دانلود ادبیات نظری و پیشینه تحقیق مزیت رقابتی (فصل دوم ) در 63 صفحه در قالب word , قابل ویرایش ، آماده چاپ و پرینت جهت استفاده. مشخصات محصول: توضیحات: فصل دوم پایان نامه کارشناسی ارشد (پیشینه و مبانی نظری پژوهش) همراه با منبع نویسی درون متنی به شیوه APA جهت استفاده فصل دو پایان نامه توضیحات نظری کامل در مورد متغیر پیشینه داخلی و خارجی در مورد متغیر مربوطه و متغیرهای مشابه رفرنس نویسی و پاورقی دقیق و مناسب منبع : انگلیسی وفارسی دارد (به شیوه APA) کاربردهای مطلب: منبعی برای فصل دوم پایان نامه، استفاده در بیان مسئله و پیشینه تحقیق و پروپوزال، استفاده در مقاله علمی پژوهشی، استفاده در تحقیق و پژوهش ها، استفاده آموزشی و مطالعه آزاد، آشنایی با اصول روش تحقیق دانشگاهی
مزیت رقابتی 71 مقدمه: 71 مزیت رقابتی و منشأ آن 72 انواع مزیت رقابتی 80 جایگاه و مدل رقابتی 87 اساس ماهیت رقابت: 88 منابع یک سازمان یا شرکت چه چیزهایی می باشد؟ 89 کاربرد فناوری اطلاعات در ایجاد مزیت رقابتی 91 مزیت رقابتی پایدار در بازارهای اینترنتی 92 روشهای شناسایی عوامل راهبردی در ایجاد مزیت رقابتی: 98 روشهای شناسایی عوامل داخلی راهبردی: 99 الف:رویکرد زنجیره ارزش: 99 ب)رویکرد وظیفه ای: 99 دلیل توجه به منابع انسانی به عنوان عاملی برای مزیت رقابتی 100 کسب مزیت رقابتی با ایجاد سازمان یادگیرنده: 106 بانک،بازاریابی و مزیت رقابتی 108 مروری بر 5 نیروی موثر بر رقابت در صنعت بانکداری 111 بخش سوم: تاثیرتفکر استراتژیک بر مزیت رقابتی 114 مقدمه 114 چشم انداز سیستمی و مزیت رقابتی 114 فرضیه های محرک(فرضیه محور بودن)و مزیت رقابتی 114 تمرکز بر قصد(نیت)و مزیت رقابتی 115 بخش چهارم: پیشینه تحقیق 115 الف) تحقیقات انجام شده در خارج از کشور 115 ب) تحقیقات انجام شده در داخل کشور 115
مزیت رقابتی مقدمه: از زمان آدام اسمیت که تئوری مزیت مطلق را مطرح کرد، اقتصاددانان تمایل پیدا کردند تا عوامل مؤثر بر عملکرد صنعت داخلی را بررسی قرارکنند. بعد از آدام اسمیت،ریکاردو تئوری مزیت نسبی را ارائه کرددیوید ریکاردو این دیدگاه را اصلاح کرد و مقولهای را که به "مزیت نسبی" معروف شده مطرح کرد. منظور دیوید ریکاردو آن بود که عوامل بازار، منابع کشور را به صنایعی سوق میدهند که کشور در آنها بیشترین بهرهوری نسبی را داشته باشد. بعنی کشور ممکن است کالایی را وارد کند که خودش میتواند با هزینه کم تولید کند، ولی در تولید کالای دیگری بهرهورتر باشد. در تئوری ریکاردو، تجارت، مبتنی بر تفاوت بهرهوری نیروی کار در کشورهای مختلف بود. وی این موضوع را به تفاوتهای تشریح نشده در فضای حاکم بر کشورهای مختلف در زمینة صنایع گوناگون ارتباط میداد. ریکاردو مسیر درستی را انتخاب کرده بود ولی مفروضاتش به صنایع متکی بر منابع، که عمدتاً از کارگر ساده و نیمهماهر استفاده میکردند (و در قرنهای هیجدهم و نوزدهم اهمیت اصلی را داشتند) مربوط میشد ( شاهمیرزایی ، 1389). وجه غالب در تئوری "مزیت نسبی" مبتنی بر مطالعات هکشرو اوهلین و این فرض است که ملل مختلف از تکنولوژی معادلی برخوردارند و تفاوت آنها از فراوانی عوامل تولید، از قبیل زمین، نیروی کار، منابع طبیعی و سرمایه، ناشی میشود. این عوامل دادههای اولیه برای تولید هستند. کشورها مزیت نسبی متکی بر منابع را در صنایعی به دست میآورند که در آنها از منابعی که در آن کشورها فراوان است بیشترین استفاده را به عمل میآورند. آنها این کالاها را صادر میکنند و کالاهایی را که در آنها مزیت نسبی ندارند وارد میکنند. برای مثال، کشورهای برخوردار از نیروی کار فراوان و ارزان، مثل کره جنوبی، کالاهای کاربر از قبیل تجهیزات الکترونیکی را صادر میکنند و کشورهای برخوردار از منابع اولیة فراوان و زمینهای گستردة قابل کشت، محصولات مبتنی بر آنها را صادر میکنند. سوئد در صنعت فولاد بدین دلیل پیشرفته است که ذخایر قابل توجهی با کمترین ناخالصی دارد و همین موجب میشود که محصول مرغوب تولید کند. در