مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش پیش دبستانی و یادگیری مهارتهای روانی-حرکتی

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش پیش دبستانی و یادگیری مهارتهای روانی - حرکتی فهرست مطالب : - خلاصه اي از فصل دوم تاريخچه آموزش پيش دبستاني - مارتين لوتر كمينوس - جان لاك - پستالوزي - رابرت آون تعريف دوره پيش ‏ دبستاني ويژگيهاي كودك در دوره پيش ‏ دبستاني : ب ) رشد حركتي 1 - رشد حركتي درشت 2 - مهارتهاي حركتي ظريف 3 - تفاوتهاي فردي در مهارتهاي حركتي اهداف دوره پيش ‏ دبستاني مهارتهاي رواني ـ حركتي در دوره دبستان 1 - تعريف مهارتهاي رواني ـ حركتي 2 - نظريه ‏ هاي كسب مهارتهاي رواني ـ حركتي تحول حركت در كودكان دبستاني مهارتهاي رواني ـ حركتي جدول 2 - مقوله ‏ هاي اصلي در حوزه رواني ـ حركتي ( لطف آبادي ، 1375 ؛ ص 27 ) - سازگاري اجتماعي روابط با همسالان جدول 1 - 2 : شاخص ‏ هاي رشد رفتار طبيعي جدول 2 - 2 مراحل رشد رواني ـ اجتماعي اريكسون ( به نقل از كاپلان و سادوك ، 2003 ، ص 85 ). 2 - نظرية روان شناسي فردي آدلر1 وظيفه مهدكودك و مراكز پيش دبستاني از ديدگاه آدلر جدول شماره 2 - 3 - تشخيص هدفهاي كودكان ناسازگار ( درايكرز و كاسل ، 1378 ، ص 69 ) 3 - نظريه ‏ هاي رفتاري 4 - نظريه ‏ هاي خانواده درخصوص ناسازگاري - نظريه شناختي پيشينه پژوهش منابع فارسی منابع لاتین - خلاصه اي از فصل دوم در اين فصل ابتدا به تاريخچة آموزش پيش دبستاني پرداخته خواهد شد . در بحث از تاريخچه سعي مي شود از انديشه هاي تاثيرگذار در فرايند شكل گيري آموزش پيش دبستاني استفاده شود . علاوه بر اين دوره پيش دبستاني در حدود سني آن كه مودر اختلاف نظر است ، تعريف مي ‏ شود . ويژگي هاي كودكان در دوره پيش دبستاني اعم از رشد جسماني ، رشد حركتي به دنباله مباحث گفته شده مي ‏ آيد . از مولفه هاي مهم هر دورة آموزشي ، بيان اهداف آن دوره است . بحث اهداف دورة پيش ‏ دبستاني در ادامه فصل گفته مي شود و سپس دو متغير اصلي پژوهش يعني مهارتهاي رواني ـ حركتي و سازگاري اجتماعي بحث خواهند شد . دربارة مهارتهاي رواني ـ حركتي سعي شده ديدگاههاي مختلف ارائه شود و همچنين دربارة سازگاري اجتماعي ، در بحث مهارتهاي رواني ـ حركتي ، ديدگاه گزل و در بحث سازگاري اجتماعي ، ديدگاه آدلر زيربناي تئوري اين پژوهش قرار گرفته اند . در بخش پيشينه پژوهش نيز سعي شده تا جاي ممكن سيماي فعلي پژوهشهاي داخلي و خارجي ارائه شود . تاريخچه آموزش پيش دبستاني تعليم و تربيت انسان از بدو تولد تا پايان زندگي ادامه دارد و درخصوص شيوه ‏ هاي يادگيري و ياددهي انسان ، نظرپردازيهاي گوناگوني

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 822 مشاهده

کد فایل:38123

انتشار در:۱۳۹۹/۳/۱

حجم فایل ها:100.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 103

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط