پرسشنامه استاندارد سبک مدیریت کلاس

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
پرسشنامه استاندارد سبک مدیریت کلاس ( امین یزدی و عالی ) پرسشنامه مديريت کلاس پرسشنامه مديريت کلاس جهت سنجش سبکهاي مديريت کلاس از پرسشنامه محقق ساخته استفاده شده است ؛ اين پرسشنامه به شيوه خود – گزارش دهي در بين معلمان اجرا ميشود و بر اساس چارچوب نظري ولفگانگ ( 1966 ) و با الگو گيري از پرسشنامه باورهاي معلمان درخصوص کنترل کلاس ( ABCC ) نانسي ( 2000 ) طراحي شده است . پرسشنامه داراي 25 سئوال در سه مقياس ( مديريت افراد ، رفتار ، آموزش ) است . 3 - 4 - 2 روايي و پايايي براي تاييد روايي محتواي پرسشنامه ، پرسشنامه به همراه اهداف و فرضيات در اختيار استاد ارجمند راهنما و مشاور و تعدادي ازاساتيد و متخصصان مربوطه قرار گرفت که درنتيجه تعدادي از سئوالات حذف و در بقيه سئوالات اصلاحاتي اعمال شد ، سپس پرسشنامه در اختيار تعدادي از معلمان نمونه قرار گرفت تا در مورد وضوح يا مبهم بودن سئوالات پرسشنامه اظهار نظر نمايند . در نهايت بااعمال کليه اصلاحات لازم پرسشنامه به تاييد اساتيد محترم رسيد . براي تعيين پايايي پرسشنامه ، سئوالات در نمونه محدود 25 نفر معلم جامعه تحقيق توزيع گرديد . سپس از فرمول ضريب آلفاي کرونباخ براي تعيين پايايي استفاده شد . در مورد آلفا مقدار82 / 0 حاصل شد که حاکي ازاعتباربالاي پرسشنامه ميباشد . جنسيت : زن مرد مدرک تحصيلي : سابقه خدمت : رشته تحصيلي :    هميشه  معمولاً  تا اندازه اي  هرگز   1 - من سعي مي‌كنم ، خودم دانش‌آموزان را از يک فعاليت يادگيري به فعاليت بعدي هدايت کنم .       2 - من بطور مداوم ، در حين انجام فعاليت درسي ، برکارهاي دانش‌آموزان نظارت مي‌كنم .       3 - اجازه ميدهم دانش‌آموزان ، خود فعاليتهاي روزانه کلاس را تعيين کنند .       4 - من اجازه ميدهم ، دانش‌آموزان در پيروي از علاقه خود آزاد باشند .       5 - من تکاليف دانش‌آموزان را خودم تعيين مي‌كنم .       6 - در هفته اول کلاس ، من قوانين کلاس را اعلام مي‌كنم و دانش‌آموزان را از عواقب عدم رعايت قوانين آگاه مي‌كنم .       7 - براي ايجاد يادگيري رضايت بخش ، من خودم مواد آموزشي کلاسرا تعيين مي‌كنم .       8 – اگر دانش‌آموزي باعث آزار ديگري بشود من بلافاصله به دانش‌آموز تذکر مي‌دهم که ساکت باشد و آن کار را تکرار نکند .       9 - من براي کلاس قوانين تعيين نمي‌كنم ، تا توانايي دانش‌آموزان براي رشد اخلاقي سرکوب نشود .       10 - در هنگام تدريس درس علوم ، دانش‌آموزي شروع به صحبت درباره تجربه‌اي که خودش در اين زمينه داشته است مي‌كند ، اما من به او اجازه نمي‌دهم و مي‌گويم

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 949 مشاهده

کد فایل:38459

انتشار در:۱۳۹۹/۳/۱۷

حجم فایل ها:15.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 3

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 25,000 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط