مبانی نظری و پیشینه تحقیق حسابرسی و دستگاههای حسابرسی و کیفیت حسابرسی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق حسابرسی ودستگا ههای حسابرسی وکیفیت حسابرسی فصل دوم : ادبیات تحقیق بخش اول : حسابرسی و دستگاههای حسابرسی ...................................................................... 19 تعریف حساب ..................................................................................................................... 19 نظریات اساسی دلایل تقاضا برای خدمات حسابرسی ........................................................... 20 نظریه نمایندگی ................................................................................................................... 21 نظریه اطلاعات ................................................................................................................... 22 نظریه بیمه ........................................................................................................................... 24 تاریخچه حسابرسی در جهان ............................................................................................... 25 پیدایش حسابرسی و تحولات آن در ایران قبل از انقلاب اسلامی ....................................... 28 حسابرسی در ایران بعد از انقلاب اسلامی ........................................................................... 31 سازمان حسابرسی .............................................................................................................. 32 تشکیل جامعه حسابداران رسمی ......................................................................................... 33 خدمات تخصصی و حرفه ای جامعه حسابداران رسمی ایران و استفاده کنندگان آن ............ 34 موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ............................................................ 36 نظارت دولت بر جامعه حسابداران رسمی ........................................................................... 36 استقلال حسابرس ................................................................................................................ 37 بخش دوم : کیفیت حسابرسی ............................................................................................... 38 تعریف کیفیت حسابرسی ..................................................................................................... 38 شاخص های اندازه گیری کیفیت حسابرسی ........................................................................ 40 شاخص مدیریت سود .......................................................................................................... 40 شاخص کیفیت اقلام تعهدی ................................................................................................ 41 مدیریت سود ........................................................................................................................ 42 انگیزه های مدیریت سود ...................................................................................................... 41 دیدگاه موافقان ..................................................................................................................... 45 دیدگاه مخالفان .................................................................................................................... 46 ابزار های مدیریت سود ........................................................................................................ 46 اشکال مدیریت سود ............................................................................................................ 47 بخش سوم : بررسی تطبیقی کیفیت حسابرسی میان سازمان حسابرسی و موسسات حسابرسی عضو جامعه حسابداران رسمی ......................................................... 49 بخش چهارم : تحقیقات انجام شده ( داخلی وخارجی ) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور ................................................................................ 51 تحقیقات انجام شده در داخل از کشور ................................................................................. 54 مقدمه ساختار جدید مالکیت و مدیریت شرکت ها ، دامنه مسئولیت و وظایف حسابداری را گسترش داد وارایه گزارش های مناسب تر بر اساس نیاز استفاده کنندگان را ضروری ساخت . سرمایه گذاران ، بانکها وموسسات اعتباری برای اعطای وام ، مقاصد سیاسی ، اخذ مالیات و ... نیازمند گزارش های جدید ومعتبر حسابداری بودند اطلاعات حسابداری برای تصمیم گیری های اقتصادی سود مند است وتایید کیفیت اطلاعات ارایه شده برای تصمیم گیری استفاده کنندگان ، به عنوان یک ویژگی ضروری به حساب می آید . وظیفه حسابرسی اعتباربخشی به این اطلاعات وبه طور کلی صورت های مالی ارائه شده از سوی واحد اقتصادی است . از منظر دیگر حسابرسی به عنوان یک خدمت اقتصادی کیفیت اطلاعات ارائه شده توسط سیستم های مالی را افزایش می دهد زیرا : اولا : حسابرسی عاملی برای افزایش قابلیت اعتماد و اعتبار گزارشهای مالی وکاهنده ریسک های مربوط به تصمیم گیری های اقتصادی می باشد ثانیا : عاملی است برای پیشگیری از حساب سازی وسوء استفاده ، پیروی از دستورالعمل ها ، سیستم های کنترلی وکمک به ارزشیابی عملکرد مدیریت . بنابراین وجود حسابرسی نه نتها کیفیت اطلاعات مالی گزارش شده را تعیین می کند بلکه این کیفیت را ارتقاء می بخشد و برای ذینفعانی که به دلیل وجود محدودیت هایی نمی توانند به شکل مستقیم از صحت اطلاعات تهیه شده اطمینان حاصل نمایند مزایای اقتصادی فراهم می نماید درحال

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1093 مشاهده

کد فایل:37868

انتشار در:۱۳۹۹/۲/۱۹

حجم فایل ها:60.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 48

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط