مبانی نظری وپیشینه تحقیق تکنو لوژی آموزشی،تدریس ویادگیری

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق تکنو لوژی آموزشی ، تدریس ویادگیری فصل دوم : « پيشينه و ادبيات تحقيق » دلايل مقاومت معلمان در برابر تكنولوژي آموزشي گذري بر تحقيقات صورت گرفته ادبيات تحقيق تاريخچة تكنولوژي آموزشي در جهان تاريخچة تكنولوژي آموزشي در ايران طراحي منظم آموزشي تعريف طراحي منظم آموزشي جايگاه طراحي آموزشي الگوي طراحي منظم آموزشي مواد و وسايل كمك آموزشي نقش مواد و وسايل آموزشي در تدريس و يادگيري تكنولوژيست آموزشي كيست و چه مي كند وظايف عمومي تكنولوژيست آموزشي از نظر ميچل زمينه هايي كه تكنولوژيست هاي آموزشي در آن فعاليت مي كنند فصل دوم : « پيشينه و ادبيات تحقيق » دلايل مقاومت معلمان در برابر تكنولوژي آموزشي گذري بر تحقيقات صورت گرفته ادبيات تحقيق تاريخچة تكنولوژي آموزشي در جهان تاريخچة تكنولوژي آموزشي در ايران طراحي منظم آموزشي تعريف طراحي منظم آموزشي جايگاه طراحي آموزشي الگوي طراحي منظم آموزشي مواد و وسايل كمك آموزشي نقش مواد و وسايل آموزشي در تدريس و يادگيري تكنولوژيست آموزشي كيست و چه مي كند وظايف عمومي تكنولوژيست آموزشي از نظر ميچل زمينه هايي كه تكنولوژيست هاي آموزشي در آن فعاليت مي كنند پيشينة تحقيق ( مروري بر تحقيقات گذشته ) مقاومت معلمان ( 1 ) بنابر ادبيات ويژه تكنولوژي اموزشي و تجربيات مصرف كنندگان و توليد كنندگان وسايل آموزشي معلمان در كلاسهاي درس در برابر تكنولوژي آموزشي جديد آموزشي مقاومتهايي از خود نشان مي دهند ، كه اين امر دلايل گوناگون دارد : مهمتر از همه ، خصلت محافظه كارانة مؤسسات آموزشي هراس از اثرات تكنولوژي آموزشي بر نقش و بر مسؤليتهاي آنان خشكي و انعطاف ناپذيري دست اندركاران سخت افزارها عدم دخالت يا دخالت بسيار ناچيزمعلمان در تمام مراحل ساخت و ساز روشهاي آموزشي متأثر از تكنولوژي جديد آموزشي هنگام بحث در مورد محافظه كاري مؤسسات آموزشي « بيباي » پنج علت اساسي براي ايجاد حس مقاومت نزد معلمان در برابر نوآوريهاي فني برمي شمارد : ابهام در هدفهاي آموزشي ، كه باعث ترديد معلمان در كاربرد تكنولوژي جديد مي شود ، سؤتفاهم يا سؤتعبير دربارة روشهاي اصلاحي ، همبستگي معنوي با نظام هاي سنتي آموزش و پرورش ، مجزا شدن از ديگران و پهن شدن حاشية كارايي و قابليت تطابق بين معلمان مختلف . يك دليل ديگر مقاومت معلمان در هراسي نهفته است كه در برابر وسايل و ابزار جديد احساس مي كنند . معلمان از قبول مسؤليتهايي كه براي آن آمادگي قبلي نداشته باشند سرباز مي زنند . آنان اغلب نگران هستند كه مبادا تكنولوژي بجاي كمك و گسترش حرفه معلمي جانشين آن شود . آنان همچنين نگرانند كه مبادا آنچه را كه « ‌ جوهر هستي حرفه اي » خود مي شناسند ، از دست بدهند ، معلم از رقابت يك حريف

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 926 مشاهده

کد فایل:38185

انتشار در:۱۳۹۹/۳/۳

حجم فایل ها:82.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 28

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط