مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق رشد اجتماعی وفرزند پروری فصل دوم مقدمه الف ) رشد اجتماعي رشد اجتماعي در دوران هاي مختلف رشد اجتماعي در دوره‌ي پيش دبستاني رشد اجتماعي در دبستان رشد اجتماعي در نوجواني اهداف رشد اجتماعي نظريه يادگيري اجتماعي بندورا مطالعات عروسك بلوبد تاريخچه‌ي فرزند پروري شيوه‌ي فرزند پروري ازنظر باوم مريند شيوه مقتدرانه شيوه سهل انگاري شيوه خودكامه الگوي جديد فرزند پروري بام مريند نظريه‌هاي مربوط به شيوه‌ي فرزند پروري پژوهش‌هاي انجام شده در خارج و داخل كشور منابع مقدمه : در عصر حاضر كه همه چيز با شتاب در تغيير و تحول است دامنه‌ي دگرگوني به كانون خانواده نيز نفوذ كرده است و روابط انساني را در شبكه‌ي ارتباطي خانوادگي به شدت تحت تاثير قرار داده است ، به گونه‌اي كه گاهي پدران و مادران پاسخ روشني براي مسائل اخلاقي و تربيتي خود و فرزندانشان نمي يابند و مضطربانه از خود مي پرسند اكنون چه بايد كرد ؟ در خانواده است كه كودك نخستين چشم انداز پيرامون خود را به دست مي آورد و احساس وجود مي‌كند رو در واقع روابط صميمانه اعضاي خانواده است كه در تكوين رشد و شخصيت كودك و نوجوان تاثير ميكند .( پارسا ، 1376 ) روان پزشكان معتقدند جبر و زورگويي تار و پود حيات كودك و استعدادهاي فطري او را به هم مي‌ريزد ، و برعكس عشق و محبت والدين و آموزگاران باعث تعادل رشد دستگاه‌هاي عصبي مركزي و در نتيجه در حالت‌هاي رواني او مي‌شود ( ميلاد فر ، 1370 ) والدين خشك و غير منطقي و بيش از حد سخت‌گير كه از قبول هرگونه دليل براي رعايت مقررات سرباز مي‌زنند و مي‌توانند سبب اختلال‌هاي شخصيت در كودكان گردند . از طرفي تسليم شدن والدين نسبت به خواسته‌هاي كودك نيز مي تواند موجب اختلال در شخصيت كودك شود ، نگرش گرم يا سرد والدين مي‌تواند باعث سازگاري يا ناسازگاري فرزندان در آينده باشد .( پارسا ، 1376 ) الف ) ‌رشد اجتماعي  رشد اجتماعي به معني تكامل روابط اجتماعي فرد است . رشد اجتماعي مستلزم هماهنگي با گروه اجتماعي و پيروي از هنجارها و سنتهاي آن است . براي رسيدن به اين مرحله از رشد اجتماعي كودك مي‌بايست علايق خود را دگرگون كرده و شيوه‌هاي جديد رفتار او فراگيرد و دوستان جديدي را برگزيند ( رشد كودك ، احمدي و بني جمال 1371 ) اهميت رشد اجتماعي و اجتماعي شدن در آن است كه هر كس در جامعه به دنيا مي آيد ، در آن نشو و نمو مي‌كند و جواني و بزرگسالي و در واقع زندگي خود را در جامعه مي گذراند . به اين ترتيب فرايند اجتماعي شدن كودك شبيه به خود را دارا مي شود ، كودك علامتي به محيط مي‌فرستد در جهت

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 1124 مشاهده

کد فایل:38224

انتشار در:۱۳۹۹/۳/۳

حجم فایل ها:39.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 36

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط