پرسشنامه مدیریت کیفیت فراگیر (TQM)

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات:

دانلود پرسشنامه با موضوع مدیریت کیفیت فراگیر  (TQM)،
در قالب doc و در 5 صفحه، قابل ویرایش.

 

 

توضیحات:

هدف: ارزیابی مدیریت کیفیت فراگیر در سازمان
نحوه تکمیل: لطفا 6 گزینه هر معیار را به دقت مطالعه فرمایید و عباراتی که بهتر کاربرد آن معیار را در سازمان شما نشان نشان می دهد را انتخاب کنید و شماره گزینه انتخابی را در فضای خالی سمت چپ هر معیار درج کنید. شیوه دیگر مصاحبه با افراد صاحب تجربه در سازمان است که با پرسیدن از آنها ، مصاحبه گر خود آن را تکمیل می نماید . توجه داشته باشید که طیف انتخاب ها از تعهد قوی و استثنایی تا عدم عملکرد برای هر معیار مرتب شده است .

معیارها
معیار اول: حمایت و رهبری مدیریت عالی سازمان :
الف: مدیران عالی به طور مستقیم و فعالانه در فعالیت های مربوط به بهبود کیفیت درگیر می شوند
ب: مدیران عالی در فعالیت هایی که بهبود کیفیت را به دنبال دارد ، مشارکت می کنند .
ج: بیشتر مدیران عالی از فعالیت های بهبود کیفیت حمایت می کنند .
د: بعضی از مدیران عالی حمایتی برخورد کرده و در بهبود کیفیت سهیم می شوند .
ه: تعداد کمی از مدیران به طور آزمایشی از فعالیتهایی که بهبود کیفیت را به دنبال دارد ، حمایت می کنند.
و: هیچ حمایتی از سوی مدیریت عالی برای فعالیتهای بهبود کیفیت وجود ندارد

معیار دوم: برنامه ریزی استراتژیک :   
الف: اهداف بلند مدت برای بهبود کیفیت در سراسر سازمان به عنوان قسمتی از فرآیند برنامه ریزی استراتژیک جامع تعیین گردیده است .
ب: اهداف بلند مدت برای بهبود کیفیت برای بیشتر بخش های سازمان تعیین گردیده است.
ج: اهداف بلند مدت جهت هبود کیفیت برای بخشهای کلیدی سازمان تعیین گردیده است.
د: اهداف کوتاه مدت برای بهبود کیفیت برای بخش هایی از سازمان تعیین گردیده است.
ه: اهداف کلی سازمان ، عناصر بهبود کیفیت را در بر می گیرد.
و: اهداف بهبود کیفیت برای هیچ بخشی از سازمان تعیین نشده است.
معیار سوم: تمرکز بر روی مشتری (مشتری مداری)
الف: شیوه های متنوع ابتکاری و موثر جهت گرفتن بازخور از مشتریان برای تمامی کارکردهای سازمانی مورد استفاده قرار می گیرد
ب: سیستم های موثری برای گرفتن بازخور از همه مشتریان برای کارکردهای اساسی سازمان مورد استفاده قرار می گیرد.
ج: سیستم ها در مکانی استقرار دارند تا از مشتریان بر اساس یک قاعده بازخور بگیرند.
د: نیازهای مشتریان از طریق فرآیندهای احتمالی و نه با استفاده از یک روش منظم وسیستماتیک معین می گردد.
ه : دادخواست ها و شکایات ، شیوه های عمده برای گرفتن بازخور از مشتریان است .
و: هیچ توجهی به مشتریان نمی شود.

معیار چهارم: شناسایی و آموزش کارکنان
الف : سازمان برنامه شناسایی و آموزش کارکنان را به  صورت منظم به اجرا در می آورد که به طور کامل در فرآیند برنامه ریزی کیفیت استراتژیک تعبیه گردیده است.
ب: سازمان در حال ارزیابی این است که کارکنان از نظر آموزش و شناخت  به چه نیاز دارند و نتایج بررسی در فواصل معین مورد ارزیابی قرار می گیرد.
ج: یک برنامه شناسایی و آموزش کارکنان آغاز به کار کرده است.
د:  یک برنامه شناسایی و آموزش کارکنان تحت بررسی است تا عملی گردد.
ه: سازمان برنامه هایی برای افزایش شناخت و آموزش در دست بررسی دارد.
و: هیچ برنامه آموزشی و سیستمی برای شناسایی کارکنان وجود ندارد.