این تئوری مزیت نسبی، مواردی از قبیل صرفة مقیاس، تفاوت تکنولوژی در نقاط مختلف و تمایز بین محصولات در همه جا ثابت فرض شده است و جابجایی نیروی انسانی ماهر و سرمایه نیز نادیده انگاشته شده است. به بیان دیگر، تئوری مزیت نسبتی که در عصر انقلاب صنعتی کارایی داشت، امروه که بسیاری از صنایع دانشبر شدهاند مستلزم بازنگری است. امروزه صرفة مقیاس، تمایز محصولات، خواستهای مشتری و تفاوت آن در کشورهای مختلف، تغییرات مدام تکنولوژی، و کاربرد گستردة تکنولوژیهای نوین، از قبیل میکروالکترونیک، مواد پیشرفته و سیستمهای اطلاعاتی موجب کاهش اهمیت عوامل سنتی تولید شده است. رقابت در بسیاری از صنایع به صورت بینالمللی درآمده است. این رقابت نه فقط در تولید کارخانهای بلکه به طور روزافزون در بخش خدمات مشاهده میشود) نصیرزاده ،1379). مزیت رقابتی و منشأ آن مزیت رقابتی به قابلیت شرکت در عملکرد برتر، نسبت به صنعتی که در آن مشغول به فعالیت است، اطلاق می شود. بهره مندی از عملکرد برتر به معنی ارا ئه ارزشی بالاتر به مشتریان است . مشتریان خواهان کالاها وخدماتی هستند که بهتر و در عین حال ارزانترباشد. در ادبیات تحقیق، این دو شکل ارزش را باسه شکل مزیت رقابتی:۱- تمایز و ۲- هزینة پایین و3-تمرکز می شناسیم . رهبری و پیشرو بودن در یک مزیت رقابتی, یکی از ملزومات موفقیت است. به عقیده آقای گرسنر مدیر عاملIBM ،«اولین تولیدکننده، بهترین تولیدکننده است». در یک صنعت جاافتاده, هرکدام از رقبای اصلی, مزیت رقابتی خاصی را برای خود در نظر گرفته و حفظ میکنند(تمایزسازی ) تا بدینوسیله سهمی از بازار را به خود اختصاص دهند و چنانچه مدیریت نام و نشان و بازاریابی مناسبی داشته باشند، بازار خود را تثبیت مینمایند. کیفیت، قیمت، امنیت و بازاریابی نمونههایی از این مزیتها هستند. مثلاً در صنعت خودرو, شرکت ولوو بر امنیت، بنز بر لوکس بودن و تشریفاتی بودن, شرکتهای آمریکایی بر راحتی و شرکت کرهای دوو بر ارزان بودن تأکید نموده و هریک بخشی از بازار را تصاحب کردهاند ( شاهمیرزایی ، 1389). جهانی شدن تولید موجب شده که مواد اولیه، ماشینآلات و بسیاری از خدمات مرتبط در سطح بینالمللی در دسترس باشد. جابجایی نیروی انسانی و سرمایه نیز مشکل کمبود آنها را در بسیاری از کشورها از بین برده است. امروزه کاربرد عوامل ( ونه صرفاً امکان دسترسی به آنها) نقش تعیینکننده در موقعیت رقابتی دارد. جهانی شدن صنایع و بینالمللی شدن شرکتها ما را با این پرسش روبرو میسازد که آیا نقش کشورها در موفقیت بینالمللی شرکتها کاهش یافته است یا اهمیت پیدا کرده است.
تعداد مشاهده: 666 مشاهده
کد فایل:39367
انتشار در:۱۳۹۹/۹/۱۷
حجم فایل ها:228.6 کیلوبایت
قابلیت ویرایش: دارد
فرمت فایل: word
تعداد صفحات: 63
دانلود مقاله با موضوع جایگزین های آزمایش بر روی حیوانات
قیمت : 17,000 تومان
توضیحات بیشتر دریافت فایل
دانلود مقاله با موضوع ملاحظات اخلاقی برای طراحی اثربخشی واکسن مادری GBS آزمایشات
دانلود مقاله با موضوع جهان های در حال ساخت: طراحی، مدیریت و شکل آنها فرهنگ سازمانی
دانلود مقاله با موضوع عدم تعادل inresting state اتصال عملکردی است مرتبط با خوردن رفتارها
دانلود مقاله با موضوع استخراج ساختار یافته روش شناسایی کلید مستقیم عوامل خطر
دانلود مقاله با موضوع کارسینوم سلولهای کبد نتایج جراحی جهان در حال توسعه
دانلود مقاله با موضوع شیوع دستگاه گوارش کرم ها و مدیریت تمرین fordogsinthe منطقه بزرگتر غنا
دانلود مقاله با موضوع استودیو Maruca vitrata هجوم لوبیا حیاط
دانلود مقاله با موضوع قابلیت های مدیریت، نوآوری و تنوع جنسیتی در تیم مدیریت ارشد
دانلود مقاله با موضوع درک سیستم مدیریت دانش تاثیر عملکرد: گسترش وظیفه-تکنولوژیFitModelwith
دانلود مقاله با موضوع انتقال روش ها به آموزش مدیریت کسب و کار از روی پول زمینه فرهنگی به دیگری
دانلود مقاله با موضوع استراتژی های زنجیره تامین و عملکرد شرکت؟ شواهد از بزرگ شرکت های تولیدی مقیاس