مبانی نظری تحقیق و پیشینه تحقیق مفاهیم و اهداف کیفیت زندگی کاری

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
2 - 1 - مقدمه ................................................................................................................... 25 2 - 2 - تاریخچه کیفیت زندگی کاری ............................................................................... 25 2 - 3 مفاهیم کیفیت زندگی کاری .................................................................................. 26 2 - 4 - اهداف کیفیت زندگی کاری ................................................................................... 28 2 - 5 - ابعاد کیفیت زندگی کاری ...................................................................................... 30 2 - 6 - راهبردهای بهبود کیفیت زندگی کاری ................................................................... 31 2 - 6 - 1 - انسانی تر کردن کار .......................................................................................... 31 2 - 6 - 2 - طراحی شغل .................................................................................................... 32 2 - 7 - تأثیر متقابل بهره وری و کیفیت زندگی کاری ......................................................... 32 2 - 8 - نتایج کیفیت زندگی کاری ..................................................................................... 34 2 - 8 - 1 - نتایج فردی ..................................................................................................... 34 2 - 8 - 2 - نتایج سازمانی .................................................................................................. 34 2 - 8 - 3 نتایج اجتماعی ................................................................................................... 34 2 - 9 - نقش بهره وری منابع انسانی در کیفیت زندگی کاری .............................................. 35 2 - 1 - مقدمه هدف از این بخش بررسی پژوهش ها و مطالعاتی است که در زمینه کیفیت زندگی کاری و تعهد سازمانی انجام گرفته است . این قسمت از تحقیق خواننده را با کارها و زمینه های قبلی و همچنین با حیطه موضوع مورد مطالعه آشنا می سازد . این فصل به سه بخش اصلی تقسیم شده است در بخش اول به مطالعه مبانی نظری ومطالعات و بررسی های انجام شده در رابطه با کیفیت زندگی و در بخش دوم مطالعه مبانی نظری و مطالعات و بررسی های انجام شده در رابطه با مدیریت ارتباط با مشتری ذکر می شود و در ادامه بخش دوم پیشینه تحقیق و در آخرین بخش به تاریخچه شرکت نفت پارس ایران پرداخته می شود . 2 - 2 - تاریخچه کیفیت زندگی کاری در دهه 70 بیشتر سازمانهایی که از طریق تیلوریسم سنتی طراحی شغل کرده بودند برای آنکه در مقابل سازمانهای ژاپنی رقابت کنند به دنبال بهبود شرایط محیط کاری شدند . بنابراین مفهوم کیفیت زندگی کاری عمدتأ متأثر از مدیریت منابع انسانی در کشور ژاپن می باشد که تأکید آن بر جنبه های روانی دو پدیده ، مشارکت کارکنان در تصمیم گیری های سازمان و مجهز کردن کارکنان به توانایی علمی ، اخلاقی و مشارکتی می باشد ( میرسپاسی ، 1382 ). توجهی که امروزه به کیفیت زندگی کاری می شود بازتابی از تکامل اجتماعی و کار در سازمان و جامعه می باشد . در تحقیق دیگری به تدوین شاخصهای کیفیت زندگی کاری به منظور کمک به تعریف کار در اقتصاد توسعه یافته که در کشور استرالیا انجام شده است پرداخته شده است . این تحقیق توسط گلیان کنسیدن و ران کارلوس  در سال 2003 انجام شد در این تحقیق استفاده از الگوی والتون  ( هشت مؤلفه QWL )  و تدوین 15 شاخص به بررسی وضعیت کیفیت زندگی کاری کارکنان استرالیایی پرداختند . آنان به دو سؤال اساسی براسا س یافته های پژوهش پاسخ دادند این دو سؤال عبارتند بودند از

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 621 مشاهده

کد فایل:37318

انتشار در:۱۳۹۹/۱/۲۳

حجم فایل ها:101.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 48

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط