................................................................................................................. 40 2 - 9 مدل جایزه ملی کیفیت مالکوم بالدریج ......................................................................................................... 42 2 - 10 مدل بنیاد اروپایی مدیریت کیفیت .............................................................................................................. 44 2 - 11 فن کیفیت خدمات ..................................................................................................................................... 47 2 - 12 روش جوران .............................................................................................................................................. 49 2 - 13 مدل هزینه یابی فرآیندی ............................................................................................................................ 51 2 - 14 مدل کوه یخ ................................................................................................................................................ 52 2 - 15 روش BSC …......................................................................................................................................... 52 2 - 16 روش تاگوچی ............................................................................................................................................ 54 2 - 17 روش ایشی کاوا .......................................................................................................................................... 55 2 - 18 مدل مدیریت کیفیت جامع پیشرفته ............................................................................................................ 56 2 - 1 تاریخچه و سیر تحول نظریه های بهبود کیفیت در دهه 1910 بازرسی کیفیت و در سال 1924 کنترل کیفیت متداول شد که این دو رویکرد تحت عنوان رویکرد مبتنی بر بازرسی شناخته می شوند . در دهه 1950 تضمین کیفیت و در دهه 1980 و همچنین دهه های پس از آن ، ارتقای مستمر کیفیت متداول شد که این دو نیز تحت عنوان رویکرد مبتنی بر پیشگیری شناخته می شوند . ویژگیهای نظامهای مبتنی بر بازرسی عبارتند از : تلاشها بعد از تولید محصول یا ارائه خدمت انجام می گیرند . در بهترین شرایط ممکن کیفیت را نشان نمی دهند بلکه فقدان آن را نشان می دهند . چنین تلقی می شود که منشأ مشکلات کارکنان هستند نه نظام تولید یا ارائه خدمات . برای یافتن نقص ، نقشی پلیسی حاکم می شود و کارکنان حالت دفاعی به خود می گیرند . تلاشی برای یادگیری از مشکلات و پیشگیری از وقوع آنها به عمل نمی آید . روح همکاری ، اعتماد ، مسئولیت پذیری و خلاقیت از بین می رود و سؤظن ، ملامت و تمایل به کتمان مشکلات حاکم می شود . در حالیکه ویژگیهای

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 740 مشاهده

کد فایل:35436

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:179.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 61

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط