مبانی نظری وپیشینه تحقیق مفهوم عدم تقارن اطلاعات به بازار هاي سرمايه

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
مبانی نظری وپیشینه تحقیق عدم تقارن اطلاعات ومفهوم عدم تقارن اطلاعات به بازار هاي سرمايه فصل دوم : مروری بر ادبیات تحقیق 1 - 2 - مقدمه : 15 2 - 2شكل گيري مفهوم عدم تقارن اطلاعاتي : 16 3 - 2 - ورود مفهوم عدم تقارن اطلاعات به بازار هاي سرمايه : 18 1 - 3 - 2 - مباني نظري تفاوت قيمت پيشنهادي خريد و فروش اوراق بهادار 18 2 - 3 - 2 عدم تقارن اطلاعاتی و دامنه قیمت پیشنهادی خرید و فروش سهام 21 3 - 3 - 2 - عدم تقارن اطلاعاتی و بورس اوراق بهادار تهران 25 4 - 3 - 2 - نظريه بازار كاراي سرمايه 25 4 - 2 - اطلاعات جدید و سرعت تعدیل قیمت های سهام 28 5 - 2 - اعلان سودحسابداري و محتواي اطلاعاتي آن 31 1 - 5 - 2 - تحقیقات بال و بران 31 2 - 5 - 2 - محققان پیرو بال و براون 33 3 - 5 - 2 - تحقیقات فوستر 34 3 - 5 - 2 - تحقیقات بیور 35 4 - 5 - 2 - سایر مطالعات در ارتباط با تئوری اطلاعات نا متقارن : 36 5 - 5 - 2 - تحقيقات صورت گرفته در ايران : 37 6 - 2 - خلاصه فصل : 43 مقدمه : حسابداري يك سيستم اطلاعاتي است كه هدف از آن تامين نياز هاي اطلاعاتي استفاده كنندكان در راستاي تصمیم گيري هاي اقتصادي مي باشد . استفاده كنندگان از اطلاعات حسابداري طيف وسيعي از جامعه را تشكيل مي دهند . ويليام بيور در سال 1989 در كتاب گزارشگري مالي خود استفاده كنندگان اطلاعات حسابداري را به پنج گروه عمده شامل : سرمايه گذاران ، واسطه هاي مالي ، قانون گذاران ، مديران و حسابرسان تقسيم مي كند . در تقسيم بندي متداول ديگر ، استفاده كنندگان از اطلاعات حسابداري به دو گروه عمده استفاده كنندگان درون سازماني و برون سازماني نيز طبقه بندي مي شود . استفاده كنندگان برون سازماني عبارتند از سهامداران ، اعتبار دهندان ، دولت و ساير اشخاصي كه به نحوي با سازمان در ارتباط هستند و از اطلاعات حسابداري در تصميماتي كه در ارتباط با سازمان اتخاذ مي كنند ، بهره مند مي گردند . استفاده كنندگان درون سازماني عبارتند از مديران و اداره كنندگان سازمان كه از اطلاعات اخذ شده توسط سيستم حسابداري در اداره عمليات سازمان استفاده مي نمايند . هر يك از دو گروه استفاده كنندگان فوق ، نياز هاي اطلاعاتي خاصي دارند كه در اين ميان حسابداري مالي جهت پاسخگويي به نياز هاي اطلاعاتي گروه اول و حسابداري مديريت براي پاسخگويي به نياز هاي گروه دوم از هم متمايز مي شوند ( نوروش و آژيري ، 1378 ، ص89 ) 1 . همان گونه كه در بالا اشاره شد اطلاعات حسابداري يكي از

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 906 مشاهده

کد فایل:38308

انتشار در:۱۳۹۹/۳/۷

حجم فایل ها:101.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 35

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 40,000 30,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط