پیشینه تحقیق و مبانی نظری تبليغات دهان به دهان

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
تبليغات دهان به دهان   امروزه بازاریابی دهان به دهان   در حال رشد بسیار سریعی است . یکی از ابزارهای رایج بازاریابی و تبلیغات که اثربخشی آن در بازاریابی خدمات نیز به چشم می خورد ، بازاریابی دهان به دهان می باشد که به صورت های زیر تعریف می شود : ( محمد نیا ، 1389 ) جدول2 - 1 ) تعاریف تبلیغات دهان به دهان فعالیتی که در آن مصرف کننده اطلاعات بازاریابی مربوط به محصولات و خدمات را به مصرف کننده دیگری منتقل می کند ” و یا ” تلاش سازمان در جهت تشویق ، تسهیل و گسترش ارتباطات بازاریابی در میان مصرف کنندگان “.   بازاریابی دهان به دهان فعالیتی است که از طریق دادن اطلاعات یک مشتری به دیگر مشتریان آنها را راهنمایی اطلاعاتی می کند .   بازاریابی دهان به دهان  ارایه انگیزه و دلیلی به افراد جامعه برای اینکه در مورد خدمات و کالا های شرکت با هم به صحبت بپردازند .   بازار یابی دهان به دهان ایجاد فعالیت ها و مشوق هایی است که باعث گسترش تبلیغات دهان به دهان تولیدات در بین افراد جامعه می گردد .   این فرآیند بعد غیررسمی داشته و به دلیل ماهیت غیرقابل پیش بینی انسانی ، کمی پیچیده می باشد . لذا برای موفقیت در این راستا لازم است شرایط زیر مهیا گردد :  ۱ )  برای هر مشکل ، راه حلی ارائه شده و در شبکه ارتباطات مشتریان قرار گیرد . ۲ ) جواب برای سؤالاتی که در ذهن مشتریان بوجود می آید ، وجود داشته و در اختیار آنها قرارگیرد تا انتقال آن آسان شود . ۳ ) مشتری احساس خوبی در تسهیم و به اشتراک گذاشتن اطلاعات خود با مصرف کنندگان دیگر داشته باشد . این نوع بازاریابی از طریق مشتریان وفادار صورت می پذیرد ، لذا تلاش سازمان را در جهت وفادار ساختن مشتریان می طلبد . بازاریابی دهان به دهان نوعی از بازار یابی است که مردم را به بازگو کردن پیام بازار یابی سازمان به دیگران برمی انگیزاند . این موضوع پدید ای تازه نیست و از قبل هم وجود داشته است و بازاریابان امروزی فقط یاد می گیرند که چگونه از این تکنیک استفاده کنند ، آن را وسعت ببخشند و در بهبود آن بکوشند ( زند حسامی ، 1389 ). تنها نوع بازار یابی که بر پایه تفکر واقعی مشتری نسبت به برند شرکت می باشد بازاریابی دهان به دهان است ، این بازاریابی صادقانه تر و شریف تر از انواع دیگر بازار یابی است ، در حقیقت تلاش برای راضی کردن مردم از طریق برآوردن نیازهایشان به منظور اینکه تجربه هایشان را با خانواده ، دوستان و جامعه در میان بگذارند فلسفه وجودی این نوع بازار یابی است . شرکت ها باید درجهت خشنود ساختن مردم تلاش کنند تا افراد تجربه ی خشنودی خود را با دیگران در میان بگذارند . سازمان می تواند به صحبت مشتریان گوش کند و موقعیتی را برای آنان به وجود آورد تا با دوستان ، آشنایان

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 733 مشاهده

کد فایل:35451

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:263.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 38

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط