پیشینه تحقیق ومبانی نظری فرهنگ بازارمحوری

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
فرهنگ بازارمحوری فرهنگ بازارمحوری چیست ● تعيين اهداف ● شرايط فعلي و شرايط هدف 2 - 3 مفهوم مشتری محوری 2 - 4 مفهوم رقیب محوری 2 - 5 مفهوم هماهنگی بین وظیفه ای 2 - 6 عملکرد مالی چیست 2 - 6 - 1 معيارهاي حسابداري 2 - 6 - 2 معيارهاي مبتني بر اطلاعات حسابداري 2 - 6 - 3 مفهوم سود 2 - 6 - 4 مفهوم نقدینگی 2 - 6 - 5 مفهوم نرخ بازگشت سرمایه 2 - 7 مفهوم اثر بخشي 2 - 8 مفهوم تسلط شرکت بربازار پیشینه ی پژوهش فهرست منابع فارسی فهرست منابع انگلیسی فرهنگ بازارمحوری فرهنگ بازارمحوری چیست مدیریت بازاریابی عبارت است از (( تجزیه و تحلیل ، طرح ریزی ، اجرا و کنترل برنامه های تعیین شده برای فراهم آوردن مبادلات مطلوب بابازارهای موردنظر به منظور دستیابی به هدف های سازمان )) . باریه هاپسون ، جک لوگاری ، استیو مورگاتروید : مدیریت بازاریابی را کوششی آگاهانه برای دستیابی به نتایج مبادله مطلوب با بازارهای موردنظر معرفی کرده اند . شناخت فلسفه هایی که راهنمای اینگونه تلاش های بازاریابی هستند و آگاهی از ارزش نسبی هریک از آن ها در رابطه با (( سازمان )) ، (( مشتریان )) ، (( جامعه )) ، موضوع مورد بحث ، در این بخش است پنج مفهوم و گرایش وجود دارد که سازمان های انتفاعی و غیر انتفاعی می توانند در اجرای فعالیت های بازاریابی خود آنها را بررسی و پیگیری کنند . بازارمحوری ایده ای جدید در تاریخ روابط و مبادلات به حساب می آید و بر این اساس است که وظیفه ی اصلی و سازمان تعیین نیازها ، خواسته و ارزش های بازار هدف و تطبیق سازمان برای ارضای آن ها به گونه ای موثرتر و مفیدتر از سایر رقباست . مفروضات عمده این گرایش به شرح زیر است : الف ) سازمان رسالت خود را ارضای خواسته های مشخص گروهی از مشتریان معین می داند . ب ) سازمان تشخیص می دهد که ارضای خواسته ها مستلزم ایجاد برنامه ای پویا برای تحقق بازاریابی جهت آگاهی از خواسته هاست . ج ) سازمان تشخیص می دهد که فعالیت های آن باید تحت کنترل آمیخته ی بازاریابی باشد . د ) سازمان باور دارد که ارضای مشتریان به نحو مطلوب باعث ایجاد وفاداری ، اعتقاد ، تکرار معامله و تجارت می شود که همه عواملی حیاتی در برآورده شدن هدف های سازمان هستند . باریه هاپسون ، جک لوگاری ، استیو مورگاتروید پایه های گرایش بازاریابی را چهار عامل معرفی کردند : الف ) خریدار گرایی : علت وجودی سازمان ارضا کردن خواسته های مشتریان هدف است . ب ) نگرش سیستمی : سازمان باید به تصمیم گیری با نظر سیستمی بنگرد . ج ) هدف گرایی : سازمان باید در جستجوی بازده رضایتبخش برای سرمایه گذاری های صاحبان شرکت باشد . د ) بازارگرایی همگانی سازمان باید دارای بینش وسیعی باشد .

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 687 مشاهده

کد فایل:35466

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۵

حجم فایل ها:281.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 47

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط