پرسشنامه ارزیابی عملکرد آموزش حین کار(ojt)

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی
. پرسشنامه  يكي از ابزارهاي رايج پژوهش و روشي مستقيم براي كسب داده هاي پژوهش است . پرسشنامه مجموعه اي از سؤال ها ( گويه ها ) است كه پاسخ دهنده با ملاحظة آن ها پاسخ لازم را ارائه ميدهد . اين پاسخ ، دادة مورد نياز پژوهشگر را تشكيل ميدهد . از طريق سؤال هاي پرسشنامه ميتوان دانش ، علايق ، ‌نگرش و عقايد فرد را مورد ارزيابي قرار داد ، به تجربيات قبلي وي پي برده و به آنچه در حال حاضر انجام ميدهد آگاهي يافت . پرسشنامه اين پژوهش شامل دو بخش اصلي و يک بخش فرعي ميباشد : الف ) نامه همراه : دراين قسمت هدف از گردآوري داده ها به وسيله پرسشنامه و ضرورت همکاري پاسخ‌دهنده در عرضة داده هاي مورد نياز ، بيان شده است . براي اين منظور بر با ارزش بودن داده هاي حاصل از پرسشنامه تأکيد گرديده تا پاسخ‌‌دهنده به طور مناسب پاسخ سؤال‌ها را عرضه کند . ب ) مشخصات پاسخ دهنده : اين بخش از پرسشنامه مرتبط با ويژگيهاي جمعيت شناختي پاسخ دهندگان ( شامل جنسيت ، وضعيت تحصيلي ، سن و سابقه خدمت ) ميباشد . ج ) سؤالات مرتبط با متغيرهاي پژوهش اين بخش از پژوهش متغيرهاي پژوهش را اندازه گيري ميکند که شامل 41 سؤال مي باشد . جهت ارزیابی عملکرد آموزش حین کار ( ojt ) بر میزان کیفیت خودروی سواری در سالن رنگ شرکت پارس خودرو براساس مدل اچیو ( achieve ) از منابع مختلفي استفاده شده که در جدول 3 - 1 به آن پرداخته شده است . جدول ( 3 - 1 ): تركيب سؤالات پرسشنامه متغيرها  منبع  سؤالات   توانایی  محقق ساخته  4و6و7   وضوح  محقق ساخته  8و9و11   حمایت سازمانی  محقق ساخته  2و3و21   انگیزه  محقق ساخته  5و10و20   ارزیابی  محقق ساخته  12و13و14   بازخورد اعتبار  محقق ساخته  15و16و17و22و23   تناسب محیطی  محقق ساخته  18و19و24و25و26   شاخص aves  محقق ساخته  27و28و29   شاخص isqi  محقق ساخته  30و31و32   کاهش دوباره کاری  محقق ساخته  1و33و34و35و36   آموزش حین کار  محقق ساخته  37و38و39و40و41   جمع  41   مقياس اندازه‌گيري پژوهش مقياس ابزار يا ساز و کاري است که با کاربرد آن افراد در متغيرهاي مورد علاقه ما در پژوهش به گونه اي از يکديگر تميز داده ميشوند ( ساروخانی ، 1385 ). يک مقياس ميتواند به طور کلي تنها به گرئه بندي افراد در متغيرهاي خاصي بپردازد و يا ابزار دقيقي باشد که با درجات مختلف افراد را بر پايه متغيرها از يکديگر متمايز ميکند . چهار نوع مقياس اصلي اندازه گيري وجود دارد ( ساروخانی ، 1385 ): مقياس اسمي مقياس ترتيبي مقياس فاصله اي مقياس نسبتي درجه پيچيدگي و تکامل اندازه گيري آنها هر قدر از اسمي به طرف نسبتي حرکت کنيم افزايش مييابد و

دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 925 مشاهده

کد فایل:38480

انتشار در:۱۳۹۹/۳/۱۸

حجم فایل ها:227.00کیلو بایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 10

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 25,000 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط