پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش - نسخه دانشجویان

دسته بندي : روانشناسی و علوم تربیتی

توضیحات:

دانلود پرسشنامه با موضوع فرسودگی تحصیلی مسلش - نسخه دانشجویان،
در قالب doc و در 3 صفحه، قابل ویرایش.

 

 

توضیحات:

هدف:‌ بررسی فرسودگی تحصیلی در دانشجویان (از ابعاد عاطفی، شک و بدبینی، خودکارآمدی تحصیلی)

 

روش نمره گذاری و تفسیر
این پرسشنامه از از مقیاس فرسودگی تحصیلی مسلش یا مزلاچ توسط رستمی، عابدی و همکاران (1390) استخراج گردیده است. طیف پاسخگویی آن از نوع 7 ارزشی بوده که امتیاز مربوط به هر گزینه در جدول زیر ارائه گردیده است:
گزینه    هرگز    خیلی بندرت    نسبتا کم    گاهی اوقات    نسبتا زیاد    بیشتر اوقات    همیشه
امتیاز    0    1    2    3    4    5    6
البته باید دقت کرد که این شیوه نمره گذاری در مورد سوالات 10 تا 15 معکوس شده و به صورت جدول زیر در می آید:
گزینه    هرگز    خیلی بندرت    نسبتا کم    گاهی اوقات    نسبتا زیاد    بیشتر اوقات    همیشه
امتیاز    6    5    4    3    2    1    0



ابعاد پرسشنامه
پرسشنامه فوق دارای سه بعد بوده که سوالات مربوط به هر بعد در جدول زیر ارائه گردیده است:
بعد    سوالات مربوطه
خستگی عاطفی    7-1
شک و بدبینی    9-8
خودکارآمدی تحصیلی    15-10

برای بدست آوردن امتیاز مربوط به هر بعد، مجموع امتیازات سوالات مربوط به آن بعد را با هم جمع نمایید. برای بدست آوردن امتیاز کلی پرسشنامه، مجموع امتیازات همه سوالات را با هم جمع کنید. نمره های بالا در بعد خستگی عاطفی و بعد شک و بدینی نشان دهنده فرسودگی تحصیلی اند. در مورد بعد خودکارآمدی تحصیلی، نمره های پایین نشان دهنده فرسودگی تحصیلی اند، که البته همانطور که قبلا بدان اشاره شد، نمرات سوالات مربوط به بعد خودکارآمدی تحصیلی به صورت معکوس نمره گذاری می شود.
روایی و پایایی
در پژوهش رستمی و همکاران (1390) روایی همگرا و واگرای پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش (با پرسشنامه افسردگی دانشجویان و مقیاس علاقه به رشته)  قابل قبول بدست آمد که در جدول زیر ارائه شده اند:
بعد    روایی واگرا    روایی همگرا
خستگی عاطفی    21/0-    74/0
شک و بدبینی    53/0-    50/0
خودکارآمدی تحصیلی    32/0-    50/0

همچنین پایائی پرسشنامه یا قابلیت اعتماد آن با استفاده از روش اندازه¬گیری آلفای کرونباخ محاسبه شد. معمولاً دامنه ضریب اعتماد آلفای کرونباخ از صفر (0) به معنای عدم پایداری، تا مثبت یک (1+) به معنای پایائی کامل قرار می¬گیرد و هر چه مقدار بدست آمده به عدد مثبت یک نزدیکتر باشد قابلیت اعتماد پرسشنامه بیشتر می-شود. آلفای کرونباخ برای پرسشنامه فرسودگی تحصیلی مسلش در جدول زیر ارائه شده است:

مقدار آلفای کرونباخ در پرسشنامه¬ فرسودگی تحصیلی مسلش
بعد    پایایی
خستگی عاطفی    89/0
شک و بدبینی    84/0
خودکارآمدی تحصیلی    67/0

 

منبع دارد


دسته بندی: روانشناسی و علوم تربیتی

تعداد مشاهده: 514 مشاهده

کد فایل:44591

انتشار در:۱۴۰۰/۳/۵

حجم فایل ها:19.1 کیلوبایت

قابلیت ویرایش: دارد

تعداد صفحات: 3

فرمت فایل: doc


اشتراک گذاری:
 قیمت: 25,000 20,000 تومان
پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.   پرداخت و دریافت فایل

محصولات مرتبط