معیار پنجم: توانمند سازی ( قدرتمند سازی ) کارکنان و کار تیمی
الف: ابداع ، توانمند سازی موثر کارکنان و شیوه های کار تیمی مورد استفاده قرار می گیرند.
ب: تعداد زیادی از گروه های کاری دارای اختیار لازم برای تشکیل تیم های بهبود کیفیت هستند.
ج: اکثریت مدیران از توانمند سازی کارکنان و کار تیمی حمایت می کنند
د: تعداد زیادی از مدیران توانمند سازی کارکنان و کار تیمی را مورد حمایت قرار می دهند.
ه: بعضی از مدیران از توانمند سازی کارکنان و کار تیمی حمایت می کنند.
و: هیچ حمایتی از توانمند سازی کارکنان وکار تیمی وجود ندارد

معیار ششم: اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کیفیت
الف: اطلاعات راجع  به کیفیت زمان به هنگام تمامی تولیدات و خدمات از مشتریان و عرضه کنندگان داخلی و خارجی جمع آوری گردیده است.
ب: اطلاعات راجع به کیفیت و زمان به هنگام از اکثر مشتریان داخلی و خارجی و عرضه کنندگان جمع آوری شده است.
ج: اطلاعات راجع به کیفیت و زمان به هنگام از مشتریان عمده داخلی و خارجی و عرضه کنندگان عمده جمع آوری شده است.  
د: اطلاعات راجع به کیفیت و زمان به هنگام از بعضی مشتریان داخلی و خارجی جمع آوری گردیده است.
ه: اطلاعات راجع به کیفیت و زمان به هنگام از یک یا دو مشتری خارجی جمع آوری گردیده است.
و: هیچ سیستمی برای اندازه گیری و تجزیه و تحلیل کیفیت وجود ندارد.   

معیار هفتم: بیمه کیفیت
الف: تمامی کالاها و خدمات و فرآیندها برای ارضاء نیازهاو انتظارات مشتریان داخلی و خارجی طراحی شده، مورد بازنگری قرار گرفته ، تایید شده  ونهایتا کنترل های لازم بر روی آنها صورت گرفته است .
ب: اکثریت کالاها و خدمات و فرآیندها برای ارضاءنیازها و انتظارات مشتریان داخلی و خارجی طراحی شده، مورد بازنگری قرار گرفته ، تایید گردیده و نهایتا کنترل های لازم بر روی آنها صورت گرفته است .
ج: کالاها، خدمات و فرآیندهای کلیدی برای ارضاءنیازها و انتظارات مشتریان داخلی و خارجی طراحی شده، مورد بازنگری قرار گرفته ، تایید گردیده و نهایتا کنترل های لازم بر روی آنها صورت گرفته است .
د: تعداد کمی از کالاها و خدمات برای ارضاء ننیازها و انتظارات مشتریان داخلی و خارجی طراحی شده، مورد بازنگری قرار گرفته و کنترل های لازم بر روی آنها صورت گرفته است
ه: کالاها و خدمات برای بهبود داخلی مورد کنترل قرار می گیرند که ممکن است شامل حال مشتریان بشود یا نشود
و: هیچ بیمه کیفی در این سازمان وجود ندارد    

معیار هشتم: پیامدهای بهبود کیفیت و بهره وری
الف : بیشتر شاخص های مهم عملکرد، بهبود استثنایی در کیفیت و بهره وری نسبت به پنج سال گذشته را نشان می دهد.
ب: بیشتر شاخص های مهم عملکرد، بهبودی ممتازی در کیفیت و بهره وری نسبت به پنج سال گذشته را نشان میدهد.
ج: بیشتر شاخص های مهم عملکرد، بهبودخوبی در کیفیت و بهره وری نسبت به پنج سال گذشته را نشان می دهد.
د: بیشتر شاخص های مهم عملکرد، بهبودی در کیفیت و بهره وری نسبت به پنج سال گذشته را نشان میدهد.  
ه: شواهدی در دست است که نشان می دهد، مقداری بهبودی در کیفیت و بهره وری در یک یا چند حوزه بوجود آمده است.  
و: هیچ شواهدی در زمینه بهبود کیفیت و بهره وری در سازمان وجود ندارد.
و . . .


دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 605 مشاهده

کد فایل:43948

انتشار در:۱۳۹۹/۱۲/۲۹

حجم فایل ها:60 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 5

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 20,000 17,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط