توضیحات:
دانلود پرسشنامه با موضوع افسردگی کودکان و نوجوانان،
در قالب doc و در 5 صفحه، قابل ویرایش.
توضیخات:
معرفی پرسشنامه و کاربرد آن پرسشنامه افسردگی کوداکن و نوجوانان بر اساس نیاز بالینی به ابزاری که تا حد ممکن همه جانبه نگر باشد، تهیه شده است. در ساخت این مقیاس، ابتدا محورهای بزرگ نظریه پردازان روانشناسی بالینی در زمینه افسردگی کودک و نوجوان مورد وارسی قرار گرفته و ملاک های افسردگی، استخراج شده است. مقوله های اصلی شامل موارد زیر است: تفریح و سرگرمی روابط اجتماعی (فعال - منزوی) بازدهی تحصیلی تحریک پذیری احساس غمگینی گریه سوال های اضافی اشتها خواب خستگی احساس گناه خودکشی فعالیت روش نمره گذاری نمره گذاری پرسشنامه بر اساس طیف لیکرت، یعنی از 0 تا 4 (الف = صفر، ....، ث = 4) برای محورهای 1 تا 12 و در رابطه با سوال های اضافی (1 و 0) برای بلی و خیر، طراحی شده است. مجموع نمرات مربوط به سوالهای اضافی تقسیم بر عدد 9 می شود و سپس این نمره با نمره 12 محور اصلی، جمع می شود. کل نمره با مقیاس تراز شده برای جامعه مورد مطالعه پرسشنامه مورد مقایسه و جایگاه فرد از نظر میزان افسردگی، مشخص می گردد. پایایی (اعتبار) و روایی روایی پرسشنامه از طریق ارجاع مقیاس به 10 متخصص بالینی کودک سنجیده شد و پس از تغییرات لازم بر روی 1456 نفر از کودکان ایرانی (سن 7 تا 18 ساله) به اجرا درآمد. هنجار 0نرم) حاصل این تلاش وبده است. اعتبار پرسشنامه با روش آلفای کرونباخ، معادل 86/0 می باشد. از این مقیاس در چند پژوهش گسترده استفاده شده است. نمره تراز شده معنای نمره نمره خام 1 فقدان افسردگی 1-0 2 افسردگی خفیف 7-2 3 افسردگی متوسط 18-8 4 افسردگی شدید 28-19 5 افسردگی بسیار شدید 29
منبع دارد
تعداد مشاهده: 562 مشاهده
کد فایل:44679
انتشار در:۱۴۰۰/۳/۸
حجم فایل ها:19.5 کیلوبایت
قابلیت ویرایش: دارد
تعداد صفحات: 5
فرمت فایل: doc
پاورپوینت نامه نگاری
قیمت : 30,000 تومان
توضیحات بیشتر دریافت فایل
پاورپوینت نظام های اقتصادی
پاورپوینت مدیرت موفق
تحقیق پیدایش و سر تحول فناوری اطلاعات در سازمانها
قیمت : 40,000 تومان
تحقیق بازار بورس ، دلایل عمده تامین مالی شرکت ها
تحقیق بازی با شطرنج و چهل حدیث در ورزش
تحقیق بلوغ ومرحله نوجوانی
تحقیق سرشت و منش
تحقیق سرمایه اجتماعی و سازگاری اجتماعی
تحقیق سرمایه اجتماعی و مولفه های اخلاق حرفهای
تحقیق سرمایه اجتماعی ونظریان دانشمندان در باره آن
تحقیق یادگیری سازمانی