مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق آموزش زبان انگلیسی در ایران و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها فصل دوم : مباحث نظری و پیشینه تحقیق 2 - 1 . مقدمه 13 2 - 2 . نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در ایران 13 2 - 3 . اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها 15 2 - 4 . معرفی اجمالی کتاب انگلیسی پایه هفتم 19 2 - 5 . اهمیت ارزیابی کتاب‌های درسی 20 2 - 6 . اهداف ارزیابی 21 2 - 7 . پیشینه تحقیق در خارج از کشور 23 2 - 8 . پیشینه تحقیق در داخل کشور 25 فصل دوم مباحث نظری وپیشینه تحقیق 2 - 1 . مقدمه در این فصل تلاش بر آن است تا پس از نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در کشورمان ، تصویر روشنی از جایگاه و اهمیت کتاب‌های درسی و تهیه و تدوین آنها ، ارائه نمائیم و پس از معرفی اجمالی کتاب هفتم ، به اهمیت ارزیابی کتاب‌های درسی بپردازیم و در پایان ، پژوهش‌های انجام شده در داخل و خارج از کشور را ، که مرتبط با موضوع هستند ، مورد بررسی قرار دهیم . 2 - 2 . نگاهی گذرا به آموزش زبان انگلیسی در ایران اولین کتاب درسی که در ایران برای زبان انگلیسی تعریف شد به سال 1318 برمی‌گردد ، که برای تدریس در مقطع شش ساله دبیرستان توسط گروهی از مؤلفان ایرانی و غیر ایرانی تدوین و منتشر گردید . فروزنده ( 2011 ، به استناد علوی مقدم و خیرآبادی ، 1391 ) در مورد اولین کتاب‌های زبان انگلیسی کشورمان می‌نویسد : " این مجموعه از روش آموزش مستقیم  و آموزش خواندن‌محور  با تنوع وسیعی از موضوعات در هر کتاب تبعیت می‌کرد . این شش کتاب از طراحی و فرایند تدریس یکسانی در هر درس برخوردار نبودند ؛ به‌گونه‌ای که یک درس ممکن بود به معرفی قطعه‌ای ادبی در یک صفحه و بدون تمرین‌های مربوط به آن بپردازد و در درس دیگر فقط به دستور‌زبان خواه مرتبط یا نامرتبط با درس‌های پیشین و پسین اختصاص یابد ." این مجموعه از کتاب‌ها حدود ربع قرن و تا سال 1343 که با مجموعه‌ای موسوم به کتاب‌های سطح‌بندی‌شده  جایگزین شد و مورد استفاده قرار گرفت . در مجموعه جدید ، مؤلفان کوشیده بودند از روش‌های تدریس سنتی مانند روش مستقیم به جریان غالب آن دوران به‌ویژه روش دیداری - شنیداری  و آموزش موقعیت‌محور  تغییر جهت داده و تحولات آموزش زبان در آن دوران را در محتوای کتاب‌های تألیف‌شده لحاظ کنند . این مجموعه از کتاب‌های آموزش زبان انگلیسی نیز تا پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مدارس تدریس می‌شد و از سال 1361 با مجموعه دیگری از کتاب‌ها جایگزین گردید . آموزش زبان انگلیسی پس از انقلاب اسلامی تحت

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 929 مشاهده

کد فایل:38124

انتشار در:۱۳۹۹/۳/۱

حجم فایل ها:38.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 21

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط