مبانی نظری و پیشینه تحقیق راهکارهای افزایش میزان مطالعه

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
فصل دوم : ادبیات تحقیق ...................................................................................................................... 7 مطالعه ..................................................................................................................................................... 8 اهداف مطالعه ......................................................................................................................................... 9 سطوح مطالعه ........................................................................................................................................ 10 مراحل خواندن ...................................................................................................................................... 11 روش های مطالعه .................................................................................................................................. 12 کسب عادات مطالعه موثر در پنج گام ................................................................................................. 14 سرعت مطالعه ....................................................................................................................................... 16 فعال بودن ............................................................................................................................................. 19 روش یادگیری مشارکتی یا روش باهم مطالعه کردن .......................................................................... 20 چرا و چگونه مطالعه می کنیم .............................................................................................................. 20 تأثیر گسترده مطالعه بر ابعاد گوناگون زندگی افراد ........................................................................... 21 لذت مطالعه .......................................................................................................................................... 23 علاقه و مطالعه ..................................................................................................................................... 23 علل و عدم رغبت به مطالعه ................................................................................................................ 24 روش های ایجاد علاقه به مطالعه ......................................................................................................... 26 انگیزه مطالعه ....................................................................................................................................... 27 آسیب شناسی مطالعه ......................................................................................................................... 29 انگیزه .................................................................................................................................................... 30 معنی لغوی انگیزه ................................................................................................................................ 31 تعریف اصطلاح انگیزه .......................................................................................................................... 31 سه مؤلفه از انگیزه از دیدگاه آرنولد و همکاران ................................................................................ 32 تئوری غرایز ......................................................................................................................................... 32 تئوری انرژی های حیاتی ..................................................................................................................... 32 تئوری احتیاج ...................................................................................................................................... 32 تئوری محرک ...................................................................................................................................... 33 رویکرد رفتاری .................................................................................................................................... 33 رویکرد شناختی .................................................................................................................................. 34 رویکرد انسان گرایی ........................................................................................................................... 34 رویکرد اجتماعی – فرهنگی ............................................................................................................... 35 انواع انگیزه .......................................................................................................................................... 35 انگیزه های مشترک و اختصاصی ....................................................................................................... 35 انگیزه های درونی و بیرونی ................................................................................................................ 36 انگیزش و آموزش ................................................................................................................................ 36 تشویق ................................................................................................................................................. 37 مفهوم شناسی تشویق ........................................................................................................................ 38 تشویق در لغت .................................................................................................................................... 38 اهمیت تشویق در یادگیری ................................................................................................................. 39 اشکال گوناگون تشویق ، از نظر اندیشمندان مسلمان ....................................................................... 39 عوامل مؤثر در تشویق ......................................................................................................................... 40 ویژگی های تشویق مناسب ................................................................................................................. 40 مهارت در تشویق و ترغیب دانش آموزان ........................................................................................... 41 1 - تشویق فردی .................................................................................................................................... 41 2 - تشویق گروهی ................................................................................................................................ 42 پیشینه پژوهش های انجام شده ........................................................................................................ 43 پیشینه پژوهش های انجام شده در ایران .......................................................................................... 43 پیشینه پژوهش های انجام شده در خارج از کشور ............................................................................ 51 نتیجه گیری ......................................................................................................................................... 54 مبانی نظری مطالعه سه تعریف اصلی برای مطالعه یا خواندن وجود دارد . طبق تعریف اول ، یادگیری خواندن  به معنای یادگیری تلفظ کردن کلمات است . طبق تعریف دوم ، یادگیری خواندن به معنای یادگیری شناسایی کلمات و دریافت معنای آنهاست . و طبق تعریف سوم ، یادگیری خواندن یعنی درک معنای یک متن به منظور کسب اطلاعات از آن . این سه تعریف منعکس کننده دیدگاههای قدیمی و پایدار درباره خواندن است . تحقیقات جدید تر از تعریف گسترده تری حمایت می کنند . این تعریف جدید شامل تمامی تعاریف گفته شده است ، با این تفاوت که مهارت های یادگیری را نیز در بافت فعالیت های خواندن و نوشتن در نظر می گیرد . طبق این تعریف آموزش مهارت ها نیز بخشی از فرایند خواندن است ( کانینگهام  و استانویچ ، 2003 ). به عقیده هلدن ( 2004 )، مطالعه راهی مهم برای تحول شخصی و زندگی اجتماعی

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 893 مشاهده

کد فایل:37892

انتشار در:۱۳۹۹/۲/۲۴

حجم فایل ها:132.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 60

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط