مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتار مصرف کننده ( حالت سیستمی )

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
فصل دوم : تئوری رفتار مصرف کننده ( حالت سیستمی ) 2 - 1 - مقدمه ............................................................................................................................................................................... 20 2 - 2 - بررسی رفتار مصرف کننده در حالت دو کالایی ................................................................................................................ 20 2 - 3 - بررسی رفتار مصرف کننده در حالت n کالایی ................................................................................................................. 22 2 - 4 - محدودیت بودجه ( جمع پذیری ) ......................................................................................................................................... 31 2 - 5 - تابع مطلوبیت جمع پذیر ..................................................................................................................................................... 32 2 - 5 - 1 - تابع مطلوبیت جمع پذیرقوی ............................................................................................................................... 33 2 - 5 - 2 - توابع مطلوبیت جمع پذیرضعیف .............................................................................. ........... ........................................ 33 2 - 6 - توابع مطلوبیت تفکیک پذیر ............................................................................................................................................... 34 2 - 6 - 1 - تابع مطلوبیت تفکیک پذیر قوی ........................................................................................................................ 34 2 - 6 - 2 - تابع مطلوبیت تفکیک پذیر ضعیف ................................................................................................................... 34 2 - 7 - مفهوم جمع پذیری روی کالاها ........................................................................................................................................ 35 2 - 8 - سیستم مخارج خطی ( LES ) ....................................................................................................................................... 36 2 - 9 - دستگاه معادلات تقاضای تقریباً ایده آل ............................................................................................................................ 39 2 - 9 - 1 - کشش های قیمتی و درآمدی در مدل تقریب خطی تقاضای تقریباً ایده آل ..................................................... 44 2 - 9 - 2 - قیود تئوریکی دستگاه معادلات تقاضای تقریباً ایده آل ..................................................................................... 47 2 - 9 - 3 - برخی از مهمترین خصوصیات دستگاه معادلات تقاضای تقریباً ایده آل .......................................................... 50 2 - 1 - مقدمه : در تئوری های اقتصاد خرد بحث راجع به رفتار مصرف کننده مفصل بوده و از دیدگاههای مختلف این رفتار مورد ارزیابی قرار گرفته است . در بسیاری از متون با استفاده از تکنیک ساده سازی ، یک حالت انتزاعی را که - فقط مصرف کننده با دو کالا مواجه است - در نظر گرفته و رفتار اقتصادی واحد مصرف کننده را مورد بررسی قرار می دهند . درصورتیکه در برخی دیگر از متون یا مقالات اقتصادی یک حالت کلی - که در آن مصرف کننده به دنبال تصمیم گیری و انتخاب کالاها از میان تعداد زیادی از کالاها است - مورد بررسی قرار گرفته است . از آنجا که مطالعه حاضر در پی ارزیابی عکس العمل مصرف کنندگان در خصوص کالاها و خدمات مصرفی آنها ( حمل و نقل ) می باشد ، لازم است مبانی تئوریکی که در زمینه تحلیل این رفتار تاکنون تدوین شده است ، بطور مختصر مرور شود . لذا فصل جداگانه ای تحت عنوان تئوری رفتار مصرف کننده ، به این منظور اختصاص داده شده است . این فصل در ابتدا یک حالت ساده دو کالایی را در نظر گرفته و رفتار مصرفی خانوارها را طی این مدل بررسی می نماید . سپس در قسمت بعد با تعمیم این مدل در شکل n کالایی رفتار مصرفی خانوارها بطور مفصل تر تشریح خواهد شد . همچنین محدودیت هایی که در فرآیند حداکثر کردن مطلوبیت بر روی معادلات تقاضا تحمیل می شود مورد یادآوری قرار می گیرد . در نهایت نیز

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 804 مشاهده

کد فایل:37898

انتشار در:۱۳۹۹/۲/۲۴

حجم فایل ها:501.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 45

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط